Kapitel 21

Fit and healthy, not skin and bones.Facebookчувствуй.
Klockan var halv 12, jag tog mig i kragen och for upp från sängen. Jag kollade ut genom fönstret och snön hade redan smält bort, depp gick jag ner till köket och hällde upp lite gröt i en skål som mamma lagat till. Det låg en lapp på köksbordet. "Jag och pappa är i Göteborg och handlar lite, syskonen dina håller hus hos sina vänner" Jag åt upp min gröt och sprang sedan upp till mitt rum och rotade igenom garderoben för att hitta något att ha på mig. Jag suckade och tyckte att allt var fult, men jag tog på mig ett par tajta gamla slitna jeans och en blus. För att outfiten inte skulle bli så tråkig livade jag upp det med lite smycken. Jag tog upp mobilen ur fickan och skickade iväg ett sms till Ulrik. "Träffas idag?" Han svarade direkt. "Min vän är här just nu, men åker snart. Det gör nog inget att du kommer ändå puss! Vem kunde det vara? Han hade inte sagt något om en vän till mig. Jag knöt på mig ett par vita låga Converse och tog sedan bussen till Göteborg och den nya lyan. Jag blev alltid lika glad när jag såg villan, och tänkte på att min framtid nog skulle tillbringas i detta huset.
 
Jag gick runt huset till baksidan, Ulrik satt på altanen. Han vinkade glatt åt mig, jag vinkade tillbaka och log mot honom. Precis när jag skulle gå in på altanen såg jag något jag inte ville se.
 
En tjej, långt brunt lockigt hår, smal som en pinne och överdrivet sminkad. Hon log mot mig, jag försökte le tillbaka men det gick inte. Hon ruffsade om Ulriks hår och kramade sedan om honom, och det värsta, hon kysste honom på kinden.
 
Jag vände mig om och spang därifrån, tårarna rann ner för mina  kinder och jag ville bara försvinna från denna planet.
"Josie" Skrek Ulrik bakom mig. "Jag kan förklara" Han fick tag i min arm och jag stannade, jag fick ögonkontakt med honom.
"Hur kunde du låta det ske? Du friade till mig, du har sagt att du älskar mig. Jag kan inte lita på dig" Sa jag och snyftade.
"Jag kan förklara, om du bara vill lyssna"
Jag suckade. "Du kommer bara skylla ifrån dig ändå. Ulrik.. Jag tror det tar slut här.." Jag tog av mig förlovsningsringen och öppnade Ulriks hand, la den försiktigt och klämde sedan ihop den igen.
 
Jag tog bussen hem och sprang direkt upp på mitt rum och la mig i sängen med huvudet nerborrat i kudden. Jag ville inte göra någonting, absolut inte tänka på Ulrik. Jag tog tag i fotografiet som låg på mitt nattduksbord, det var en bild på mig och Ulrik när vi kysstes på stranden i somras. Jag rev sönder bilden i flera bitar och slängde bitarna på golvet. Min mobil plingade till, det var från Ulrik. "Lyssna bara på mig!!" Stog det, jag sket i att svara och slängde mobilen i sängen.
 
Jag låg i sängen och stirrade upp i mitt kritvita tak när jag kände hur det snurrade runt i min mage, jag blev alldeles kallsvettig och mitt huvud värkte som bara den. Jag sprang till toaletten och spydde upp en massa skit, grät gjorde jag också samtidigt. Det var säkert magsjuka så jag tänkte inte mer på det sen.
 
5 dagar senare
Jag mådde fortfarande dåligt och kom och tänka på en sak. Två veckor för senat, "fan" sa jag för mig själv. "Det kan inte vara sant." Jag kände lite lätt på min mage, den var lite rundare än vanligt faktiskt. Jag ringde upp Ulrik och sa att vi behövde prata. Han sa till mig att jag kunde komma när jag ville.
 
Jag plingade på dörren, Ulrik kom och öppnade. Bakom honom kom den där tjejen, hon kramade om honom
"Jag åker nu" Sa hon och gick sedan där ifrån.
"Förlåt.. Det är inte viktigt längre" Sa jag och sprang därifrån, Ulrik kom springandes bakom mig. "Jag älskar dig" Sa han.
 
Jag stannade upp och gick mot honom.
"Jag vill höra" Sa jag.
"Det är min kusin"
Jag skrattade till lite.
"Skojar du? Varför kysser hon dig på kinden?"
"Hon ska flytta till sin pojkvän, han bor i New York. Vi kommer ju inte träffas på jättelänge."
Jag kände mig så himla dum och ville bara sjunka genom marken.
"Åh, Ulrik. Förlåt"
"Det är okej. Så vad var det du ville berätta för mig?"
 
Jag tog ett djupt andetag.
"Lova att inte bli arg.."
Han log. "Jag lovar"
"Jag tror jag är gravid, du ska bli pappa"
__________________________________________________________________________________________
Liten kort del sådär spontant! Men kommentera så kommer en ny del ikväll.
 
+ En sak till, jag ser om ni kommenterar flera gånger. Det finns nämligen något som kallas IP-adress..!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida A

Sjukt jävla bra!

2012-07-08 @ 14:43:18
Postat av: Anonym

Så bra!!!!

2012-07-08 @ 16:11:28
Postat av: mia

jätte bra! mera! kommer det nåt ikväll? :)

2012-07-08 @ 17:05:33
Postat av: Rebecca

Åh så bra! Mer!

2012-07-08 @ 18:58:50
Postat av: Anonym

Skitbra! Bästa novellen :-)

2012-07-08 @ 19:03:05
Postat av: Kajsaaa

Meeeeeer nu! snälla! <3

2012-07-08 @ 21:37:09
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: Emme

Sjukt bra!!:D

2012-07-08 @ 21:54:49
Postat av: Kajsaaa

snälla mer nu! <333

2012-07-09 @ 10:07:44
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: Anna

Åååå så bra mer mer:D skulle vara roligt om dom gjorde slut ett tag nu när han har fått reda på att hon är gravigxD

2012-07-09 @ 10:19:11
Postat av: Emma

Skriv meeeeeeerrrrrr novellen är hur bra som helst!!!!!

2012-07-09 @ 21:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0