Del 3

Dress <3 | Facebook from facebook.com | FASHIOLISTA | love your style! i heart it.Buy discount Stylish Chiffon &Stretch Satin A-line One Shoulder Neckline Mini Length Homecoming Dress at edressbridal.comjklö - lndanskog
Jag tar på mig klänningen och ett par vita pumps och plattar sedan håret. Mamma gör en fläta i min lugg och lägger på en fin sminkning.
 
Utanför kyrkan möter jag Linda, Therese och Emira.
"Alltså det är helt sjukt vad fin du är Isabella" Säger Linda och låter avundsjuk.
"Inte konstigt att Ulrik tycker om dig alltså" Tillägger Therese och Emira bara nickar.
"Ahmen sluta nu tjejer, ni är minst lika fina"
"Hänger du med på festen ikväll?" Frågar Emira.
Jag tänker efter om jag ska göra något ikväll och jag har inget planerat. "Ehm, ja.. Ska ni?"
"Jag ska inte" Säger Therese.. "Mormor fyller 85"
"Vi ska gå iallafall" Säger Linda och Emira nickar.
 
Jag ser inte Ulrik förens vi går ut ifrån kyrkan. Han står med sina kompisar och snackar och jag undrar om dem ska på festen ikväll.
"Kolla Isabella" Säger Therese och nickar åt Ulriks håll.
Jag vänder mig om och ser att han står och stirrar på mig med ett stort gap, det ser ut som han säger till sina kompisar någonting om mig för dem stirrar också. Jag känner att jag blir generad och vänder bort huvudet.
"Dem kommer hitåt" Säger Linda. Mitt hjärta dunkar fortfare och fortfare och jag biter ihop.
 
"Fest ikväll tjejer" Säger Ulriks kompis, Ulrik står bredvid och stirrar på mig men säger ingenting, det gör inte jag heller för den delen. Det är Linda som sköter snacket. Jag möter Ulriks blick och ler, han ger mig ett leénde tillbaka och han blir också generad vilket gör mig glad.
"Då ses vi" Säger han och dem går där ifrån.
Vi bestämmer att Lindas pappa ska komma och hämta upp mig vid klockan 18.00, sedan åker jag hem. När jag kommer hem sitter familjen ute på altanen och äter tårta för att fira att det är sommarlov.
"Hej gumman! Hur är det?" Frågar mamma.
"Jättebra faktiskt" Svarar jag glatt och skär upp en bit tårta och lägger den på en asiett.
 
Klockan närmar sig 18.00, familjen har åkt till farmor och farfar för att stanna där hela helgen och det är tänkt att jag ska vara hemma själv. Jag fixar mig det sista, lockar håret och sminkar mig.
 
Klockan närmar sig tolvslaget, jag sitter i en soffa tillsammans med Linda och Emira, men rätt som det är kommer Ulrik och hans två kompisar och sätter sig i samma soffa. Ulriks ben nuddar mitt och en rysning for genom hela min kropp, jag blir varm och glad på samma gång.
"Vad fin du är!" Säger han och blickar mig in i ögonen så att jag bli knäsvag.
"Tack.. Du också" Säger jag nervöst.
 
När klockan närmar sig 02.00 får jag ett sms, det är från Ulrik.
"snälla hjälp mig, är utanför och mår piss" Står det i sms:et. Jag går direkt ut och ser att han sitter på en bänk utanför med huvudet i händerna.
"Hur är det?" Frågar jag.
Han lyfter på huvudet och får syn på mig.
"Skit, jag måste fan spy" Jag hämtar en spann åt honom som han kan spy i, sedan sätter jag mig bredvid honom och av någon anledning lägger jag armen om honom för att jag tycker synd om honom, men han gör inget motstånd så han måste tycka att det är okej.
"Är det inte bäst att du går hem nu?" Frågar jag.
"Jo, men jag har tappat nycklarna och farsan är inte hemma, så det är ett problem och mina polare stack för typ en halvtimma sedan" Säger han och suckar. Jag tycker faktiskt synd om honom även fast jag vet att han har druckit med vilje, men liksom han är ju ung och galen.
"Men.. Har du ingen annan som bor här i närheten?" Frågar jag.
"Nej, ingen som är hemma"
"Jag vill inte lämna dig här så, kan du inte följa med mig hem då?"
Han ler och jag tar det som ett ja.
 
När vi är hemma tar jag fram en extra säng och ställer den i mitt rum. När jag har borstat tänderna och går tillbaka in till rummet ligger han i sängen med sin mobil. Jag kryper ner i min säng och ligger och tittar på honom.
"Godnatt" Säger jag.
"Godnatt, och tack ännu en gång Isabella"
"Ingen orsak" Svarar jag och ler. Han somnar direkt, jag ligger och kollar på honom när han sover. Han är riktigt gullig med sina små snarkningar men efter en stund somnar jag också.
 
När jag vaknar nästa morgon är Ulrik inte där, men det ligger en lapp i sängen som jag läser.
hej isabella! var tvungen att gå hem tyvärr, pappa undrade var jag var osv. men tack för allt, betyder jättemycket att jag fick sova här annars kanske jag hade luggit full på en gata någonstans haha, ville bara säga tack + en sak till du var jättevacker igår / ulrik.
__________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni?
Tack för era kommentarer, fortsätt så! :-)
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jättebra :D

2012-10-18 @ 19:59:01
Postat av: Anonym

Så bra man vill bara läsa mer....

2012-10-18 @ 20:55:08
Postat av: Kajsaaa

grymt grymt grymt

2012-10-19 @ 10:51:47
URL: http://believeindreamsforever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0