Kapitel 27

Hedda Egerdahl - 14 år fra Bodø, blogger om alt som faller meg inn! ♥Mary Mary quite contrary...How does your garden grow / backyard, fairy lights, hammock, home, house, inspiration.. how sweet would this be?Smile Because It Happened
Josefin och hennes mamma.
 
Jag vaknade upp intill Ulrik. Han var redan vaken och låg med sin mobil. Han drog in mig i en kram och kysste min hjässa, sedan tog jag farväl till honom.
 
Väl hemma var allt i full rulle som vanligt, André hade typ fem killkompisar hemma, Julia var med sin pojkvän, mamma städade och pappa klippte gräset. Jag gick in till mamma som stog och dammade fönsterbrädan.
"Mamma, kan vi prata?" Hon vände sig om.
"Ja, det är klart älskling"
Vi slog oss ner i soffan och jag visste inte hur jag skulle börja.
"När du var gravid med Gabriella var du 18 va?"
"Ja, vadå?"
"Hur reagerade mormor och morfar?"
"Mamma blev jätteglad förstås, hon är ju precis som jag. För pappa tog det någon vecka innan han tog det bra"
Jag bet mig i läppen och öppnade munnen.
"Då hoppas jag att ni också tar det bra, jag är gravid"
Jag såg hur mamma blev glad, hon sken upp i ett leénde, hennes ögon glittrade och hon omfamnade mig.
"Gumman, vad roligt. Det måste vara helt underbart.."
"Ja, vi är så lyckliga"
"Det förstår jag" Hon pussade mig på kinden och sprang sedan ut till pappa och berättade, han tog det bra, riktigt bra, över förväntan faktiskt. Jag sprang upp på mitt rum och ringde upp Ulrik.
 
"Hallå älskling" Svarade han.
"Hej, jag ville bara berätta att mina föräldrar blev riktigt glada över graviditeten. Vad sa dina?"
"Åh, vad roligt! Mina också, kom ut i trädgården" Innan jag hann säga något mer hade Ulrik redan lagt på telefonen, jag slängde mobilen i sängen och sprang ner för trappan och ut i trädgården. Där stog Ulrik och pratade med mina föräldrar, Konrad sprang fram till mig och slickade mig i ansiktet. Han var nog också glad för våran skull. Jag lyfte upp honom och gick mot Ulrik och mina föräldrar, Ulrik la armen om mig. Både mamma och pappa log mot oss och fortsatte sedan med sina arbeten.
 
Vi gick till baksidan och satte oss i hängmattan, min hand var som ihopskruvad i Ulriks. Jag lutade mitt huvud mot Ulriks axel, hans varma andedräkt nuddade vid min hud.
"Hur mår du?" Undrade han. Jag lyfte på huvudet och stirrade på honom.
"Jättebra, jag tror bebisen mår bra med. Imorgon ska vi på kontroll, jag hoppas du hänger med"
"Det är klart jag gör" Sa han och strök sin hand över min mage. Konrad kom springade mot oss, han skällde och hoppade upp i hängmattan. Tungan åkte ut och in, han slickade både mig och Ulrik i ansiktet och la sig sedan vid våra fötter och vilade. André och hans kompisar var också på baksidan och spelade fotboll, den ena av hans kompisar tittade lite extra på mig.
"Alltså Josefin, vad är det med den dära blonda killen?"
Jag skrattade. "Han var kär i mig ett tag"
"Det verkar som han är det än"
"Du behöver inte vara orolig Ulrik" Vi båda skrattade och sedan kysste han mig. Mamma ropade på oss, det var fika. Vi gick in på altanen och satte oss. Det bjöds på våfflor med grädde och sylt.
"Så gumman, när är bebisen beräknad?"
"15 maj, nästa år" Sa jag stolt och åt sedan en bit på våfflan. Ulrik såg också stolt ut.
 
