Del 5

miranda kerr | Tumblrulrik munther | TumblrMadridistaKiwy: Real Madrid - Celta Vigo 2:0o hai!
Andra dagen på sommarlovet vaknar jag upp till ett strålande väder, mamma och pappa har åkt till jobbet. Mina systrar är på fritids och jag är hemma med Julian idag. Jag fixar frukost till mig och Julian och klär sedan på honom för att åka till affären som ligger i närheten
"Julian skynda dig nu!" Skriker jag och han kommer springandes emot mig.
"Affäjen" Skriker han och ler stort. Om det var något han gillade var det när han fick umgås med mig alldeles ensam och han tyckte att åka till affären var en såkallad utflykt. Vi går ut och jag sätter Julian i barnstolen bak på cykeln sedan trampar ja iväg till affären.
 
När vi är framme springer Julian in i affären, jag tar en korg och och går också in. Jag plockar åt mig allt det vi behöver och går sedan och ställer mig i kön till kassan, Julian kommer springande emot mig med en gott och blanadat påse.
"Men Julian, det är bara tisdag" Säger jag.
Han kollar med mig med hundvalpsögonen och jag kan inte låta bli att köpa det till honom.
"Jaja, men säg inget till Alice och Tindra" Han nickar och ser väldigt stolt ut.
 
När vi kommer ut ur affären vräker regnet ner vilket förvånar mig eftersom det var strålande väder förut idag, jag suckar och ställer mig under taket, jag lyfter upp Julian och han suger på sin tumme.
"Hej" Hör jag en röst bakom mig säga. Jag vänder mig om och får syn på Ulrik.
"Hej.." Säger jag tyst.
"Ni kommer ju bli dyngsura om ni cyklar hem nu, vill ni ha skjuts?" Frågar han.
Jag vill inget annat än att säga ja men det känns väldigt konstigt, men jag gör det för Julians skull.
"Ehm.. Ja tack, vad snäll du är" Svarar jag.
"Äsch, inga problem"
 
Han stannar bilen på våran garageinfart och det har precis slutat att regna, han hjälper mig med matkassarna och går sedan ut igen.
"Tack Ulrik, det var verkligen jättesnällt"
"Jag gör det gärna fler gånger" Säger han och blinkar med ögat, jag ler och säger hejdå.
 
"Vill du träffas?" Ett sms från Ulrik och jag blir glad.
"Ja visst, när?"
"När som helst, men du vet inte vart jag bor va?"
"Nää.."
"Men du vet vid Ica butiken, sväng höger där så ligger det ett vitt hus på högersidan"
 
Jag slänger mig på cykeln och när jag kommer fram är jag mycket andfådd. Jag går in i trädgården för att plinga på, först vågar jag inte men till sist gör jag det. Jag hör steg i trappan och i fönstret ser jag Ulrik le. Han öppnar.
"Hej" Säger han glatt.
"Hej" Svarar jag,
"Kom in" Jag ler och stiger in, det luktar gott och det är mycket välstädat. Vi sätter oss i hans soffa som står i ett hörn i hans välvårdade rum, på väggarna hänger olika slags gitarrer och på en hylla ligger hans huvudbonader.
"Varför flyttade du hit?" Frågar han.
"Ehm, mamma har aldrig gillat Hjo men pappa har aldrig velat flytta men sen hittade han jobb här och ett fint hus så då slog vi till"
Han nickar och ler, jag ler tillbaka. "Ditt leénde är verkligen skitfint" Säger han. Jag känner hur mitt hjärta bankar fortare och fortare, hans lår nuddar mitt och en rysning går genom hela min kropp.
"Så du är artist alltså?"
"Ja, jag var med i Melodifestivalen i år med"
"Oj, hur kunde jag vara så dum? Gud förlåt!!" Jag känner mig så himla dum och vill bara sjunka ner genom jorden, det blir en pinsam tystnad och jag skäms som bara den.
 
Efter fotbollen hämtar Ulrik upp mig utanför, vi åker hem till mig för att jag är ensam hemma. Det skulle kännas konstigt att "visa" upp honom för dem, dem skulle fråga så mycket.
Vi går till "allrummet" och sätter på Fifa 13.
"Okej Isabella, om jag vinner ska jag få en kram av dig. En lång och mysig" Säger han, jag kan inte annat än att gå med på det.
 
"Okej Ulrik, jag visste inte att du var så bra" Säger jag chockat. Han vann matchen med 5-1 och skulle lika gärna kunna få 25kramar.
"Kram?" Säger han flörtigt.
Jag ler och lägger mina armar om honom han gör detsamma och jag andas in hans doft och ler lite extra, det känns så himla bra.
 
Vi tar med oss Benji ut på en promenad, när vi passerar Ulriks hus stannar vi och pratar en liten stund för att han ska bege sig hemåt.
"Jag har haft kul idag" Säger han och ler.
"Mmm, jag också"
"Ses vi snart igen då?"
"Jag hoppas det"
"Jag också" Säger han och börjar gå.
Jag står kvar av någon anledning, som om jag inte vill ta farväl av honom.
 
ULRIKS PERSPEKTIV.
"Ulrik" Skriker hon bakom mig. "Vänta" Fortsätter hon. Jag vänder mig om och se henne gå sakta mot mig. Hon kramar om mig mjukt och behagligt, samtidigt lägger jag mina armar om henne, att vara i hennes närhet gör mig galen, hon är så fin.
"Hejdå" Säger hon.
"Hejdå, Isabella"
 
Jag går in och hinner inte lägga mig i soffan innan det ploppar upp en massa sms på min display. Från Hannah, mitt ex.
"Jävla idiot, vad fan kramar du Isabella för?"
"Dum i huvudet är du"
"Vi hade det så jävla bra, hatar dig som fan"
Jag suckar för mig själv, idiot tänker jag.
"Men stick, fatta! Det är slut mellan oss och det har varit det i över två månader, jag hatar dig! Det var ditt fel alltihop, att du var otrogen. Jag har inga jävla känslor för dig, dem känslorna är för Isabella stick snälla!"
"Hon kommer råka illa ut, det ska jag se till"
"Nej snälla! Låt henne va, bitch!"
____________________________________________________________________________________________
Del 5 ute!
tack tack tack tack för alla fantastiska kommentarer, blir så himla glad så fortsätt så!! :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Em

Grymt bra!!! MER!!!

2012-10-21 @ 20:49:47
Postat av: Anonym

Åh jättebra! Älskar det! Mer!

2012-10-21 @ 21:26:23
Postat av: Kajsaaa

asså sä bäst!!!! meeerr! <3

2012-10-22 @ 18:21:52
URL: http://believeindreamsforever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0