Kapitel 3

ιиɢ ♥ParadiseGoogle Image Result for http://www.thecinemasource.com/moviesdb/images/Dear_John-8-Channing_Tatum-Amanda_Seyfried.jpg
(Måste bara skriva att de inte kysser varandra i detta kapitel, några kanske tycker det hade varit helt weird!! Det är filmen, hittade ingen annan bild!!)

Det hade blivit kväll, hela dagen hade jag varit ute på stan och shoppat. Jag vet inte vad Ulrik har hållit hus. Mitt hår var flörtigt och jag kände mig ofräsch, jag tog en snabb dusch och tog sedan på mig underkläder och en lång tisha. Det luktade gott ute i köket, Ulrik hade lagat mat till oss. Jag gick ut till honom.
"Åh crepes, min favoritmat! Med jordgubbar till och med"
"Vad bra, hoppas du tycker om jordgubbar också!"
"Såklart" Jag satte mig ner, han hade dukat upp fint och jag började äta. Det var så gott, de godaste crepsen jag ätit.
"Det var jättegott Ulrik, gillar du att laga mat?"
"Nja, ibland. Men vad gör jag inte för dig"
Jag blev generad och sa ingenting. När vi ätit upp ställde jag mig och diskade. Solnedgången bländade mig igenom köksfönstret, jag kollade på termometern, den visade 26grader.
"Vad sägs som att ta ett kvällsdopp?" Ulrik stog i dörröppningen.
Jag tittade på honom och log.
"Gärna, jag ska bara diska klart"
"Ne, skit i det! Kom nu"
Jag bytte snabbt om till bikini och sedan gick vi ner till stranden som inte alls låg långt nedanför våran lägenhet. Det promenerade folk fram och tillbaka, jag slängde av mig min strandklänning och började gå utåt. Vattnet var ljummet, men skönt. Ulrik gick bredvid mig.
"Det känns typ som att vi har känt varandra hela livet" Sa han.
"Haha tycker du? Varför?"
"Jag vet inte, det känns som vi har så mycket gemensamt"
Jag skrattade och dök sedan ner i vattnet, Ulrik stog kvar.
"Doppa dig då! Fegis" Sa jag. Han skrattade åt mig och jag gick emot honom för att försöka få ner honom, men det gick inte. Istället ramlade jag igen, och igen, och igen. "Det är nog bäst du ger upp nu" Sa han och skrattade åt mig. Han tog ett grepp om mig och slängde mig i vattnet så det blev ett riktigt magplask, han tappade balansen och ramlade själv. Jag skrattade och skrattade åt honom.

Efter någon timma på stranden bestämde vi oss för att gå upp igen, jag orkade inte duscha eftersom jag redan gjort det så jag tog på mig myskläder och satte mig i soffan. Ulrik hade varit nere i en butik och köpte lite godis, men nu var han och duschade medans jag kollade på "Dear John", det var min favoritfilm. Han kom tillbaka ganska snabbt, jag satt och grät. Det var just den delen av filmen som var sorgligast, han stod i dörrkarmen och skrattade åt mig, ingen tröja hade han heller på mig.
"Vad skrattar du åt?" Sa jag mellan snyftningarna.
"Ingenting, du är så gullig när du gråter bara"
"Haha" Sa jag till svar. Han satte sig bredvid mig i soffan och jag kunde inte släppa min blick ifrån honom, hela han var så fin. Han var inte världens muskulösaste men hans kropp var ändå perfekt. Av någon konstig anledning la jag mig på hans bröst och somnade sedan där...
_____________________________________________________________________________________________
Kommentera nu! Är novellen ens bra? Puss !

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tycker att din novell är super bra och jag hoppas att du kommer att fortsätta skriva.

2012-05-16 @ 21:38:06
Postat av: Anonym

2012-05-16 @ 21:45:59
Postat av: Emilia

Skitskit bra

2012-05-16 @ 22:52:09
Postat av: Anonym

den är grym, sluta inte skriva! snälla kan du inte försöka uppdatera oftare för den är så bra!

2012-05-16 @ 22:59:28
Postat av: Tilde

Awzm!

2012-05-16 @ 23:23:43
Postat av: Anonym

Skit braaaa!! Mer idag? :D

2012-05-17 @ 15:03:57
Postat av: rebecca

nu blir jag förvirrad.... vart bor dom egentligen??

2012-05-17 @ 18:32:01
Postat av: rebecka

jättebra! :D

2012-05-17 @ 18:32:36
Postat av: Anonym

Din novell är skit bra så sluta ALDRIG!!! Skriv mer idag!! :D Sjukt taggad inför nästa! <3333

2012-05-17 @ 19:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0