Del 23

TumblrFacebookМои закладки
Jag spricker nästan av lycka när han frågar mig det och får inte fram något ljud alls. Efter mycket leénde kan jag tillslut prata.
"Åh ja, det är klart att jag vill! Mer än någonsin" Svarar jag glatt. Han tar min hand och trycker på den fina ringen med en silverpärla sedan kysser han mig mjukt.
"När jag tittar djupt in i dina ögon ser jag min framtid" Viskar han i mitt öra. Jag ler. "Jag älskar dig" Säger jag till svar och kramar om honom hårt.
 
Jag vaknar upp bredvid Ulrik, klockan är halv 9. Jag tar på mig ringen som ligger på nattduksbordet och stiger sedan upp, innan jag går ner kysser jag honom på kinden och undrar om han kommer ihåg att jag fyller år idag, och när jag kommer ner får jag en rejäl överraskning. På köksbänken står det en stor "hotellfrukost" framdukad + en prinsesstårta och i soffan ligger det en massa presenter, det hänger ballonger på gardinstängerna och det spelas mysig musik.
"Grattis på 17-årsdagen min finaste" Jag vänder mig om och ser att Ulrik står bakom mig. Jag går fram till honom och kysser honom. "Du anar inte hur mycket det här betyder Ulrik, du är världens bästa. Tack tack tack"
All sizes | breakfast,bacon,eggs,hashbrowns | Flickr - Photo Sharing!♥ Just Another Nerdy GirlPretty Packaging / French Inspired Birthday Brunch + Printable Gift Wrap & Gift Tags
Vi äter den mysiga frukosten tillsammans och bara myser med varandra, den här tiden är den bästa som finns och vi måste verkligen ta vara på den här dagen för imorgon åker Ulrik till Stockholm i en vecka. När vi ätit färdigt är vi proppmätta och det är dags för mig att öppna presenterna.
I det första paketet ligger det ett armband från Thomas Sabo med berlocker, i det andra ligger det koppar, tallrikar, asietter, glas och andra saker till köket, i det tredje ligger det en navelpiercing,  i det fjärde ligger det ett par pumps, och i det sista paketet ligger det två stora bilder på oss som jag ska sätta upp i trappuppgången.
Resultat av Googles bildsökning efter http://www.discountfromchina.com/upfile/20100607/Thomas%2520Sabo%2520Bracelet%2520(17)99736.jpg❀の茉莉belly button ring | Tumblr.@stevemadden | The INTRUD-S is a must. #fashion #style #footwear #shoes #heels #pumps #black... | Webstagram - the best Instagram viewerlove couples | Tumblrlove couples | Tumblr
 
Jag tackar för presenterna tusen gånger om och han inte låta bli att pussa på honom hela tiden.
"Åh, du är underbar Ulrik! Måste du lämna mig?"
"Ja, tyvärr. Men njut av tiden idag"
 
Klockan närmar sig 6 på kvällen, jag hoppar ut ur duschen och går in i min stora garderob för att hitta en klänning tills ikväll. Jag går till "fest/finklänningarna" och väljer ut min långklänning som jag har köpt i Frankrike. Innan jag tar på mig den så sminkar jag mig och gör skruvlockar i håret.
 
När jag är färdig går jag försiktigt ner för trappan för att inte snubbla på mina skyhöga skor, Ulrik står redo vid dörren. Han har på sig en svart kostym med en rosa slips och när jag närmar mig honom kysser han mig och sätter en rosa ros i mitt hår. Jag ler och känner mig verkligen som en prinsessa i hans närhet, han håller mig i handen och utanför vårat hus står det en limousine. Vi hoppar in och där inne spelas musik och Ulrik häller upp två glas med champagne.
"Vart ska vi?" Frågar jag nyfiket.
"Det får du se"
Jag suckar men ler ändå åt honom, han ler tillbaka och kysser mig på nästippen.
 
Vi kommer fram till platsen, det står tre män och tar emot oss. Vi går in på en fem stjärnig restaurang och vid vårat bord ligger det rosenblad utspridda och det står en massa ljus tända.
"Varsågoda" Säger en äldre stilig man.
"Tack" Säger jag och Ulrik i mun på varandra.
Två yngre killar kommer ut med förrätten, en skaldjurssoppa. Jag älskar skaldjur, Ulrik måste ha beställt just skaldjur för att han vet det.
"Gud vad gott det var" Säger jag.
Ulrik nickar. "Jag visste att du skulle gilla det" Säger han och jag fnittrar lite smått.
 
Efter alla tre rätter är vi proppmätta och vi tackar för maten, Ulrik betalar och vi går sedan ut på stranden som ligger nedanför restaurangen. Det är varmt i luften och det blåser lite lätta vindar. Vi sätter oss i sanden, han kramar om min hand hårt och jag blir alldeles varm inom mig, jag lutar försiktigt mitt huvud mot hans axel.
 
Klockan är 23.45 när vi kommer hem igen, jag är inte speciellt trött men vi går ändå och lägger oss i sängen.
"Vad tycker om dagen?" Frågar han.
"Helt underbar, det har verkligen varit den bästa födelsedagen i hela mitt liv!"
"Dagen är inte slut än.." Säger han flörtigt och börjar att kyssa mig, jag fnittar mellan kyssarna men försöker ändå att koncentrera mig. Han lägger sig ovanpå mig och sätter händerna i sängen för att inte lägga all tyngd på mig. Han kysser mig ner på halsen och på bröstkorgen, samtidigt smeker jag hans mage. Han slutar upp och lägger sig bredvid mig, jag ler och kollar upp i taket. Han ler också.
"Jag älskar dig" Säger han andfått. "Jag älskar dig också, min Ulrik" Svara jag.
__________________________________________________________________________________________
Kommentera!! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt bra, mer:)

2012-10-06 @ 21:02:09
Postat av: Kajsaaa

med gud va bra mer! :)))

2012-10-07 @ 10:07:40
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: Anonym

Asbra!!

2012-10-07 @ 15:17:04
Postat av: Sofi

Mer, bäst :D

2012-10-08 @ 20:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0