Kapitel 13

Ulzzang!fashion, pink, shoes - inspiring picture on Favim.comMichelle
Klockan var 5 på eftermiddagen, jag var färdigfixad så vi kunde åka in till stan. Utanför hotellet stog flera taxibilar så det var bara att välja en.
 
Det var mycket fint inne i Barcelona, rent på gatorna och trevligt. Det satt flera personer som spelade bra musik utmed väggarna på byggnaderna, Ulrik gav mig en peng som jag gick fram och la till en liten pojke som spelade ukulele. Han log mot mig och sa något på spanska som jag inte förstog.
"Ulrik, vad betyder "Gracias"?"
"Jag tror typ det betyder tack på spanska"
Jag nickade mot honom, vi gick hand i hand på de smala gatorna, det sista jag ville va att komma vilse på alla kringilikrok vägar.
 
Vi gick in i en butik som sålde mycket mycket skor, Ulrik gick släpandes efter mig och suckade lite då och då.
"Du får faktiskt stå ut med detta" Sa jag.
Han grimaserade mot mig. Jag hittade ett par skor som jag blev helt tokig i, Ulrik betalade åt mig och sedan gick vi vidare. Jag gick med Ulrik in i en butik som sålde en massa snygga herrkläder, jag var smakprov åt honom och valde ut ett par blåa skor, blå jeans och en baseballjacka.
 
Medans Ulrik var inne i en butik som jag tydligen inte fick följa med in i satt jag på en bänk och åt en glass utanför. Folk gick och stirrade på mig hela tiden som om dem aldrig hade sett en svensk tjej förut.
 
Klockan var nio på kvällen, jag låg i sängen och sms:ade med mamma.
"Hej älskling, har ni det bra?"
"Vi har det toppenbra, vädret är suveränt och shoppingen är grym ♥♥!! Saknar er puss"
"Vad bra, vi saknar dig med. Gabriella med familj är här på besök, dem hälsar. Puss"
 
Jag la ifrån mig mobilen och gick in till Ulrik som låg i soffan och kollade på tv. Det var fotboll. Barcelona mot Real Madrid, Ulrik höll på Real och jag på Barca. Barcelona ledde med 3-1. Jag slängde mig på Ulrik och han skrek till lite. Jag kysste honom, han besvarade kyssen mjukt.
"Du borde börja heja på Barcelona din svikare" Sa jag.
"Meslaget" Sa han till svar, jag knuffade till honom lite. Han tog tag i mina höfter och lyfte sedan upp mig, han slängde ner mig i sängen och kastade över täcket över mig.
"Här kan du gott ligga tills du har börjat heja på Real" Sa han och skrattade, sedan gick han in till tv:n igen.
Vi kunde ha sådanahär härliga småtjaffs nästan hela tiden, men det var bara kul.
 
Jag sprang in till honom igen och kastade täcket och en massa kuddar på honom.
"Nu du, din skitunge" Sa han och reste sig upp. Jag sprang in och la mig i sängen med huvudet nerborrat i en kudde, Ulrik kom strax efter mig han slängde tillbaka allt på mig, jag vände mig om och han tryckte ner sitt ansikte mot mitt och naffsade mig lite så det kittlades.
"Nej, Ulrik! Sluta, åh dummer!" Skrek jag.
"Jag äääälskar dig" Sa han bara. Han la sig sedan bredvid mig, jag satte mig på honom och flätade sedan in mina fingrar i hans.
"Du är så fin" Sa han och tog bort en hårslinga som hängde ner över mitt ansikte. Jag böjde mig ner och kysste han, sedan somnade jag mot hans bröst.
 
Jag vaknade upp intill Ulrik, idag var det våran dag. Idag har vi varit ihop i 6månader, ett halvår. Han låg och pillade i mitt hår och kysste sedan min hårbotten innan han gick upp.
"Klockan är mycket, upp och hoppa" Sa han. Jag gick upp och tog på mig min bikini, Ulrik ropade på mig och jag gick in till honom. Jag satte mig i soffan bredvid honom, han tog fram en stor present och gav sedan den till mig.
"Öppna" Sa han. Jag slet av pappret som satt runt kartongen och öppnade sedan, där i låg ett par skor och en klocka. Jag blev så glad att jag hoppade av glädje, både klockan och skorna kollade jag på igår men jag tyckte att båda var för dyra.
"Ulrik, fattar du hur mycket du betyder för mig? Att du köper detta till mig, du är världens bästa. Jag älskar dig så himla mycket" Sa jag och kramade om honom, sedan tog jag fram ett paket som var till honom från mig.
 
Han tog emot paketet och öppnade det försiktigt, i paketet låg ett halsband med bokstaven "J" som i "Josefin", och en klocka som han hade önskat sig.
"Åh, världens finaste Josefin" Sa han. Han tog upp halsbandet och gav det till mig för att jag skulle kunna sätta på honom det, han passade perfekt i det. Han kysste mig.
❥Tell me, what is love?Classic Luxury Christian Louboutin Daffodil 160mm Heels 60mm Platform Black Leather Pumps Hot SaleInitial Mood Necklace | Claire'sclean and classy ▲ .Jennie Hallström -Tumblr
"Ulrik, det här halvåret har varit det bästa i mitt liv. Jag hoppas att det blir många många fler" Sa jag och kramade om honom bakifrån när han stog i spegeln. Han vände sig om emot mig.
"Det blir det, det lovar jag" Sa han och drog sig närmare mig och kysste mig sedan.
_________________________________________________________________________________________
Hej på er! Kapitel 13 ute, hoppas ni gillar det!
Tack ännu en gång för kommentarerna, ni blir allt bättre på att kommentera hihi, fortsätt så!
Över 10 kommentarer till nästa? Ni klarar det woho! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag orkar inte, så himla bra så det inte är sant!! :D

2012-06-28 @ 23:57:14
Postat av: Anonym

Gryyyyyyyymt!!! Längtar till nästa!

2012-06-29 @ 08:08:03
Postat av: Kajsaaa

meer så grymt bra! <3

2012-06-29 @ 09:04:40
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av:

En av dom bästa novellerna jag har läst!

2012-06-29 @ 11:09:17
Postat av: Anonym

Grymt bra!

2012-06-29 @ 17:16:59
Postat av: Felicia

Får gåshud för du skriver så himla bra!

2012-06-29 @ 18:20:49
Postat av: becca'

Omyherre, shit vad bra! Ser fram emot nästa!! :)

2012-06-29 @ 18:21:22
Postat av: Emma

Grymt bra!!! Längtar till nästa del:)

2012-06-29 @ 20:18:57
Postat av: Emme

Så bra!!:D

2012-06-29 @ 23:56:35
Postat av: Anonym

Du är grym!!! :D meeeer

2012-06-30 @ 01:27:22
Postat av: Anonym

Din novell är bäst av alla, mer nu!! :D (beroende av din novell)

2012-06-30 @ 01:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0