Del 17

NEVER GIVE UPFotos del perfilpink rosescaroline sandström -
"Är du arg?", får jag fram och kollar ner i golvet.
"Näää, kanske lite för att du inte berättade direkt"
"Förlåt, men jag blev bara så chockad.."
"Kom här" Säger Ulrik och drar in mig en kram, han pressar sina läppar mot min panna och jag känner hur de små tårarna bränner bakom mina ögon och bara vill ut.
"Vad ska vi göra?", undrar jag och stirrar in i Ulriks ögon.
"Jag vet inte. Jag är här för dig vad du än väljer, jag älskar dig Bella."
Jag slänger mig i sängen och suckar, Ulrik lägger sig bredvid mig och kramar om mig hårt.
"Jag trodde verkligen inte att det skulle hända, jag lovar. Allts.." Säger Ulrik men jag avbryter honom innan han har pratar klart.
"Scch", säger jag och kysser honom. "Du kommer bli en perfekt pappa", säger jag mellan kyssarna, han ler och kysser mig ännu mer och jag tror just jag har tagit beslutet att behålla fostret i magen.
 
Jag vaknar upp av att mitt alarm går igång klockan halv 10, snabbt ringer jag upp alla mina närmaste och berättar vad som just har hänt, alla blir totalt överraskade men glada för våran skull. Ulrik är på en intervju men kommer alldeles strax hem. Tidigt på morgonen fick jag ett snabbt besked att vi ska på ultraljud idag klockan halv 2.
 
"Jag är hemma", ropar Ulrik när han kommer innanför dörren.
"Hej älskling", säger jag när han kommer in i tv-rummet. Han kysser mig mjukt och smeker sedan min mage behagligt.
"Hur är det med dig idag?", frågar jag.
"Jodå, det är bra. Med dig?"
"Bara bra, jag är lite spänd bara"
"Förstår det, men ska vi sticka?"
Jag nickar och vi tar bilen till sjukhuset, vi går in på förlossningsavdelningen och anmäler oss i receptionen. Vi följer med en dam in i ett rum, jag får lägga mig på en bår så hon kan undersöka mig, samtidigt kramar jag om Ulriks hand.
"It's a girl", säger den brittisktalande barnmorskan.
Jag ler mot Ulrik och jag ser att han får tårar i ögonen, han blir rörd.
Vi fick även reda på att hon är beräknad att komma till den 29april nästa år.
 
I'M PREGNANT!
"Helt mållös och lycklig, trodde verkligen inte detta för några månader sedan men nu har det skett. Jag är gravid, känns helt sjukt men jag är nog världens lyckligaste människa. 29 april är en liten flicka beräknad att komma ut ur mammas mage, kan inte vänta längre! Tänk att om ett år sitter jag här med en dotter i famnen, åh vad jag längtar. Pratar mer om detta någon annan gång för nu hinner jag inte skriva mer, Ulrik ropar på mig. Vi ska nämligen ut och äta för att fira graviditeten, love you ulrik!!"
 
Vi går in på en restaurang på en liten gågata i London, det är mysig stämning och personalen verkar trevliga, vi slår oss ner vid ett bord och fram kommer en servitör.
"Welcome, here you will have a respective book to look in.", säger han och ler.
"Thank you", svarar jag och Ulrik i mun på varandra.
 
Han kommer tillbaka efter 10 minuter för att ta emot våran beställning.
"Two planked steak, one water and one beer", säger Ulrik.
"Yes thanks"
Två stora tallrikar serveras och det nästan vattnas i munne, vi hugger in direkt. Det spelas svag musik på radion och regnet öser ner utanför fönstret, men det är riktigt mysigt. Jag tar upp min mobil och knäpper en bild på Ulrik och instagrammar sedan.
"På restaurang med min fina pojkvän, firar graviditeten. Love you", skriver jag.
"Jag hoppas du vet hur mycket du betyder för mig", säger han och tar min hand. Jag blir varm inom mig och ler mot honom, sedan nickar jag.
"Mmm, vårat liv kommer förändras sjukt mycket nu Ulrik, säger jag"
"Men bara positivt", tillägger han.
"Absolut"
 
Vi ligger hemma i sängen och stirrar in i varandras ögon, samtidigt som vi ler och han kysser mig. Han drar upp min tröja och lägger sin hand på min mage och gör smekningar.
"Nova", säger jag.
"Det är en mini Isabella, en mini Bella som ska heta Nova", säger han.
___________________________________________________________________________________________
Kommentera!! :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

bäst bäst bäst mer nu!!!!!!!1

2012-11-24 @ 09:52:13
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: Em

Grymt grymt bäst!!! MER!!

2012-11-25 @ 21:56:18
Postat av: Alice

MER NUUUU!

2012-11-30 @ 19:00:12
Postat av: Ana

Du är bäst! MER!!!!

2012-11-30 @ 19:00:48
Postat av: Emilia

du är grymt duktig! vi vill veta fortsättningen nu!!!

2012-11-30 @ 19:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0