Del 6

infinitybyjulia -Untitled.@cutecouple | #cutecouple #love #couple #cute #adorable #kiss #kisses #hugs #romance #forev... | Webstagram - the best Instagram viewer
Klockan är nio på morgonen, jag fåt ett sms av Linda. Hon undrar om jag vill träffa henne idag, vi bestämmer att vi ska ta en mysig fika och prata av oss. Jag reser mig upp och tar på mig ett par shorts med en vit pösig skjorta och några accesoarer.
 
Klockan närmar sig 12 och jag tar bussen in till stan för att möta upp Linda, vi träffas utanför Espresso house i Nordstan. Vi köper varsin muffins och en dricka och sätter oss sedan ner vid ett bord.
"Så Isabella, är det Ulrik som gäller eller?" Frågar hon.
"Alltså, jag vet inte. Jag gillar faktiskt honom"
"Förstår det, så mycket som du har umgåtts med honom senaste tiden"
 
"Linda, vem är det?" Frågar jag och kollar på tre tjejer som ser otroligt kaxiga ut.
"Ah dem, akta dig säger jag bara. Hannah, den tjejen i mitten är "drottning" på skolan, hon blir nog arg om hon ser dig med Ulrik"
"Varför?"
"Dem var tillsammans, en mycket lång tid"
"När gjorde dem slut?"
"Två månader sen, hon ville bara vara tillsammans med Ulrik för att han är känd"
"Stackars Ulrik, han är värd någon mycket bättre"
"Dig" Jag ler .
 
Vi reser på oss och lämnar Espresso house, jag känner att någon går tätt intill bakom oss och jag vänder mig om. Där står Hannah med hennes kompisar.
"Åh hej, förlåt! Jag menade inte att följa efter dig, en liten femtonåring som du får väl inte vara ute så här dags?" Säger hon och hennes kompisar skrattar åt henne.
"Sluta!" Ryter Linda.
"Jasså, du är hennes försvarare? Är hon feg eller? En sak ska du ha klart för dig Isabella, låt Ulrik vara!"
Jag tar luft och försöker komma på något att säga, var tuff Isabella tänker jag.
"Nej" Får jag fram.
"Ursäkta vad sa du? Hörde du inte frågan?"
"Nej sa jag! Jag tänker inte lyssna på dig, jag gör precis vad fan jag vill"
Innan jag hinner tänka känner jag en knytnäve hårt tryckt mot mitt ansikte och jag faller bakåt, min vita skjorta blir genast täckt av blod och tårar kommer från mina ögon. Tjejerna försvinner med ett hånande skratt medans jag ligger kvar och Linda sitter på huk bredvid mig.
"Linda, det gör ont!" Snyftar jag.
"Jag förstår det, håll ut! Är dina föräldrar hemma?"
"Nää, dem åkte till England idag på morgonen. Ring Ulrik"
"Ulrik? Nej men det kan jag ju inte göra"
"Snälla, för min skull"
Hon nickar och ringer upp honom, han säger att han redan är i Nordstan och att han ska skynda sig till oss.
 
Jag ligger och tittar upp i taket i Ulriks säng, läkaren åkte precis härifrån och han talade om för mig att mitt näsben är brutet men att det inte är så allvarligt.
"Jag fattar inte vad hon vill dig" Säger Ulrik och lägger handen på min hjässa.
"Nä, men hon vill ju inte att jag ska vara med dig..Älskar du henne fortfarande?"
"Nej usch, verkligen inte! Sanningen är den att jag inte älskade henne från första början"
"Men hon är ju tusen gånger vackrare än vad jag är"
"Isabella, det går inte att slå din vackerhet. Dessutom är ditt hjärta mycket vackrare än hennes" Säger han och ler, jag ler tillbaka.
 
"Ulrik, tack" Säger jag och ger honom en kram, han kramar mig tillbaka och det känns väldigt bra att vara i hans närhet.
"Jag betalar bara tillbaka, jag fick ju sova hos dig en natt" Säger han glatt.
"Så du menar att du egentligen inte vill ha mig här?"
"Det är klart jag vill, mer än något annat"
Jag fattar inte riktigt vad han menar med med, men det låter bra, riktigt bra till och med. Han kramar om mig ännu en gång och ger mig en snabb kyss på kinden, jag blir alldeles varm och fjärilarna åker runt runt i min mage. Det känns som att jag är med i en dröm eller något, en kyss på kinden från Ulrik..
____________________________________________________________________________________________
5kommentarer till nästa? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra, mer!!!

2012-10-22 @ 22:36:39
Postat av: Sofi

Mer! :D

2012-10-23 @ 16:09:18
Postat av: Anonym

Jättebra! Mer!!

2012-10-23 @ 19:43:57
Postat av: Anonym

Mer mer!

2012-10-25 @ 15:44:17
Postat av: Em

Grymt bra!!!

2012-10-25 @ 19:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0