Del 16 - rum 52

DAVE’S DEAD! « ella careyI αm α girl.THE AN
 
Jag sitter vid flygeln med darrande fingrar, Ulrik står upp bredvid mig med en mikrofon i handen. Jag valde ut denna låten för att det var mammas favort, "One sweet day" av Mariah Carey och Boyz II Men. Jag börjar spela introt och tar sedan ton, det känns bra att sjunga en duett med Ulrik, jag ser hur pappa och Daniel sitter längst fram och gråter när vi är färdiga. Mina tårar börjar också att forsa ner för mina kinder, Ulrik kramar om mig och vi går ner och sätter oss igen. När jag sätter mig bredvid pappa kysser han min panna mjukt och jag ler litegrann.
 
I Frankrike igen.
Ulrik låser upp dörren, jag går in och ställer ner väskorna på golvet och slänger mig sedan i sängen med huvudet i nerborrat i kudden. Ulrik går efter mig och lägger sig bredvid mig.
"Hur är det?" Frågar han.
Jag vänder mig om och tittar djupt in i hans fina ögon.
"Jag vet inte.."
Han smeker min kind och kysser mina läppar mjukt.
 
2 månader senare.
Min sista dag i skolan var kommen, jag var lite nervös, men samtidigt spänd. Jag kliver upp ur sängen och äter en snabb frukost, sedan tog jag försiktigt ut min absolut vackraste klänning ur garderoben, det var en stor dag för hela Paris idag, folk från många delar av Paris kommer för att se detta.
 
Utanför kyrkan träffar jag Amarina och en massa andra kompisar som jag lärt känna under detta år.
 
"Welcome everyone! It's a great day today, it's graduation. Today is a big prize awarded, you will get your own songwriter and lot more."
 
"Come up on stage when you hear your name."
Tänk om det blir jag tänker jag för mig själv, inte för att den chansen skulle vara så himla stor.
"Amarina Jason, Oliva Walcott, Wendy Olsen and Tyra Tapper" Jag hoppar upp av glädje när han till sist säger mitt namn, med darrande ben går jag sakta upp på scenen.
 
"And the winner is..."
 
"Tyra Tapper" Jag tappar hakan, jag tappar nog mer än hakan. Mitt hjärta bultar riktigt fort och mitt leénde blir stort, jag hoppar av förtjusning, tjejerna kommer fram och kramar om mig.
"See you in Paris on 12 april" Säger han till mig, och den "han" är min låtskrivare.
 
Jag ligger hemma i sängen och tänker på vad som kommer hända nu, jag kommer ju att förlora Ulrik för att följa min dröm. Jag vill leva på musiken, men jag vill också ha Ulrik i min närhet.
"Ulrik, kan du komma hit en liten stund" Säger jag.
Han kommer in på ett kick och lägger sig i sängen bredvid mig.
"Vad tänker du på?"
"Min karriär"
"Det är väl inget, du kommer ju att vara i Sverige"
"Nej Ulrik. Det är det som är problemet, om jag ska satsa på musiken måste jag bo kvar här, i Paris. Och din karriär är ju i Sverige, vad kommer att hända egentligen?"
"Skojar du med mig? Hallå Tyra! Det är inte sant"
"Jo.. Och du vet hur mycket jag vill leva på musiken, men också hur mycket jag vill leva tillsammans med dig"
"Det kommer inte funka, alltså åh! Jag kommer ju dö utan dig! Fattar du inte det eller?"
Jag säger ingenting, istället bränner sig tårarna fram genom mina ögon och rinner sakta ner för mina kinder.
"Jag älskar ju dig, Ulrik!"
"Jag älskade dig"
"Ändrades det så snabbt för den här grejen?"
"Tydligen.. Jag tror det tar slut här, allting"
 
Ulrik sov på golvet inatt, han står vid dörren med sina väskor. Jag står mitt emot honom och stirrar på honom.
"Hejdå då" Säger han.
"Jag antar att vi inte ses mer så.. Detta kan väl inte skada"
Jag kysser honom mjukt och säger sedan hejdå, han stänger dörren bakom sig och försvinner. Jag springer snabbt till fönstret, jag ser hur han går med raska steg och gråter. Det känns som jag har sårat honom, väldigt mycket.
_________________________________________________________________________________________
Kommentera? Ska försöka slänga in nästa del imorgon eftermiddag, jag vet precis vad som ska hända osv nu! Nu är det bara tiden som ska räcka till :)

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

jättebra! <3

2012-09-02 @ 15:33:33
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: Anonym

Grym mer!!!!!! Super bra!!

2012-09-02 @ 17:47:38
Postat av: L

Åååh!! Asbra!!!!

2012-09-02 @ 19:34:10
Postat av: Anonym

Mer nu:)

2012-09-02 @ 19:57:31
URL: http://novellenomulrikmunther.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0