Del 17 - rum 52

(1) Tumblrlive your fucking lifeTumblr
 
2 veckor senare.
 
Nästa morgon när jag vaknade upp kände jag fortfarande doften av Ulrik, den fanns liksom bara där. Jag suckade och klev upp ur sängen. Snabbt tog jag på mig lite slappa kläder och försvann sedan iväg, mot studion för mitt första möte
 
Jag möts av min låtskrivare, han omfamnar mig och jag ler glatt. Till min förvåning kan han prata svenska, han berättar att han jobbat i Sverige i sju år.
Han tar fram några papper ur en byrå och sätter sig vid skrivbordet.
"Jaha du, Tyra! Då ska vi se" Han ger mig några papper på texter.
 
Efter två timmar var vi färdiga, på vägen hem hoppade jag in på ett café och köpte med mig en chai latte hem. Jag satte mig vid tv:n och fick syn på ett stort kuvert som låg inne i en tidning, försiktigt öppnade jag det. Det var saker jag och Ulrik hade skrivit tillsammans under alla dessa månader vi var tillsammans.
 
Vår framtid kommer bli perfekt, Tyra är helt underbar. Inom fem år ska vi va en liten son har jag bestämt, han ska heta Lennox om jag får bestämma.
 
Stog det blandannat, jag ler lite för mig själv men inser snabbt att inte det kommer att hända. Jag skriver att jag älskar honom, och pussar det sedan. Tårarna trycker sig fram bakom mina ögonlock och jag inser verkligen hur mycket jag saknar honom.
"Fan" Säger jag tyst för mig själv. "Fan fan fan, jag saknar dig" Skriker jag så att det ekar i hela lägenheten.
 
Jag känner verkligen hur det börjar krampa i magen och att mitt huvud snurrar runt, det känns som jag ska svimma hur snabbt som helst. Jag tar upp min telefon och slår snabbt numret till sjukhuset och ber om att få en ambulans, dem säger att de kommer så fort som de kan.
 
När jag vaknar upp ligger i jag en sjuksäng med drop i armen, jag ser ingen i rummet, jag känner mig yr och känner verkligen hur jag svettas över hela kroppen.
 
En sjuksköterska kommer in i rummet och ser glad ut, hon säger att hon är glad för att hon se att jag är vaken.
"What has happened?"
"You are pregnant."
"What?"
__________________________________________________________________________________________
Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

seriöst så kan du faktiskt inte sluta ;)

2012-09-03 @ 18:46:40
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: sofie

är detta verkligen sista kapitlet? :o
bra kapitel iallafall! :)

2012-09-03 @ 19:27:37
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Detta är inte det sista kapitllet va? Det får det INTE vara ju!!!! Du är grym!

2012-09-03 @ 20:11:18
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Zelle

Snälla detta kan inte va det sista kapitlet snälla mer nu :)!!!!!!!!!

2012-09-03 @ 20:43:19
URL: http://ullegulle.dinstudio.se
Postat av: L

Åh jätte bra!! Hoppas att det inte är sista kapitlet som alla anda säger!

2012-09-03 @ 22:24:41
Postat av: Em

Grym!! Fortsätt med det du gör!!!!

2012-09-04 @ 07:17:52
Postat av: Anonym

mer snälla??? jättebra! :D

2012-09-04 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0