Kapitel 20

¦ » CHIC & COUTURE <3 .`Résultats Google Recherche d'images correspondant à http://www.cotemaison.fr/imgs/68/192.jpg
Tidigare:
"Det var den 18 juni vi träffades utanför vårat hotellrum, jag kommer aldrig att glömma när jag såg dig för första gången. Det var kärlek vid första ögonkastet, dina ögon, ditt leénde, din doft, jag drogs till allt det där. Jag har aldrig sett någon vackrare kvinna än du, i mina ögon är du precis allt en kille kan önska sig. Jag är lyckligt lottad som har dig, du är precis vad alla killar drömmer om, också väljer du mig av alla dem. Just nu är våran kärlek starkare än någonsin förut, jag vill leva varje sekund med dig, du är den enda jag vill ha i min närhet. Så därför frågar jag dig"
Han satte sig på knä på golvet framför mig och öppnade en ask.
"Josefin Fredrika Charlotte Bergstrand, vill du gifta dig med mig?"
_________________________________________________________________________________________________________________
Jag blev alldeles tagen, hade han nyligen friat till mig. Jag fick inte fram ord, istället log jag så att det gjorde ont och jag fällde några tårar, när jag återhämtat mig lite fick han mitt svar.
"Det är klart jag vill" Sa jag, han tryckte på ringen på mitt finger och lyfte sedan upp mig. Hans läppar mötte mina och jag var så himla lycklig, jag var förlovad.
 
Nästa dag
19 februari.
Igår var den bästa dagen i mitt liv, det kommer jag aldrig glömma. Jag vaknade upp jämte Ulrik hemma hos honom, min ring låg på nattduksbordet, jag satte på mig den och gick in i badrummet. Mitt hår stog åt alla håll, jag hade påsar under ögonen och mitt smink var utkletat då jag inte orkade tvätta bort det igår. Idag var en stor dag, för Ulrik åtminstonde. Han ska flytta hemifrån, jag hade hjälpt Ulrik med att hitta hus och vi har inrett den tillsammans för att det kommer ju bli lite som mitt hem också.
 
Dörren öppnades intill badrummet, Ulrik kom in, han såg ovanligt trött ut men sken upp i ett leénde när han såg mig där.
"Godmorgon, min fästmö" Sa han, vi båda skrattade. Hans röst var det finaste jag hört på morgonen, jag blev liksom helt varm inom mig. Jag kyste hans panna och gick sedan ut ifrån badrummet, jag drog av mig min stora tröja och öppnade garderoben, jag hade åtminstonde några tröjor här hos Ulrik. Innan jag hann ta ut någon från garderoben kom Ulrik och kramade om mig bakifrån. Hans händer smekte min rygg, en rysning gick från topp till tå, jag vände mig om och stirrade djupt in i hans ögon, hans leénde blev bredare, jag pussade till honom på hans tänder lite snabbt och tog sedan ut en gammal slapp Kalle Anka tröja, och drog sedan på mig ett par svarta tajta jeans, satte upp håret i en slarvig knut och sket fullständigt i sminket.
 
Vi gick in i huset, det var verkligen min drömvilla, jag gick runt och kollade i alla rum även om jag redan visste hur det såg ut. Sovrummet var simpelt men ändå så himla snyggt, Ulrik blev så hila trött på mig när jag skulle köpa prydnadskuddar hit och dit. Köket, det var riktigt stort och hade tre avdelningar kan man säga.  Efter lite tjat hade jag även fått min egna walk in closet, då fick Ulrik också sin vilja. En liten studio nere i källaren.
+ Vardagsrum och ett gästrum såklart, och det fanns tre till rum stom nu stog tomma.
XIXVIIXIXXCIV♥nice kitchenHVITE KJØKKENAssembly Required – Honestly WTFNKBA 2008 Award – Large Bathrooms | DigsDigsCute decorTumblrLUXURY PARADISE. ♔The girl who can read minds - ~Chapter 3~ | Story | Quotev
Ulrik skulle stanna kvar här men jag var tvungen att bege mig hemåt, jag kysste honom farväl och gick sedan mot busshållsplatsen.
 
Nu skulle jag berätta om förlovningen, jag var riktigt nervös och fjärilarna åkte nästan upp i halsen. Jag kom in i huset, pappa satt och kollade på hockey, mamma stog i köket och skalade potatis, mina syskon syntes inte till. Jag sa till mamma att hämta dem och att vi skulle samlas i vardagsrummet.
"Så gumman, är det något du vill berätta för oss?"
"Ja, faktiskt.. Jag vet inte hur ni kommer ta det, men jag är iallafall världens lyckligaste"
"Berätta då, istället för att dryga" Sa André.
"Igår så,. Eller ja, igår. Eller, jag är förlovad.." Sa jag och tog upp min hand ur byxfickan för att visa den fantastiskt fina ringen. Det blev tyst, mamma sken upp i ett leénde, likaså pappa. Julia och André brydde väl sig inte så mycket.
"Så när kommer barnen då?" Sa André retsamt.
"Andre!" Sa mamma och kollade med en arg blick på honom.
"Älsklingen, jag är så glad för eran skull" Sa hon sedan till mig, både mamma och pappa kramade om mig och jag är glad att dem tog det så bra. Jag sprang upp på mitt rum och skickade iväg ett sms till Ulrik.
"Mamma och pappa blev jätteglada för förlovningen, åh! Jag älskar dig♥♥"
___________________________________________________________________________________________________
Inte en jättelång del men det får duga! Kommentera nu vad ni tycker. När jag fått över 10 kommentarer kommer nästa, you can do it!!
 
 

Kommentarer
Postat av: L

Åh, så himla bra!

2012-07-07 @ 15:13:51
Postat av: Hanna

ÅÅ så bra, kan hon inte bli gravid och få missfall och Ulrik tror att hon har drukit ihjäl barnet imagen och dom blir ovänner eller nåt, skulle vara jätte spånnande;D

2012-07-07 @ 15:48:29
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Åh, vad bra!!!!!!

2012-07-07 @ 17:20:35
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Åh, vad bra!!!!!!

2012-07-07 @ 17:20:42
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Emelie

Sååå bra den är:)

2012-07-07 @ 17:45:55
Postat av: Anonym

Bäst!!

2012-07-07 @ 18:18:19
Postat av: Rebecca

Åh vad bra! Mer!

2012-07-07 @ 19:33:19
Postat av: Emma

Skriv mer!!!!!!! Du är as bra på att skriva bästa novell jag läst!!

2012-07-07 @ 21:30:13
Postat av:

Skriv meeeeeer!

2012-07-07 @ 23:20:30
Postat av: Anonym

Grymt skrivet!

2012-07-08 @ 01:01:13
Postat av: Anonym

mera!

2012-07-08 @ 02:46:39
Postat av: sanna

sjukt bra!!

2012-07-08 @ 02:46:51
Postat av: Anonym

du äger!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-07-08 @ 02:47:00
Postat av: ida

fyfan vad bra!!

2012-07-08 @ 02:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0