Del 25

Untitled(8) TumblrWall Photos
Jag vaknar upp av en bil som kör fort utanför, klockan är 09.00, jag bestämmer mig för att inte slösa bort hela dagen i sängen, istället går jag  upp för att fixa frukost. Jag kollar på min mobil och ser att jag har fått ett sms från Ulrik.
"kommer hem idag istället!!! så himla glad, skivan har släppts och nu får jag träffa deeeeeeej är hemma vid 15.00 puss love you my darling!!!"
Jag ler stort så att det nästan gör ont i mina käkar "jag älskar dig också" skickar jag tillbaka för jag orkar inte skriva något mer. Jag sätter på kaffebryggaren och måttar upp hur mycket kaffepulver jag ska ha.
 
När jag ätit färdigt tar jag fram dammsugaren och sätter på vrålhög musik och dammsuger hela huset för att göra Ulrik glad när han kommer hem till ett rent och fint hem.
 
Klockan närmar sig 15.00 och jag springer runt som en dåre i huset för att jag är så himla glad och lycklig. Klockan är tio över tre och en bil stannar ute på gården, ute kliver Ulrik med sina gitarrer och väskor.
"Hallå!" Skriker han när han öppnar dörren.
Jag ler. "Ulriiiiik!!" Skriker jag och springer till honom, han omfamnar mig när jag hoppar upp i hans famn. Vi möts i en passionerad kyss och jag kan inte låta bli att le mellan de små kyssarna.
"Jag har saknat dig" Viskar han i mitt öra. "Jag har saknat dig också" Svarar jag glatt. Han släpper ner mig och jag går in till köket och häller upp ett glas med bubbelvatten till honom, så länge går han upp till sitt musikrum och lämnar sina saker.
 
Han kommer ner kvickt och tar en klunk vatten, sedan sätter han sig bredvid mig i soffan och lägger armen om mig. Jag lutar huvudet lite lätt mot hans axel.
"Du Tyra?" Frågar han.
Jag lyfter huvudet från hans axel och blickar in i hans ögon. "Ja?" Säger jag sedan.
"Jag har tänkt lite, jag vet att vi är unga. Du är bara 17 och jag är 19, men jag har tänkt på det här med att skaffa familj..Har du tänkt på det något?" Säger han vilket förvånar mig lite faktiskt. Jag trodde verkligen inte att det var tid för det eftersom han har så mycket med musiken.
"Faktum är att den tanken kommer till mitt huvud varje dag, och det skulle vara helt underbart. Men har du verkligen tid med det Ulrik?"
"Om jag har, barn är det ända jag vill ha just nu. Och jag vill ha dem med dig, just dig Tyra" Att han säger det till mig känns stort, jag blir nästan lite tårögd. Istället kysser jag honom mjukt.
"Har du några fina namn?" Frågar jag.
"Ehm..Jag tycker Milo är ett fint pojknamn iallafalll, men har inte tänkt på tjejnamn" Säger han.
"Det var urgulligt, jag tycker Wilja är fint, eller Novalie. Till tjej alltså" Han nickar och ger mig en kyss på pannan.
"Det låter perfektooo" Säger han glatt.
 
Nästa dag.
 
Jag har precis varit hemma hos pappa på middag, jag öppnar dörren och går in.
"Jag är hemma!" Skriker jag men får inget svar. Jag går in i huset och går in till köket. På köksbänken ligger en stor bukett med rosor och ett kuvert.
"Vad sägs som en resa till Frankrike, Paris lockar väl?" Läser jag högt, jag ler när jag läser det.
"Så vad sägs som det?" Hör jag Ulrik säga, han står vid dörren med tre resväskor redo för att åka till Paris.
"Åh, jag vill det mer än gärna Ulrik! Gud vad du är underbar"
__________________________________________________________________________________________
Kommentera!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt bra.... mer:)

2012-10-13 @ 20:59:10
Postat av: Kajsaaa

så bäst!!!! mer! :D

2012-10-14 @ 09:22:10
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0