"Det var verkligen jättegott" Sa Ulrik för att bryta tystnaden om uppstod.
"Åh, vad glad jag blir" Sa mamma till svar.
"Alltså egentligen, det är ganska äckligt när man tänker efter att ni har haft sex" Sa André. Alla bröt ut i skratt, mamma, pappa, jag, Ulrik, Andrés kompisar och Julia.  Det var bara André som inte skrattade utan fortsatte att prata istället.
"Ja, men jag menar liksom. Hon kan inte vara en trevlig syn i sängen, eller? Ulrik?"
Ulrik skrattade, det tog flera minuter innan han fick fram något svar.
"Du skulle bara veta" Sa han. " Hon är faktiskt bättre än vad hon ser ut" Jag slog till honom lite. "Nej, jag skojar bara. Hon är den bästa jag har varit med" Avslutade han. Jag räckte ut tungan åt André och han bara skrattade.
"Så André, är du bra?" Sa Ulrik. Jag hade aldrig hört Ulrik prata såhär mycket med min familj, särskilt inte om sådant här. Mamma och pappa satt bara och flinade åt oss.
"Oja, fråga min flickvän, hon kommer snart" Sa han malligt. "Dock så har han ju inte gjort det" Sa jag och flinade åt honom. På baksidan utanför altanen kom hans tjej gående, han reste sig upp för att gå ut. När han gick förbi mig slog han till mig riktigt hårt. "Skitunge" Skrek jag till honom, han räckte fingret till mig och gick sedan fram till sin platinblonda flickvän och hånglade upp henne.
"Äsch, vi sticker hem till Ulrik nu, så jag slipper se den dära skitungen" Sa jag och reste på mig, jag sträckte fram handen till Ulrik och han reste sig också.
"André, kolla här" Skrek jag innifrån altanen. Han vände blicken mot mig och kollade. Jag tryckte mina läppar mot Ulriks och han besvarade kyssen, den blev allt mer och mer passionerad.
"Fulisar" Skrek han. Jag släppte taget om Ulrik och sedan sa vi hejdå till dem andra och åkte mot Ulrik. Det var exakt sånthär jag och André kunde hålla på att bråka om, men det var bara kul iförsig.
 
Ulrik kom precis hem från Ica när jag satt i soffan och kollade på tv. Han hade köpt en massa gott och skulle laga middag till oss ikväll. Han var riktigt snygg när jag såg honom från tv-rummet, med förkläder och håret stog åt alla håll, svetten rann ner för hans panna. Jag gick in till honom och kramade om honom bakifrån, det luktade svett blandat med herrparfym.
"Hur går det min mästerkock?" Frågade jag.
"Bara bra, jag måste ju öva för snart blir vi en riktigt familj" Han vände sig om la sina händer mjukt på mina höftben, jag sträckte mig upp och mötte hans svettiga läppar. Han lyfte upp mig på köksbänken och började kyssa mig mer och mer passionerat, ner på halsen och bröstkorgen. Min upphetsing blev starkare och starkare och nu var det bara vilja.
"Ehm.. Ulrik, köttfärsen"
"Visst ja" Han släppte taget om mig och gick tillbaka till spisen, jag skrattade åt honom och han gav mig en gullig blick tillbaka.
___________________________________________________________________________________________
Inte den bästa delen, men jao! Kommentera nu iallafall!
Över 7 kommentarer till nästa del, tack!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Så bra!

2012-07-16 @ 23:50:16
Postat av: Anonym

Skit bra!! Men jag förstår inte riktigt. I förra kapitlet så stod det "Josefins drömmande" i början på kapitlet?! Jag fatar inte, drömmer hon bara eller vad? Haha varför skrev du "Josefins drömmande" isånnafall? Haha, din novell är den bästa som finns i alla fall! :D

2012-07-17 @ 00:11:18
Postat av: Kajsaaa

Jättebra! mer mer mer <3

2012-07-17 @ 08:27:41
URL: http://www.kajsaaa.devote.se
Postat av: Em

Superbra!!!!!!!!! Mer!!! :)

2012-07-17 @ 09:46:32
Postat av: L

Bästa!!!!!

2012-07-17 @ 10:47:18
Postat av: Anonym

Grymt bra!

2012-07-17 @ 21:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0