Del 7

TumblrDear DiaryJustPics Hihi4Ever
Att bli väckt av 1000 kyssar lite här och var är det bästa som finns, att känna Ulriks mjuka, smala, härliga läppar mot min hals ger mig rysningar. Jag ler och kollar på klockan.
"Oh, Ulrik klockan är bara halv åtta", säger jag och gäspar.
"Jag vet, men jag kände att jag bara ville mysa med dig", svarar han.
 
Två månader senare.
Två månader har gått, jag vet inte om jag och Ulrik är tillsammans, vi snackar inte så mycket om det. Vi har glidit isär, jag vet att jag älskar honom men däremot tror jag att han har glömt bort mig helt. Jag bor hemma hos min pappa, hans fru, mina två bröder och min halvsyster i Göteborg. På två månader har mycket hänt, jag har ingen kontakt med mamma, jag vet inte ens vad hon bor. Pappa flyttade tillbaka till sin hemort vilket var sjukt skönt, och idag börjar jag gymnasiet. Men jag mår dåligt, jag saknar Ulrik.
 
Klockan ringer, halv 6. Jag är inte ett dugg trött jag är bara spänd och förväntansfull. Det är en stor skola och om jag inte är helt ute och seglar går Ulrik sitt sista år på skolan som jag idag ska börja på.
"Godmorgon mitt hjärta", säger pappa när jag kommer ner i köket. Mina bröder sitter med sina mobiler samtidigt som dem slevar i sig gröten. Evangeline och Julie har redan åkt hemifrån.
"Godmorgon", säger jag glatt.
"Daniel, idag kan du och Olivia hålla varandra i handen när ni går på skolgården", säger Johan och hånskrattar. Pappa skrattar också.
"Käften", säger Daniel.
 
Utanför skolan möter jag upp Filippa och Felicia, vi går tillsammans in. Jag börjar känna mig mer och mer nervös, det känns ändå rätt skönt att jag inte berättat för någon att jag och Ulrik var "tillsammans", Filippa visste dock att jag var lite småkär men inte att det gick såpass långt.
I en högtalare ropas det ut vart alla klasser ska samlas, vi ska samlas i sal 169, våran mentorsal, där ska vi få våra nycklar till skäpen. Jag får skåp 706 i det åttonde uppehållsrummet bland alla sistaårselever vilket känns sådär, jag vet bara inte hur Ulrik ska reagera när han får syn på mig.
 
Jag låser upp mitt skåp och lägger in de första böckerna jag har fått sen sätter jag upp ett foto i skåpet på mig och Ulrik när han kramar om mig bakifrån och jag var lyckligare än någonsin.
"Olivia?", hör jag en röst säga.
Jag stänger igen skåpet hastigt och får syn på Ulrik.
"Ehm, hej", säger jag.
"Det var ett tag sedan"
"Mmm, tyvärr. Varför svarade du inte på mina sms?"
"Aj fan, min mobil är sönder och jag har inte hunnit ta kontakt med dig. Jag är ledsen Olivia, jag har tänkt på dig varje dag men tror inte riktigt att jag vågat höra av mig", säger han och drar in mig i en kram. Samtidigt trycker han sina läppar mot min panna vilket förvånar mig, inför folk..
"Jag är med dig Livia, jag älskar dig fortfarande. Jag har gråtit mig till sömns flera gånger för jag har tänkt på dig och jag vill att du ska ha det där", han tar upp en ask med ett halsband i. På halsbandet står det "Forever". Jag ler och vänder mig med ryggen mot honom så han kan sätta på mig det. Han drar sedan handen genom mitt hår och böjer sig sakta ner för att möta mina läppar i en mjuk kyss.
"Förlåt Livia"
"Jag förlåter dig, jag trodde verkligen du hade skitit i mig"
"Absolut inte, musiken och allt du vet. Jag känner bara att jag vill ta igen all tid med dig"
Jag nickar och kramar om hans hand.
Det är tomt i uppehållsrummet, lektionerna har börjat och jag misstänker att jag kommer försent.
"Jag måste nog gå nu", säger jag och ler.
"Förlåt"
"Vad är det nu?"
"För att jag gjorde så att du får ogiltlig frånvaro"
Jag skrattar. "Du får gärna göra det igen", innan jag lämnar honom ger jag honom en puss på kinden. Ulriks kompisar kommer fram till honom.
"Ouff Ulle, vem var den bruden?", frågar dem. "Min flickvän", skriker han för att jag ska höra. Jag vänder mig om och ler, han håller upp sina tummar, den ena neråt och den andra uppåt.
Jag vänder min tumme uppåt och ger honom sedan en slängkyss innan jag skyndar mig till min lektion.
_________________________________________________________________________________________
 
En liten tråkig mellandel!
Minst tre kommentarer för en intressantare del!! :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jättebra! :)

2013-02-11 @ 16:51:14
Postat av: Rebecca

Så himla bra. Längtar efter nästa kapitel :)

2013-02-11 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0