Kapitel 14

FacebookFotky na zdiFacebook
 
Idag hade vi det riktigt varmt, 35 grader och strålande sol. Jag satt på poolkanten med benen i vattnet och bara njöt av värmen. Ulrik låg i en solstol bakom mig och solade, trodde jag. Istället puttade han i mig i poolen och gjorde sedan bomben precis jämte mig, han tog ett stadigt grepp om mig och sedan dök han ner under vattnet, jag följde efter honom. Han tog tag i mig där nere och kysste mig mjukt, sedan drog han med mig upp. Han gick runt och bar på mig i vattnet, jag skvätte lite vatten på honom i ansiktet. Han släppte ner mig och började skvätta på mig, jag flinade åt honom och gick sedan mot stegen när han tog tag i min bakifrån och drog ner mig i vattnet.
 
Jag låg och solade när jag hörde att Ulrik började sjunga, jag satte mig upp i solstolen och tittade på honom.
"I put my sunglasses on" Sjöng han och gjorde en grimas åt mig. Jag skrattade åt honom, han gick emot mig.
"Var det roligt? Va? Va?" Sa han och kittlade mig.
Mellan skratten fick jag bara fram små ljud.
"Ja, ja det var det"
Han log och gick sedan och köpte dricka i baren.
 
Efter en dag vid både poolen bestämde vi oss för att gå på en fotbollsmatch, eller bestämde och bestämde.. Ulrik hade bokat biljetter till El Clasico, det vill säga när Barcelona och Real Madrid möts, hemifrån.
 
Jag rotade igenom min resväska för att hitta något att ha på mig, jag letade fram en klänning, och matchade den med ett par Jeffrey Campbell skor, och lockade sedan mitt hår.
Style » GOGONA.GETumblrBeautiful People
"Wow, du är vacker" Sa Ulrik när han kom ut ur från badrummet.
Jag blev lite generad och log mot honom.
"Jag kan inte säga mer än detsamma, snygging" Jag gick fram till honom och la mina armar runt hans nacke, han förflyttade ner sina händer på mina höfter och kysste sedan mig.
 
Det var väldigt mycket liv utanför stadion, många poliser och mycket småbråk. Jag höll Ulrik i handen, rädd som jag var. Vi ställde oss i kön väldigt långt fram så vi fick nästan gå in först, vi fick riktigt bra platser så man såg åt båda hållen bra.
 
Matchen drog igång, Real Madrid startade matchen bra och satte redan 1-0 efter 4minuter, jag blev arg och Ulrik retade mig. Jag slog till honom, och satt och tjurade. Men det varade inte länge, för i den 13:onde minuten kvitterade Messi, ett snyggt mål i krysset. Då var det jag som retade Ulrik.
 
Matchen slutade 3-1 till Barcelona, hela vägen hem kunde jag inte prata med Ulrik, han var sur på Real och på mig, för att jag hade retat honom så mycket. Väl hemma på hotellrummet började humöret komma tillbaka.
"Jag kanske borde börja heja på Barca ändå" Sa han när vi låg bredvid varandra i sängen.
"Ja, det tycker jag verkligen din surpuppa" Han puttade till mig. Jag gick in i badrummet och satte upp håret i en knut, och tvättade sedan bort sminket, och gick sedan ut till Ulrik igen.
"Vet du Josefin?" Sa han.
"Nej, vadå?"
"Du är precis lika vacker utan smink"
"Åhh"
Jag gick fram till honom och kysste honom, och kröp sedan ner i sängen bredvid honom. Jag låg med huvudet riktat mot Ulrik, och han låg med sitt huvud mot mig. Vi log mot varandra, och det pirrade i min mage hela tiden. Han var så fin och jag älskade verkligen honom.
 
Ulriks perspektiv
Jag kollade henne djupt in i ögonen, de klarblåa ögonen som jag var helt kära i. Jag la min hand mot hennes kind och smekte den försiktigt.
"Ett halvår, precis nu. Det var detta klockslaget jag frågade om du ville bli min" Sa jag tyst. Hon nickade mot mig, och fällde en tår.
"Varför gråter du?" Undrade jag.
"Jag vet inte, jag är bara så glad att jag har dig. Att du är min, jag älskar dig så mycket Ulrik"
"Jag älskar dig också, min fina"
Jag kysste henne, hon besvarade kyssen, jag la mig över henne och satte händerna i sidan av sängen för att inte hon skulle få all tyngd på mig. Jag kysste hennes hals, hon drog av mig min tröja och drog sina händer över min brunbrända mage.....
 
Josefins perspektiv
Jag låg med huvudet mot hans bröst, han låg och pillade i mitt hår, sedan kom jag på det.
"Ulrik! Jag glömde ta mina piller!!" Skrek jag.
"Vänta vänta, ta det lugnt"
"Nej, det är inte lugnt"
Jag tog upp mobilen och slog hemnumret, mamma svarade.
"Varför ringer du mitt i natten älskling?" Sa hon.
"Mamma, mamma! Jag glömde ta mina piller, vad ska jag göra?"
"Lugna ner dig, jag packade ner ett par specialpiller du kan ta efteråt om du glömt.."
"Åh, du är räddaren i nöden. Puss älskar dig"
 
"Vad var det jag sa?" Sa han när jag kom in till sovrummet igen.
Jag räckte ut tungan åt honom och la mig sedan bredvid honom..
_________________________________________________________________________________________
Så! Vad tycker ni om kapitel 14? Kommentera!
 
Tack för kommentarerna, det värmer. Fortsätt så ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så bra novell:)! Mer nu!!!!

2012-06-30 @ 13:59:57
Postat av: Kajsaaa

Så bäst! mer <3

2012-06-30 @ 14:42:41
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: L

Sjuukt bra!!!!

2012-06-30 @ 14:59:36
Postat av: Anonym

Meer, mer, mer och MER!!! :D

2012-06-30 @ 19:19:30
Postat av: Anonym

Vart hittar du alla bilder? Om det är på weheartit.com så kan du väl säga vad du söker på? :D Btw, super bra kapitel!

2012-06-30 @ 22:39:00
Postat av:

Din novell äger!

2012-07-01 @ 17:17:51
Postat av: sanna

sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bra!!!!
MERA MERA!!! :D

2012-07-01 @ 22:41:53
Postat av: Sara

Hur många läsare har du per dag? :) Nyfiken!
Förresten, bra kapitel!

2012-07-07 @ 23:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0