Del 8

СтенаFacebookʝʋℓια -Instagram ; melissakdugan :-) follow her <3 (leonorafashion)
Klockan är 17.15. Jag är precis färdigfixad inför Fotbollsgalan och beger mig ner för trappan. Ulrik sitter i soffan och väntar på mig, han har lovat att köra mig dit och hämta mig senare ikväll.
"Färdig?" Frågar han.
Jag nickar och han reser sig upp.
 
"Jag ringer dig när du kan komma" Säger jag glatt.
"Bra, ha det så roligt" Säger han. "Och Isabella, du är är jättefin"
"Tack" Svarar jag och kyssen honom på kinden. "Du är inte heller så dum du" Han skrattar, jag säger hejdå och kliver ut ur bilen.
 
Jag kramar om mina lagkamrater, vi sätter oss vid ett långbord som är bokat till oss. Innan tv-sändningen börjar bjuds vi på trerätters middag lagad av stjärnkockar.
 
Sista priset kvar, priset till "Bästa kvinnliga spelare". Jag var nominerad men inte trodde jag att jag skulle få det priset eftersom jag bara är 15år.
"Priset till bästa kvinnliga spelare detta året går till en tjej med bra spelsinne och en bra lagkompis. Hon har ett bra skott med båda fötterna och hon springer ifrån alla sina motståndare, tekniken är på topp. En liten tjej med så mycket kraft . En stor applåd för Isabella Svensson"
Jag är chockad men så sjukt glad, jag går upp på scenen och tar emot priset.
"Jag trodde verkligen inte det här, jag menar jag är bara 15år. Men jag är så sjukt glad och jag vill tacka min familj och vänner. Tack allihopa"
 
Klockan är 22.30, jag går ut. Jag ser Ulriks bil och går med snabba steg mot den, jag öppnar dörren och hoppar in.
"Hej" Säger jag glatt.
"Hej, och grattis! Det är ju grymt ju"
"Tack" Säger jag och rodnar lite.
 
Han kör mig hem och följer med mig in, han går upp på mitt rum medans jag byter om till joggingbyxor och ett linne, innan jag går upp häller jag upp en skål med lösgodis.
 
Jag sätter på en film och kryper sedan ner under täcket bredvid Ulrik, jag lutar huvudet mot hans axel. Han flätar in sina fingrar i mina och det pirrar i hela min kropp.
 
Jag lägger upp en bild på instagram på mitt pris. "Tack allihopa, betyder så jädra mycket för min karriär inom fotbollen asså! Nu: Mys med godis framför en bra film med *****, hehe :)"
Jag ligger och halvsover när jag känner Ulriks läppar mot min panna, jag ler mot honom och kisar för att möta hans blick.
"Sov här, snälla" Viskar jag.
"Mm, jag orkar ändå inte åka hem nu"
"Tack"
 
Att ligga under samma tak som Ulrik känns väldigt pirrigt, men att ligga under samma täcke som Ulrik känns ännu mer pirrigt. Det är svårt att sova när jag har honom i min närhet, men jag älskar verkligen det.
_________________________________________________________________________________________
Kort mellandel! Släng in en kommentar iaf! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Mer mer! Jättebra! :D

2012-10-29 @ 15:32:28
Postat av: Em

Grym!!! MER!!!

2012-10-29 @ 21:55:57
Postat av: Anonym

Jättebra! Mer!

2012-10-29 @ 23:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0