Del 9

an abundance of unfathomable thoughts in my headViewyLikes | Tumblr
Väckarklockan ringer, jag gäspar och kisar med ögonen mot Ulrik. Han ler.
"Godmorgon sötnos", säger han.
"Godmorgon", säger jag i en gäspning och trycker mina läppar mot hans innan jag reser på mig. Klockan är halv 7 på morgonen. Jag klär på mig och borstar igenom håret för att sedan sätta upp det i en slarvig tofs.
"Skit i sminket Olivia, du behöver det inte för att se vacker ut", säger Ulrik. Han ligger i sängen och kollar på mig. Jag rodnar lite.
"Att du alltid ska lyckas att få mig att rodna"
Han skrattar. "Men skynda dig nu Ulrik, du skulle ju fixa frukost till mig. Kommer du ihåg?"
Han suckar. "Jaja", han reser på sig och slår mig på rumpan innan han försvinner in i badrummet. Jag skriker till och han skrattar.
 
Han rotar fram massa olika frukter, bär, bröd, pålägg m.m. Inte trodde jag att en 18-åring hadeså här mycket mat hemma, men Ulrik var ordentlig. Vi åt frukosten i morgonsolen som lyste in i köket.
"Gör du något efter skolan?", frågar han.
Jag sväljer kaffet. "Nej, hänger med dig kanske..", säger jag frågande.
"Precis det jag ville att du skulle säga. Skulle du typ kunna följa med mig in till stan? Jag måste verkligen införskaffa mig ett par nya jeans och ett par skor.
"Ja, det gör jag gärna. Om du lovar att hjälpa mig med min uppsats ikväll, eller ja det är typ en berättelse eller något"
"Deal", säger han och ler.
 
Jag åker med Ulrik till skolan, jag hämtar snabbt mina engelska böcker och ger sedan Ulrik en hejdå puss. Utanför klassrummet sitter Filippa och Felicia och väntar på mig.
"Fan vad sen du är Ollie", säger Felicia.
"Jajaja, förlåt tjejer. Men att vara kär går fasen före skolan", säger jag och skrattar.
"Ojojoj", säger Filippa och tillsammans går vi in i klassrummet.
 
"Okej Olivia, det är din tur att läsa upp din "story" om sommaren", säger min fröken Karin. Jag ler och går på darriga ben fram till katedern.
 
"My summer was wonderful.
I met a guy named Ulrik, he is 18 years old and here at school. The first time I saw him, I knew it was going to be us, we clicked immediately and now he's mine.
Together we drove a car along the Swedish coast and had it so cozy, we decided to go to France to visit my family.
Ulrik and I unfortunately lost touch for two months, their worst month of my life. I thought he was gone forever, but when school started again finally met my gaze his and it was us again. I love him more than anything and would do exactly everything for him, he's the guy in my life"
 
"Åh vad fint. En applåd", klassen applåderar åt mig och jag ler. "Så hörrni, nu har vi bibliotekstid så gå och lämna tillbaka era engelska böcker och låna gärna nya", säger Karin.
När jag kommer in till bibioteket lämnar jag tillbaka boken så snabbt som möjligt för att inte stöta på den hemska vikarien, när man väl har sagt hej till henne kkan hon inte sluta prata. Jag, Felicia och Filippa sätter oss i soffarna i ett hörn i rummet och pratar.
"Vänta, jag kommer snart", säger jag och går in bland hyllorna. Jag ser Ulrik som står med ryggen mot mig samt hans kompisar. Jag gör ett "sch" tecken mot dem, sen springer jag fram till Ulrik och lägger armarna om honom. Han vänder sig om mot mig.
"Hej älskling", säger han och ger mig en kyss. "Vänta dem är för små för att se det här", säger han och täcker oss med en bok. Jag skrattar åt honom.
"Ouuuff, gå in hårt Ulle", säger dem.
"Jag måste gå nu, ses i eftermiddag. Love you", säger jag och ger honom en lång kyss. "Dig också, hejdå", säger han och ger mig en puss på pannan.
 
__________________________________________________________________________________________
Kort del men bättre än inget, fortsätter någon annan dag för jag har så sjukt mycket läxor och inlämningar. Nu ska jag sätta mig med en uppsats på 6sidor, så kan det vara.
 
Ge mig lite respons och kommentarer nu, love!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Du är så duktig! :) Lycka till med uppsatsen! :)

2013-02-28 @ 21:00:25
Postat av: Rebecca

Superbra. Längtar tills nästa kapitel kommer och hoppas att de blir snart! :)

2013-02-28 @ 22:16:20
Postat av: Anonym

Hur bra som helst! :)

2013-03-01 @ 13:45:08
Postat av: Anonym

Grymt :)

2013-03-18 @ 16:23:10
Postat av: Kajsaa

hur bra som helst !!!

2013-03-18 @ 16:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0