Kapitel 23

Maandyys BlogMia AlkovićGoogle Afbeeldingen resultaat voor http://4.bp.blogspot.com/_e_gU0Rpwe2I/TVL-Y30wMKI/AAAAAAAAAc8/1SXIv2Elemo/s1600/tumblr_lg0ke3KVa51qgecqso1_500.jpg
 
25 maj
Jag vaknade att av solen som lyste in genommitt fönster, med ett leénde på läpparna ryckte jag i Ulrik och klev sedan upp ur sängen. Idag skulle jag och Ulrik ha en riktigt mysig dag på ön Tjörn som ligger i Bohuslän. Jag öppnade min garderob och drog på mig en vit klänning, kletade på lite mascara och borstade igenom håret.
"Ulrik, upp och hoppa! Jag vill komma iväg" Han kollade på mig med en flörtig blick och jag bara skrattade åt honom.
"Kan vi inte bara mysa lite först?"
"Nej, det kan vi göra senare. Skynda dig nu" Jag sprang ner för trappan och packade färdigt picnicken som blandannt bestod av, jordgubbar, chocklad, melon, ananas, kex, godis, alkoholfri cider och annat smått och gott. Ulrik kom nerspringande från trappan, han hade på sig ett par halvkorta jeans och ett stort linne. Jag gick fram och kysste honom, sedan gick vi ut till bilen.
 
"Nu när du har körkort kan du ju köra mig vart som helst" Sa jag lite malligt.
"Allt för dig sötnos" Svarade han och la sin hand på mitt lår, jag tog bort den för att han inte skulle tappa kontrollen på vägen.
 
Efter några få timmar var vi äntligen framme, jag och min familj hade ett litet sommarhus här på Tjörn, vi brukade åka hit varje sommar men det har blivit mer sällan.
"Vad fint det är" Sa Ulrik och tog våran packning. Vi lämnade sakerna i huset men brydde oss inte om att packa upp för vädret var så härligt, det var klarblå himmel med en stor fin sol, det var 24grader i skuggan. Jag bytte om till bikini och Ulrik till badbyxor, vi tog med våran picnickkorg till stranden.
 
Det var inget folk på stranden, det kanske inte varså konstig eftersom det var vår privata. Jag la ut en stor filt och ställde korgen där på. Sedan sprang vi i vattnet, det var ljummet och skönt. Jag drog mig intill Ulrik, han stog länge och höll om mig med sina fina händer. Vi doppade oss flera gånger om och jag kände mig som ett litet barn som lekte i vattnet med min stora kärlek, det var så underbart.
 
Vi satt uppe på stranden i skuggan, det var lika skönt där. Jag tog en bit ananas och hällde upp ett glas med cider, Ulrik satt mitt emot mig och gjorde likadant.
"Det här är underbart" Sa han när han hade svalt sin ananasbit.
"Visst är det, särskilt när man är här med någon man älskar" Han log, mitt hjärta pumpade runt nytt varmt blod, magen pirrade. Jag böjde mig fram och gav han en kyss på pannan.
"Vet du hur vacker du är?" Sa han sedan.
Jag blev lite generad, jag älskade att få komplimanger av Ulrik.
"Sluta vara så gullig, jag vet ju inte vad jag ska svara.." Han skrattade lite åt mig.
"Du ska säga "ja"
 
Jag flyttade mig närmare honom och la mig ner med huvudet på hans mage. Han hade plockat några blommor som han försiktigt satte i mitt hår med hjälp av några hårspännen. Han strök sin hand på min kind och kysste min hjässa mjukt och behagligt.
"Hur tror du livet ser ut om ett år?" Frågade jag Ulrik, jag satte mig upp, han likaså. Det såg ut som han tänkte igenom vad han skulle säga för det tog en stund innan jag fick mitt svar.
"Jag har släppt några singlar och håller fortfarande på med musiken, jag är gift med en vacker kvinna vid namn Josefin, förhoppningsvis lever vi tillsammans och har kanske något litet barn som springer omkring runt oss"
"Det var precis det jag ville att du skulle säga" Viskade jag i hans öra, han kysste mig och sedan gick vi upp till stugan igen.
 
Vi låg i soffan och myste med varandra, plötsligt kom jag och tänka på en sak.
"Ulrik.." Sa jag lite tyst.
"Mmm, vad är det hjärtat?"
"Imorgon fyller jag 18"
"Jag vet, du trodde väl inte att jag hade glömt det?"
"Nää, men jag ville bara vara säker"
"Bra" Sa han nästan i sömnen, för direkt efter somnade han.
___________________________________________________________________________________________________
Kapitel 23 ute! Vad tycker ni? Kommentera!
 
Över 10 kommentarer så kommer nästa del! Peace out ♥

Kommentarer
Postat av: Emmzii!!!

Grym!!!

2012-07-10 @ 22:21:02
Postat av: Emelie

Lika grym som alltid:)

2012-07-10 @ 22:30:09
URL: http://novellenomulrikmunther.blogg.se
Postat av: L

Bra!!

2012-07-10 @ 22:52:42
Postat av: Rebecca

Superbra!! Längtar tills nästa del kommer :)

2012-07-11 @ 00:00:53
Postat av: Kajsaaa

meeeee meeeeeeer!!!!! <33

2012-07-11 @ 07:39:50
URL: http://www.kajsaaa.devote.se
Postat av: Micka

Meeeeeer! <3

2012-07-11 @ 10:43:25
Postat av: Rebecca

Grymt! Mer!

2012-07-11 @ 16:55:31
Postat av: Gabbi

Jädrigt bra! Mer snart?

2012-07-11 @ 18:07:59
Postat av: Zelle

as bra

2012-07-11 @ 21:17:50
Postat av: Emme

Så himla bra!!!:D

2012-07-11 @ 22:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0