Kapitel 10

Pinnwand-FotosNever lose hopeGedanklich !
 
Jag och Ulrik hade bestämt oss för att åka in till min syster Gabriella som bor på Lidingö. Jag hade redan ringt och pratat med henne så det skulle gå bra. Ulrik satt inne i vardagsrummet och kollade på tv.
"Är du färdig älskling?"
Han nickade och vi gick mot busshållsplatsen som låg en bit ifrån lägenheten.
"Så hur gamla är ungarna?"
"Wendela är 3år och Maximilan är bara några månader"
"Är de blyga?"
"Nej, Wendela är inte det minsta blyg. Maximilian gör ju inte så speciellt mycket, haha"
Ulrik var faktiskt lite nervös över att träffa dem.
"Vad heter deras pappa då?"
"Han heter Victor och kommer från England, han är 28år och stenrik"
 
Bussen stannade på en busshållsplats som låg en liten bit ifrån deras hus så vi gick gå en liten bit. Solen lyste igenom de gröna bladen på träden och fåglarna kvittrade.
 
Deras hus såg annorlunda ut sen när jag var här sist, de hade nog hunnit med en massa renoveringar. Vi plingade på, Wendela kom och öppnade.
"Josefiiiiin" Skrek hon och hoppade upp i mitt knä.
"Hej sötnos" Jag släppte ner henne och hon gick faktiskt fram och kramde Ulrik med, Ulrik kramade tillbaka och han log åt mig, jag log tillbaka sedan tog jag tag i hans hand och vi gick in till vardagsrummet. Gabriella satt och ammade Maximilian och Victor fixade fika.
"Hello Victor" Sa jag, jag brukade prata engelska med honom även fast han förstog lite svenska.
"Oh, hi Josie. Your boyfriend Ulrik, right?"
"Yes"
Han gick fram och hälsade på honom.
"Victor, Gabriellas boyfriend"
"Hello Victor, Ulrik"
 
Victor dukade fram fikan och vi satte oss ner i soffan. Tvn var på, Manchester United spelade, Victor är bror med Wayne Rooney som spelar där, det var därför. Jag Gabriella satt och snackade om precis allting, hon var verkligen en person som jag kunde snacka med allting om.
"Jag är glad att du hittar kärleken Josie" Sa hon.
"Åh, tack"
"Jag hoppas ni är lyckliga tillsammans, ni ser så ut iallafall"
Både jag och Ulrik log och kysste sedan varandra.
 
Medans jag och Gabriella satt på altanen och pratade var Ulrik, Victor och Wendela nere vid havet. Jag hade Maximilian i mitt knä, han log hela tiden. Jag blev så glad när han blev glad.
"Bebisar är verkligen underbara, jag längtar tills det blir min tur"
"Ja, dem är så härliga"
 
Vi tog adjö av varandra för det skulle nog dröja ganska länge tills vi fick träffa varandra igen, Ulrik följde med mig in på Ica för jag behövde köpa tamponger.
 
När vi kom hem så gick vi och borstade tänderna direkt och la oss sedan i sängen.
"Vad tyckte du om denna delen av min familj?"
"Superhärliga måste jag säga, Wendela var verkligen inte blyg ett smack och Victor, han var riktigt trevlig"
"Åh, det kändes bra också, jag längtar tills jag har några små barn som springer omkring och busar medans jag står i köket och lagar mat"
"Du är inte den enda, jag trodde faktiskt inte att bebisar var så härliga. Om något år så, har jag sagt det? Jag vill bli en ung pappa"
 
"Och.. Jag vill att du ska bli mamma till mina barn"
Sa han precis det där? Det värmde i mig, han var så himla fin. Jag kände att det verkligen var han jag ville leva tillsammans med och skapa en framtid med.
 
Jag satte mig gränsle över honom och höll mina händer på hans solbruna mage, han höll sina händer placerade på mina höfter och jag böjde mig sedan ner för att ge honom en kyss, han puttade väck mig och jag rullade åt sidan då han la sig över mig och satte i händerna i sängen för att inte lägga all sin tyngd på mig, han kysste mig passionerat och försiktigt särade jag på läpparna besvarade kyssen.
 
"Du är världens bästa, jag älskar dig. Godnatt"
"Jag älskar dig också, godnatt sötnos" Sa han och gav mig en godnattkyss, sedan släckte han lampan.
__________________________________________________________________________________________
Om ni läste mitt förra inlägg så raderades allt! Jag skrev detta för att jag kände att ni varit så duktiga på att kommentera! Ni är bäst, ni gör mig stark och jag vill bara skriva mer mer mer! Grymma är ni. Så vad tycker ni om denna delen? Mest skriven i panik, hihi!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskar väkligen den. Mer nu:)

Svar: Tack fina du!!! :)
ulrikmunthernovelll.blogg.se

2012-06-24 @ 22:24:17
Postat av: Lovisa

Jätte bra! Mer mer mer mer ! Haha :D

2012-06-24 @ 23:15:41
URL: http://www.lovisaketerlins.blogg.se
Postat av: Kajsaaa

meeeeeeeeeeeeeer <3

2012-06-25 @ 07:52:23
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: L

Gick in på din blogg för första gången idag, har läst igenom alla kapitel, Jätte bra novell fortsätt så! :)

2012-06-25 @ 16:06:47
Postat av: Anonym

jättebra mer! :D

2012-06-25 @ 17:46:41
Postat av: Anonym

Skitbra!

2012-06-25 @ 20:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0