Del 2

green autumn - Bloglovinlittle FashionistasJust girly things « Fotballfruemegan fox | Tumblr
 
Jag möter upp Linda utanför skolan och vi går gemensamt in. Inne i skolan träffar vi Emira och Therese. Vi sätter oss vid ett bord och dem är såklart nyfikna på det som hände igår.
"Så, Isabella! Berätta" Säger Linda
"Ja, vi är jättenyfikna" Tillägger Emira och Therese.
"Ehm, Ulrik.. Han la till mig som vän på facebook och typ skrev en sak till mig.." Börjar jag.
Jag ser hur alla tre flyger upp från bänken och försöker pressa ut vad jag har att säga.
"Oherre, vad skrev han?" Säger Therese hetsigt.
"Ja, precis! Vad skrev han?" Säger Emira minst lika hetsigt.
"Att jag var snyggast på skolan.."
"Shiet! Du borde seriöst vara den lyckligaste tjejen på denna planet, kolla där kommer han ju" Säger Linda och ler mot mig. Jag nickar och möter Ulriks blick, han ger mig ett snett leénde och jag vet allvarligt talat inte vart jag ska ta vägen.
"Gå till ditt skåp och hämta dina saker!" Säger Therese.
"Nej, inte när han är där.." Svarar jag nervöst.
"Kom igen Isabella"
"Jaja.."
Jag reser mig upp och går fram till mitt skåp och sätter i nyckeln i nyckelhålet.
"Hej" Säger han.
"He.he.hej" Stammar jag fram och jag känner hur blodet värmer upp mina kinder, jag känner mig verkligen som en tomat.
"Haha du tjejen, du har inget att vara nervös för jag är inte lika farlig som jag ser ut att vara, men har lektion nu så vi ses!" Säger han och ler.
"Ha ha ha haffa" Skriker Ulriks kompisar bakom honom och han bara skrattar.
 
"Syntes det verkligen att jag var nervös?" Frågar jag Linda.
"Om det gjorde, du stog till och med och skakade" Säger hon.
"Pinsamt.."
 
När jag kommer hem från skolan lägger jag mig i sängen och börjar plugga, det dröjer inte länge förens Julian kommer inspringande på mitt rum och vill leka, jag lägger läxböckerna åt sidan och följer med honom ut i trädgården.
Medans vi står och sparkar på en boll är jag fullt upptagen med att smsa med Linda, vilket inte Julian tycker om.
"Åhh, Bella! Du är så tjåååkig" Skriker han och springer sedan in.
"Förlåt" Säger jag tyst för mig själv.
 
Jag ligger i min säng och sappar mellan tv kanalerna när jag får ett sms från ett okänt nummer.
"Isabella?" Står det.
"Ehm, ja. Vem?"
"Din skåpskompis, haha"
Ett pirr for igenom hela min kropp och jag ler ett mycket stort leénde.
"Jaha, hej. Hur fick du mitt nummer?"
"Frågade din kompis, något emot det?"
"Nej absolut inte. Jag tyckte bara det kändes lite konstigt eftersom vi inte känner varandra och mina kompisar säger att du typ inte pratar med "icke snygga" tjejer"
"hahahahaha, bullshit. Förresten är du snygg, som jag sa igår. vi ses hej"
Jag lägger ifrån mig mobilen och kan inte sluta att le, jag känner mig som en dåre som är nyförälskad, inte för att jag är det. Eller är jag? Nej inte ännu, men han är fin, det är han.
 
Klockan är 21.56. Jag klär av mig och hänger kläderna på stolen, sedan kryper jag ner under täcket och släcker lampan. Jag ser verkligen fram emot morgondagen, skolavslutning. Egentligen kändes det ganska onödigt att gå två dagar i skolan innan vi slutar men mammor.. Det kommer kännas tråkigt att inte se Ulrik varenda dag, menmen jag kan inte får allt som jag vill. Istället för att tänka på det somnar jag med ett stort och glädjespridande leénde på läpparna till den ljuva blåsten utanför mitt fönster.
____________________________________________________________________________________________
Tada!
Vad tycker ni om denna delen? Kommentera!
 
Tack för kommentarerna på förra delen, blev superglad och fick mer energi till att skriva! Fortsätt så så kommer uppdateringen bli toppen.
 

Kommentarer
Postat av: Em

Grymt bra!!!!!! Dina noveller är nog bäst om jag få säga så, du liksom skriver bra, har en bra handling och man blir inte uttråkad och du stavar åtminstone rätt till skillnad från andra. Men visst man får ha stavfel och så någon gång iblan men iblan fattar man inte var det står men det händer aldrig dig. Så fortsätt med det du gör skriver noveller!!!!!

2012-10-17 @ 21:48:57
Postat av: Em

*någon gång ibland men ibland fattar man....

2012-10-17 @ 21:50:50
Postat av: Anonym

Åhh jättebra! Verkar som det kommer bli en av de bästa novellerna du skrivit tycker jag! Gillar att du skriver mer detaljerat nu så fortsätt med det! Verkligen jättebra!

2012-10-17 @ 23:30:09
Postat av: Kajsaaa

så grymt du är bäst!!!!

2012-10-18 @ 13:47:49
URL: http://believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: Anonym

Mer!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-10-18 @ 18:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0