Del 13

Ulriks perspektiv
"Vänta här" Säger jag till Bella och hon nickar.  Jag tar snabbt på mig kläder och går ut från badrummet, jag stänger dörren bakom mig. Där står Hannah och hennes kompis Elvira.
"Vad fan gör ni här? Det är inte erat hotellrum! Stick" Fräser jag.
Hon ger mig en bitchblick och rör vid mig, jag slår bort hennes hand.
"Chilla" Säger hon.
"Nej alltså, bara gå snälla. Jag vill inte veta av dig, jag har inga känslor för dig fatta det, jag hade aldrig det"
"Men asså, jag tänkte att det kanske kunde bli vi igen"
"Vadå vi? Vad fan tänker du med? Jag har min tjej som jag älskar mest, jag skulle aldrig dissa henne för en bitch som du, jag hatar dig. Fatta det"
Badrumsdörren slås upp och ut kommer Isabella med en handduk virad om sig.
"Du skojar?" Säger Hannah och tittar på mig. "Är ni tillsammans?"
Jag lägger armen om Bella och nickar.
"Och vad fasen gör du här på hotellet?" Säger jag.
"Kom för att säga att jag var kär i dig"
"Men snälla Hannah, det är inget mellan oss. Tyck inte synd om dig själv, för allt är ditt fel. Om du hade haft en finare personlighet kanske du också hade haft någon men du är bara för mycket, stick nu. Det blir aldrig vi igen"
 
 
11 MÅNADER SENARE
Your Fashion Inspiration: Nika ♥FacebookTumblrBlack & White 2 /
Jag sitter i sängen och kollar på klockan, hon är kvart över sju på morgon, Ulrik kommer och hämtar upp mig om en kvart. Han ska skjutsa mig till skolan.
 
När vi är framme ger jag honom en lång kyss.
"Ha det bra, vi ses!" Säger han.
"Mmmm, loveyou"
Jag slänger igen dörren och går in på skolgården, när jag kommer in i skolan möts jag upp av Linda och Therese, de ger mig en kram och vi går direkt till rektorsexpeditionen, de väntar på mig utanför.
"Jadu Isabella, hur är det?" Frågar rektorn.
"Bara bra" Svarar jag glatt.
"Du funderar på att hoppa av skolan förstår jag"
"Ja, det är det jag vill"
"Är det för något speciellt? Eller varför?"
"Alltså jag känner att jag har varit en toppelev alla mina år i skolan, och jag känner liksom att det hinns inte med + att nu om en vecka ska jag flytta utomlands tillsammans med min pojkvän"
 
Jag och Ulrik pratade om att flytta ihop ända sen vi blev tillsammans, och snart händer det. Visst jag är bara 16år men ändå liksom, vi älskar varandra som man och fru. Vi flyttar till London och 7dagar och jag är så förväntansfull. Ulrik ska nämligen studera på högskola i London.
 
"Gumman, jag kommer sakna dig något enormt!" Säger mamma med en gråt i rösten och kramar om mig.
"Kommer sakna dig också mami!"
"Har du med dig allt nu?"
"Ja, allt annat är redan på plats i London. Kom och hälsa på så ofta ni vill och kan" Jag kramar om mina familjemedlemmar tusen gånger om och fäller några tårar, det plingar på dörren. Jag öppnar och där står en glad Ulrik.
"Redo?" Frågar han.
"Redo" Svarar jag.
 
 Ulrik sätter i nyckeln i nyckelhålet och vrider om, en massa känslor sprudlar sig i hela min kropp nästan så att jag vet inte vet vart jag ska ta vägen.
TumblrDream Home /(3) TumblrFacebook
 
Jag packar upp alla kläder, skor och fixar iordning massa saker medans Ulrik fixar elektronikprylarna. Jag fixar även ihop min blogg som jag ska skriva om mitt liv i London, mest för familjens skull.
"Hej från London! Äntligen säger jag bara, jag som längtat så mycket och nu är vi äntligen här. Sitter i våran fina villa just nu, har packat upp allting och Ulrik fixar och donar i huset. Det känns helt sjukt, jag menar, jag är liksom bara 16år och bor tillsammans med min underbara pojkvän i London, kommer ta lång tid att ta in det haha. Visar även en bild på mina nyaste skor som jag fick av Ulrik i födelsedagspresent, (bild där uppe) är så kär i dem! Puss ullegulle.
Vi hörs imorgon"
Jag släcker ner datorn och kryper ner under täcket, Ulrik kommer in och lägger sig bredvid mig.
"Ulrik, jag känner mig så lillgammal" Säger jag skrattandes.
"Haha, positivt?"
"Ja, såklart"
"Bra, vad ska du ägna dig åt imorgon?"
Eftersom Ulrik ska plugga måste jag ha något att sysselsätta mig med, dock så är det ganska bra att han har två lediga dagar varje vecka så vi också får tid tillsammans.
"Jag tänkte baka, man vet ju aldrig när vi får finbesök" Säger jag.
"Baka cupcakes" Han får mig att tänka på en liten pojke när han säger så, min lillebror tillexempel. "För din skull" Säger jag och kysser honom, han besvarar kyssen mycket väl och vi sluter ögonen.
___________________________________________________________________________________________
 
 Snällasnällasnälla, lämna en kommentar! Det är inte roligt att skriva annars, man blir inte pepp.. :(
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

grymt! :)

2012-11-16 @ 17:20:18
URL: http://www.believeindreamsforever.blogg.se
Postat av: Rebecca

Aaasbraaa! Keep it going!

2012-11-16 @ 18:14:21
Postat av: Anonym

Mer mer! Jättebra :)

2012-11-16 @ 19:50:55
Postat av: Thilde

asbra juuu! :D

2012-11-16 @ 19:59:24
URL: http://thildejansson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0