Del 3

P-E-R-F-E-C-T •.• - Follow Me :)Alicia †clothes, love, suitcase, viva la juicy - inspiring picture on Favim.comBloggpaus! - Bada :) - photobystina
Klockan visar 12.30, jag reser mig upp och fixar till mig lite snabbt, upp med håret i en slarvig hästsvans och slänga på mig lite kläder. Jag rusar ner för trappan och tar en klunk vatten.
"Varför har du så bråttom?", frågar Johan.
"Ska in till stan med Filippa, är sen"
"Jahopp, om jag inte är hemma är jag hos Sofie så du vet"
Jag nickar och ler.
"Sticker nu, hejdå love you bebis", skriker jag.
"Love dig också storbebis"
Jag skrattar och går sedan ut. Jag går mot busshållsplatsen, det plingar till i min mobil. Ett från Ulrik och ett från Filippa.
"Hello mate, haha ne men! Vad sen du är, skynda på dig din snigel!!", från Filippa. Jag knappar in ett svar snabbt.
"Sorry, hoppas på bussen nu"
 
"Du, jag, och dina bröder i en vecka, du har hört det va?"
"Nej, vadå?"
"Pappa och din mamma ska utomlands i en vecka så vi ska bo tillsammans"
"toppen.."
Jag suckar och lägger ner mobilen i fickan.
 
Jag möter upp Filippa på avenyn och vi går en sväng i affärerna innan vi sätter oss på en mysig uteservering. Jag beställer en sallad och en loka.
"Filippa, jag har världens största problem", säger jag.
"Hm, vad kan det vara då?"
"Jag är typ kär.."
"Och det ska vara ett problem? Grattis! Vem?"
"Här är problemet, det är min mammas nya killes son, han är helt underbar"
"Ojdå.."
Jag visar en bild på honom och hon ler.
"Han var läcker"
"Jag vet, han är helt oemotståndlig och vi ska bo tillsammans i en vecka, och om jag inte har helt fel ska mina bröder till pappa så det bara blir jag och han"
 
Vi pratar ut en bra stund och det känns verkligen skönt, jag skyndar mig hem för att ta farväl av min mamma. Hon springer runt som en yr höna i hela huset som vanligt.
"Mamma, har Daniel och Johan åkt?"
"Ja, jag tänkte att det kunde vara kul för dig att komma Ulrik lite närmare nu när ni har blivit "syskon".".
"Jippie"
Jag gör iordning två resväskor fyllda med kläder och annat bröte, eftersom Ulrik bor en bit ifrån kommer jag inte åka hem hit i onödan, utan jag kommer bo hos honom i en vecka.
Mamma kör mig hem till Ulrik för att hämta Kjell.
"Ta nu hand om Olivia, Ulrik", säger mamma.
Han skrattar, likaså jag.
"Och du om Ulrik, inga fyllor här inte"
"Pappa..", säger Ulrik och suckar medans vi andra skrattar.
"Jag skojar bara, pappas lilla gosse"
"Åh, åk nu snälla"
Vi säger hejdå och går upp på hans rum, det står en extrasäng jämte hans säng även fast hans säng är sjukt bred, men det blir nog bäst så. Jag lägger min resväska på sängen och sätter mig sedan ner. Ulrik står i dörrspringan och lutar sig mot dörrkarmen.
"Extrasängen eller mig?", säger han och blinkar med ena ögat.
"Extrasängen, första natten iallafall", svarar jag och blinkar tillbaka. Han skrattar.
"Det blir nog bäst så ja"
 
Jag lånar deras dusch vilket känns lite obekvämt faktiskt, jag hör Ulrik utanför dörren, han sjunger på "Life" som han sjöng för mig häromdan, jag blir glad och ler lite fånigt för mig själv. När jag stiger ut ur duschen inser jag att jag har glömt rena underkläder, jag virar in mig i en handduk och går ut från badrummet i hopp om att ulrik inte ska se mig. Han ligger tyvärr i sängen med sin mobil när jag kliver in i rummet. Han skrattar. Jag känner hur mina kinder hettar till.
"Eh, asså,.. Ehm, jag glömde rena underkläder", säger jag lite tyst.
 
Jag borstar tänderna och sätter upp håret i en stor knut och går sedan tillbaka in till Ulriks rum, jag lägger mig i sängen med mobilen.
"Olivia", säger Ulrik.
Jag tittar på honom och nickar.
"Du är precis lika fin utan smink som med"
En komplimang, ännu bättre. Han får mig på fall.
"Tack, du också"
Han skrattar och jag trycker ner huvudet i kudden.
"Jag menade inte så, du är snygg var nog det jag menade"
Han skrattar.
 
Göra bort sig första dagen, toppen. Vad ska detta sluta?
___________________________________________________________________________________________
Gott nytt 2013 på er!
 
Bättre statistik nu, jätteglad! Lämna en kommentar nu också, grymma är n!:)
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jättebra! :)

2013-01-02 @ 13:56:19
Postat av: Kajsaaa

grymt mer! :)

2013-01-02 @ 15:38:56
URL: http://believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: Em

Grym!! MER!!

2013-01-04 @ 20:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0