Del 16

petra karlsson | Tumblr...♥SwaggPinterest / Search results for pregnant
2 månader senare
 
Godmorgon första oktober.
"Godmorgon allihopa, höst på riktigt må jag säga. Jag ber om ursäkt för min bloggpaus men det var verkligen behövligt. Igår kom jag och Ulrik hem från Thailand, så nu är vi bruna och fina hihi. Jag har en massa shopping att visa också, åh beroende.. Undra när jag blir pank, hehe ;) Ulrik har ett lov denna vecka, vilket känns lite konstigt nu i början på oktober men bra tycker jag, imorgon kommer min lilla familj och Ulriks två bröder och pappa hit och hälsar på, första besöket sen vi flyttade hit! Ska bli så mysigt. Jag längtar hem till Sverige så mycket, men trivs ändå som fisken i vattnet här men det beror på min Ulle. Jag visar fyra bilder från Thailland och fyra bilder på min senaste shopping, puss på alla fina!
The BoardwalkInsta BlackTumblrI love you, Okay?
IndexFashion Make Up .Fotos de Una Tierra de ChicasFotos de Una Tierra de Chicas
Tur att Ulrik har en full plånka för nu är min tom, haha!
Godnatt!
 
Jag vaknar upp pigg och glad som vanligt, vi är uppe i tid idag för idag får vi finbesök av halva släkten kan man säga. De landar klockan halv 12 här i London.
 
"Älskling, jag åker nu" Skriker Ulrik.
"Mmmm, men vänta kom det är panik"
"Vad?"
"Kom, skynda jag kommer dö"
Han kommer springande mot mig och ser chockad ut.
"Puss?" Säger jag och ler.
Han suckar.
"Alltså, att du alltid ska lyckas med det där" Han går fram till och och pussar om mig lite här och där.
"Älskar dig" Säger han och går. "Älskar dig" Svarar jag.
 
Dörren rycks upp och in i köket kommer tre inspringande galningar, aka mina syskon. Jag kramar om dem alla tre på en gång.
"Vi har saknat dig" Säger Tindra och Alice i mun på varandra.
"Jaaaaaa, vejkligen" Säger Julian och pussar mig på munnen tusen gånger om.
In kommer även Isak och Gustaf, jag kramar om dem båda och till sist kommer mamma och Kjell.
 
Jag bjuder på hemmagjord pizza, mina och Ulrik går ifrån bordet när vi hr ätit färdig. Jag plockar in tallrikarna i diskmaskinen och sätter mig sedan vid soffan där de andra sitter.
"Hur var det i Thailand då?" Säger Kjell och tar en klunk kaffe.
"Det var helt fantastiskt, dit kan vi verkligen tänka oss att åka igen" Svarar jag.
 
Vi satt och pratade en lång stund, blandannat om hur vi ska fira jul osv. Både jag och Ulrik vill fira jul hemma i Sverige så vi bestämde att vi ska styra ihop något.
 
Klockan ringer på halv åtta, idag är det Julians 3-årsdag och det ska vi fira ordentligen. Jag sträcker på mig och väcker Ulrik.
"Vakna älskling" Säger jag och puttar till honom.
"Mmm, kommer"
Jag byter om och går ut i köket, där står mamma och Kjell och fixar frukost, Alice, Tindra, Isak och Gustaf sitter och kollar på tv medans Julian fortsätter sover.
"Men Ulrik, vakna då" Skriker jag utifrån köket.
Kjell skrattar. "Är han alltid såhär lat?" Säger han.
"Jadu, det kan man säga. Jag känner nog ingen latare" Säger jag och suckar.
Två armar lyfter upp mig bakifrån och kittlar mig.
"Vad sa du saruuu?" Säger Ulrik och jag bara skriker.
"Att du var lat kanske?"
"Tror jag inte på" Säger han och kysser mig. Mamma och Kjell står bara och skrattar åt oss, de andra sitter i soffan och skriker "blääää".
 
"Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran Julian idag. Med blommor och blader vi gör honom glader, vi gratulerar våran Julian idag" Sjunger vi.
"Grattis på födelsedagen Julian" Säger jag och kramar om honom.
"Tack väääädens bästa syjja" Han ger mig en puss och börjar sedan öppna sina presenter, ivrig som han är.
Från mig och Ulrik fick han två filmer och lite kläder.
 
Klockan närmar sig tio på kvällen och Ulrik kom nyss hem efter att ha lämnat dem på flygplatsen. Jag hämtar min necessär och passerar Ulrik som ligger med mobilen i sängen.
"Du tappade något" Säger han när jag har passerat.
"Aaahh, det var nog min hårborste" Säger jag. När jag kommer tillbaka möter jag Ulrik, han stoppar mig och kollar mig djupt in i ögonen.
"Vad har hänt?" Frågar jag.
"Ja du Bella, det kanske du skulle kunna tala om för mig. Förresten, snygg hårborste" Säger han och tar fram mitt graviditetstest som trillat ut och jag trodde att det var min borste.
Jag suckar.
"Säg något Bella! Det är ju för fasen positivt, du är gravid!"
____________________________________________________________________________________________
Kommentera! :-)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

GRYMT MER NU!!!!!

2012-11-21 @ 17:29:58
Postat av: Anonym

Jäääääätte bra! Meeer fort! :D

2012-11-21 @ 19:48:46
Postat av: Em

Grymt bra!!! MER!!!

2012-11-21 @ 19:58:01
Postat av: Em

Grymt bra!!! MER!!!

2012-11-21 @ 19:58:03
Postat av: Anonym

Superbra, MER!

2012-11-21 @ 21:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0