Del 15

Tänkte bara säga att novellen är i augusti 2013.
FΔSHION(1) Albee Tuyền Nguyễn's photosUntitledTumblr
Jag vaknar upp, yes tänker jag. Äntligen lördag vilket betyder en heldag tilllsammans med Ulrik, han ligger fortfarande och sover, det förvånar mig inte eftersom klockan bara är halv åtta. Jag tar upp min lilla dator som ligger nedanför sängen och sätter på den, passar på att blogga.
 
Massa om mig.
Hej och godmorgon! Vaknade ovanligt tidigt idag men är på så bra humör, jag och Ulrik ska tillbringa en hel dag tillsammans!! Iallafall så har jag fått en massa frågor om mig och mitt liv, fotbollen osv så jag tänkte att jag skulle skriva lite om det.
 
Mitt namn är då Isabella Svensson och jag kommer ifrån Hjo från allra första början, jag och min familj flyttade till Göteborg för ett år sedan, där jag också spelade fotboll. Jag började 9:an där. Där träffade jag Ulrik, eftersom både högstadiet och gymnasiet låg i samma byggnad. Det blev kärlek vid första ögonkastet och blablabla, nog om det, hihi.. :) Iallafall så har jag lagt fotbollen åt sidan nu för ett tag pga mina knäskador, jag har opererat mitt vänstra knä 3 gånger och dem vet inte om jag kommer kunna spela fotboll mer, visst jag älskar det och jag varvades till ett allsvenskt lag men liksom., jag är nog mer familjemänniskan som vill tillbringa min tid till det och inte tänka på fotbollen, tror att jag kommer ha det som min lilla hobby.
 
Fick en till fråga, det var om jag och Ulrik planerade våran framtid tillsammans? Om vi är sugna på att skaffa barn inom något år och giftermål.
Jag kan ju säga att vi har gjort nummer 1, vilket är att vi har flyttat ihop. Självklart planerar vi våran framtid tillsammans, iallafall jag haha. Jag är nog mer intresserad av att planera än Ulrik, men just nu är vi bara lyckliga tillsammans, jag är bara 16år. Jag vet  att Ulrik vill ha barn ganska snart, han är 19 och han känner sig redo för det men vi får väl se. Hehe ;)
Giftermål har vi inte pratat så mycket om än så länge, men jag vill inte gifta mig än på flera år haha, det får vänta!!
Och sista frågan var om jag hade några syskon, svaret är ja. Jag har tre syskon, två systar (tvillingar). De heter Alice och Tindra och är 7år, och en lillebror som heter Julian och han är 3år.
Pusss på er alla!!
 
Jag lägger ifrån mig datorn och reser mig upp, jag går in till köket och fixar frukost. Jag hackar upp lite gurka och tomat för att lägga på mackorna, då känner jag ett par varma armar om mig. Jag ler för mig själv.
"Godmorgon älskling" Säger Ulrik och gäspar.
"Godmorgon"
Han borrar ner sitt ansikte i min hårbotten och kysser min nacke, jag vänder mig och och lägger armarna om hans hals och kysser hans mjuka läppar.
"Åh, vad jag ääääääälskar dig" Säger jag och ler.
"Jag älskar mig också" Säger han malligt.
"Haha" Säger jag och sätter mig vid köksbordet, han springer efter mig.
"Skojar bara din lille apa, älskar dig mest på denna jord" Säger han och våldpussar på mig på min kind. Jag skrattar och tycker bara att han är allmänt barnslig, men jag gillar det.
 
"Förresten älskling, jag läste din blogg innan" Säger han.
"Aha" Säger jag och låter ganska ointresserad.
"Det senaste inlägget"
"Mmmm"
"Om oss"
"Va? Gjorde du?"
"Ja, vadå? Fick jag inte det?"
"Jo, eller nää, eller asså jo såklart att du fick. Men alltså Ulrik det är ju bara hur jag ser på det hela med barn och hela den skiten, eller asså Ulrik du fattar, jag är int.."
Han avbryter mig.
"Jag förstår dig sötnos. Du är bara 16år, det är klart att vi väntar"
"Men åh Ulrik, jag vill ha barn. Men inte än. Jag känner mig så dum nu, det känns som du bara byter tjej bara för att jag inte vill än"
Han reser sig upp och går mot mig, han drar ut min stol och tar mina händer och kramar om dem, sen lyfter han upp mig och sätter sig på stolen med mig gränslesittandes på honom. Han tar bort en hårslinga som hänger fram i mitt ansikte, han kysser mina läppar mjukt och blir glad igen.
"Jag lämnar aldrig dig, det går inte att få någon bättre än du"
"Du är bäst! Men Ulrik, vi har ju inte ens haft sex än så vi kanske inte ska tänka på det riktigt?"
Det är ganska konstigt om man tänker efter, jag menar Ulrik är 19år, jag är 16. Jag blev liksom av med oskulden när jag var 13, och jag vet hur man hanterar det men det har bara inte blivit av.
 
Klockan är halv 9 och vi har precis kommit hem från stan, vi gick runt och kollade i affärer en liten stund. Med mig hem fick jag en klänning, sedan åt vi middag på en mysig restaurang och bara myste.
Jag ligger bredvid Ulrik i sängen och stirrar på honom medans han ligger med sin mobil och spelar något spel.
"Ulrik" Säger jag.
"Mmm, vad är det hjärtat?"
"Jag vill"
"Vad vill du?"
Jag flyttar mig närmare honom och när han märker att jag försöker ta av honom tröjan vet han, han lägger ifrån sig mobil och börjar att kyssa mig och hamnar över mig, han sätter armarna vid sidan om mig och kysser mig passionerat, jag drar av hans kläder medans han drar av mina. Det känns som jag är i en värld där bara jag och Ulrik existerar.
"Du använder p-piller va?" Säger han.
Jag nickar, han kysser mig ner på halsen och på bröstkorgen, rysningar går igenom hela min kropp.
 
Jag ligger och tittar in i väggen med Ulriks arm om mig, han känner hans varma andetag i min nacke och ler för mig själv.
"Godnatt" Säger jag.
Han sätter handen i sängen och böjer sig mot mig och ger mig en kyss på kinden.
"Godnatt Bellis, jag älskar dig"
ULRIKS PERSPEKTIV
"Jag älskar dig också Ulrik"
Jag sluter ögonen men hör att Isabella säger någonting ganska tyst. Jag kanske har ångrat mig, jag kanske vill. Säger hon och jag ler lite snett men bryr mig inte om det just nu.
_________________________________________________________________________________________
Lämna en kommentar nu! Lång del ju :-)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra, mer! :)

2012-11-20 @ 16:20:17
Postat av: Rebecca

Denna delen var superbra. Längtar tills nästa :)

2012-11-20 @ 16:45:53
Postat av: Sofi

Mer! grymt bra!

2012-11-20 @ 18:07:48
Postat av: Kajsaaa

du är bäst gryyyyyyymt bra!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

2012-11-21 @ 07:47:05
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0