Kapitel 9

uma-por-dia-2010: i love u 03Google Afbeeldingen resultaat voor http://data.whicdn.com/images/26809732/tumblr_lw929cJt4m1qhy58zo1_500_large.jpgLove Beautiful Photography
När jag vaknade nästa morgon hade jag ingen Ulrik bredvid mig. Det låg en lapp på nattduksbordet.
"Är och jobbar på en ny platta, kommer hem i eftermiddag. Det finns frukost i kylen. Älskar dig puss!"
 
Jag skrynklade ihop lappen och steg sedan upp. Jag tog ett äpple som låg i kylen och satte mig sedan i soffan.
 
Efter en stund bestämde jag mig för att gå ut på stan, jag drog på mig mina kläder och letade reda på mitt visa kort, sedan gick jag ut. Jag visste inte vart jag skulle men jag fortsatte att gå på den gatan vi bodde på, jag kom ut till en korsning, jag tog höger och sedan kom jag in bland en massa affärer som låg efter varandra på gatan.
 
Efter en stund kändes det som att jag hade gått runt i tusentals butiker för jag hade shoppat ganska mycket, jag gick in på espresso house och köpte en latte, sedan satte jag mig på en parkbänk. Min mobil ringde, jag tog upp den. På displayen stog det "Ulrik".
"Hallå"
"Hej älskling, vart är du?"
"Haha, och det tror du jag vet? Jag är typ utanför espresso house, det som ligger nära din lägenhet"
"Jag tror jag vet var, jag kommer dit puss"
"Puss"
 
Bara några minuter efter så kom Ulrik, han satte sig bredvid mig och gav mig en kyss.
"Är du inte pank snart?" Undrade han.
"Nejdå, och jag är inte färdig än, jag har en massa affärer kvar. Du får vara mitt smakprov" Han skrattade, jag gick och slängde min latte, när jag kom tillbaka tog han min hand och vi började gå.
"Jag bara måste gå in här" Sa jag och nickade mo Topshop, jag drog med honom in. Jag haffade åt mig två bikinisar och ett par glittriga pumps, jag sprang in och ut i provrummen för att visa Ulrik.
"Vad tycker du? Var den fin?"
"Den var riktigt fin, du är riktigt fin" Jag log och bytte om till mina kläder igen, sedan gick jag och betalade.
 
FacebookFacebookshoes / pumpsThat's FashionGoogle Αποτελέσματα Eικόνων για http://data.whicdn.com/images/9646576/tumblr_lkut7scfnm1qa0qs9o1_500_thumb.jpgYOUR FASHION INSPIRATION: Nika ♥
 
När vi ändå var ute gick vi och beställde en pizza som vi kunde dela på, jag sprang in en snabbis på Ica och köpte en fanta, sedan gick vi hem igen. Vi satte oss vid tvn och åt pizzan.
 
Jag låg lutad mot Ulrik när han plötsligt började prata med mig.
"Vet du Josie?"
"Nej, vadå?"
"Vi har inte varit tillsammans så himla länge, men jag känner redan att du är den jag vill vara med"
"Åh, jag känner detsamma för dig, du är världens bästa, du är allt jag har"
"Och,.. Därför har jag skrivit en låt till dig"
Jag hoppade till, sa han just precis det där? Han har skrivit en låt till mig. Han tog fram gitarren.
 
(Vet att det inte är Ulrik som sjunger, eller hans låt)
 
"Här sitter jag igen, försöker och förstå vad som har hänt, en liten ung brunett som är det allra vackraste jag sett, ja hon lovar mig att alltid stanna kvar, ja hon lovar mig att jag är allt hon har, sången om flickan, flickan bredvid mig som viskar hallå, hon stormar av lycka, lycka omkring sig för att jag ska förstå, att hon är flickan från det blå, ja hon är flickan från det blå"
 
Några tårar föll ner på min kind, det blev bara mer och mer. Det var så fint, han hade verkligen gjort det här för mig.
"Jag älskar dig så mycket Ulrik, du är så fin. Låten var helt fantastisk" Jag kramade om honom hårt och kysste honom flera gånger.
"Jag gjorde denna låten till dig för att du är den ända som förstår mig och har förstått mig, jag älskar dig"
_________________________________________________________________________________________
Vet inte om delen var så himla bra! Men kände att jag var tvungen att uppdatera lite här nu, hihi! Så, vad tycker ni? Kommentera på !!!
 

Kommentarer
Postat av: ffrida

ASså jag blir helt asglad av dina noveller! Du är så himla grym, bästa novellen ever! Och tro mig, jag läser typ över 50 noveller! ♥

Svar: Åh asså! Gud vad jag jag blir :-)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-23 @ 17:09:17
Postat av: Anonym

Skit bra, bästa novellen! Skriv ett till nuuuuu ;)

Svar: Tack tack tack!! :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-23 @ 18:38:05
Postat av: :D

Hur lyckas du få in youtube klippet?
Jag har försköt men det går inte och hur gör du för att själva videon inte syns? :)

Svar: Jadu, hur ska jag förklara? Jag sökte på google "hur man får in ett videoklipp från youtube på sin blogg" Jag suger på arr förklara! ;)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 01:01:22
Postat av: Lovisa

Du skriver verkligen jätte bra! :)
~ var nära på att börja gråta när du skrev Om att de va på flygplatsen, men ler när allt - happy - händer.
du skriver verkligen så att man lever sig in i novellen!!

Svar: Ahmen gud vad snäll du är! Sånna här kommentarer gör mig stark, jättefint att skriva det här!! :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 02:37:48
URL: http://lovisaketerlins.blogg.se
Postat av: Lovisa

- glömde skriva detta i kommentaren innan- .. Hoppas nästa kapitel kommer nu snart !! :D

Svar: Ikväll kommer det! :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 02:39:38
URL: http://lovisaketerlins.blogg.se
Postat av: Kajsaaa

mer nu!! <3

Svar: Ikväll så! :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 08:00:18
Postat av: Anonym

Sjukt bra är den:) Mer nu tack.

Svar: Åh tack! Ikväll :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 10:48:46
Postat av: Sara

Grymt bra novell! :) Fortsätt så

Svar: Tack ! :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 15:15:28
URL: http://wishing.blogg.se/
Postat av: :D

Gjorde du det här embed grejjset på youtube? :)
Isf, vad hade du för storlek? :)

2012-06-24 @ 16:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0