Del 6

 
"Ah hallå", svarar min pappa när jag ringer upp honom.
"Hej pappa.. Det är Olivia, jag vet att det kommer så hastigt men jag och min pojkvän skulle vilja träffa er". Jag tvekar på det där med pojkvän men känner mig ändå ganska säker när jag ser att Ulrik ler.
"Om ni vore i Paris så, haha"
"Det är just det, vi är i Paris.
"Nej, nu skojar du med mig"
"Nej, jag lovar. Vi är på flygplatsen, snälla pappa"
 
Vi står utanför flygplatsen, Ulrik håller mig i handen. Det känns bra. En silvrig Mercedes stannar framför oss, ut kliver en lång man, över 1.90, han har mörkt¨hår och buskiga ögonbryn, han ser precis ut som min pappa.
"Pappa", ropar jag.
Han skiner upp i ett leénde.
"Gumman! Hej, jag har saknat dig så mycket", säger han och ger mig en kram. Han släpper taget om mig och kollar på Ulrik.
"Pappa, det här är Ulrik min pojkvän och Ulrik det här är min pappa Tommy", dem hälsar glatt på varandra och bara några få sekunder efter sitter vi i bilen.
 
Vi kliver ut ur bilen, framför oss har vi ett megastort vitt hus, ganska nyrenoverat. Daniel och Johan står i trädgården med varsin fotboll, jag ler, tar mina väskor och går in. Pappas tjej kommer och möter oss i dörren, Evangeline. Hon ser annorlunda ut, men trevlig och snäll ut för en gångs skull. Hon är fransk men hon kan nästan flytande svenska, Julie kommer springande mot oss. Julie är pappas och Evangelines dotter, hon är 4år och världens gulligaste unge. Hon ger mig en stor kram och säger att hon har saknat mig på både franska och svenska, när hon ser Ulrik blir hon däremot lite blyg.
"Julie, det är ingen fara. Ulrik är jättesnäll", säger jag till henne.
Hon ler åt honom och han ler tillbaka.
 
Klockan närmar sig 22.00, mina bröder är på sina rum och Julie har gått och lagt sig. Vi fyra sitter kvar nere i tv-rummet och pratar.
"Så hur kommer detta sig? Jag menar att ni kommer till Paris så spontant", frågar pappa.
"Det är en lång historia", svarar jag.
"Jag lyssnar gärna"
"Ja, jag också", instämmer Evangeline.
Jag tar luft och berättar allting. "Jo, det är såhär att mamma och Ulriks pappa är tillsammans vilket är ett problem för oss två eftersom vi älskar varandra. Vi har umgåtts i smyg, fast vi har sagt att vi umgåtts som vänner men mer gjort det som ett par. När mamma och Kjell for utomlands skulle vi bo tillsammans och jag fattade verkligen att han var rätt för mig, jag förstod rätt snabbt att jag älskade honom, han också. Dem ringer en kväll och säger att vi ska få ett syskon, vi båda flippar ur och bestämmer oss för att lämna allting och leva vårat liv tillsammans, inget stoppar oss nu", säger jag och kramar om Ulriks hand.
"Ojdå", säger dem i mun på varandra.
 
Jag kryper ner under täcket jämte Ulrik, han drar sin hand genom mitt hår och trycker sina läppar mot mina, samtidigt viskar han i mitt öra att jag är vacker. Jag ler, han ler tillbaka och jag känner världens lyckorus genom min kropp.
"Jag älskar dig", säger Ulrik.
"Och jag dig", svarar jag. "Jag skiter i mamma och Kjell för det är dig jag vill vara med"
Han nickar instämmande.
"Vi är galna", säger han.
"Mycket. Men jag gillar det, och jag gillar dig endel också"
"Endel?", säger han besviket.
"Mmmmm, en riktigt stor del"
Han kysser mina läppar mjukt och hamnar över mig samtidigt smeker hans svettiga händer min kropp, jag ryser och stönar till.
"Inte här", viskar jag i hans öra.
"Du har rätt, vi väntar"
"Tack. Tro inte att jag inte vill men det känns inte rätt just nu, särskilt inte här hemma. Jag vill att det ska bli speciellt första gången"
"Jag håller med dig, jag tror vi behöver få sömn nu. Du ser trött ut"
Jag nickar och kysser hans kind innan jag somnar sött på hans bröst.
__________________________________________________________________________________________
Kommentera! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra! :)

2013-02-01 @ 22:59:48
Postat av: Sofi

Riktigt bra! Mer, längtar till nästa :)

2013-02-02 @ 18:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0