Kapitel 19

Birthday party ideas: Creepy crawlers | Today's Parentskate | Flickr: Intercambio de fotosyour life is your message
18 februari 2013
Jag vaknade av att Ulrik hostade till, jag låg på hans mage. Han hade sin hand placerad mitt på min hjässa. Jag gick upp tyst för att han inte skulle vakna, jag gick ner för trappan. Min familj satt och åt frukost.
"Presenterna ligger inne i gästrummet" Sa mamma. Jag gick in dit och hämtade presenterna, sedan vidare till kylskåpet för att hämta min egen designade tårta, sedan gick jag upp till mitt rum och låste dörren. Ulrik låg fortfarande och sov. Jag ställde ner allt det jag höll i på mitt skrivbord och gick sedan fram till Ulrik och puttade lite på honom.
Han kisade med ögonen och log mot mig.
"Grattis på 19-årsdagen älskling" Sa jag och kysste honom på pannan. Jag satte mig på sängen bredvid honom, han tog tag i mig så att jah hamnade över honom.
"Idag är det min födelsedag, vilket betyder att du måste göra allt jag säger" Sa han oc jag skrattade.
"Gör jag inte det annars eller?" Han skakade på huvudet.  Jag reste mig upp för att hämta presenterna och tårtan och satte mig sedan på samma ställe igen. Ulriks hår stog åt alla håll, han hade en blå sliten t-shirt på sig och ett par slitna jeans. Han tog emot de två stora presenterna och började genast riva upp presentpappret som ett litet barn.
 
I det första paketet låg det en longboard, precis en sådan Ulrik hade önskat sig.
"Åh Josefin, kan du läsa min tankar eller?"
"Nja, du hade dock sagt att du önskat dig en sådan"
"Jaja, den är perfekt, du också" Han kramade om mig och gav mig sedan en kyss.
 
Det andra paketet var betydligt större, när han fick syn på vad det var fällde han ett par tårar.
I paketet låg nämligen en stor tavla med en massa bilder på oss två från olika tillfällen som jag har suttit och klistrat ihop.
"Varför gråter du?" Frågade jag och smekte hans kind.
"Den är så fin, jag blir så lycklig. Jag ska sätta denna tavlan ovanför min säng så att jag drömmer om dig varje natt"
"Åh" Vi kysstes, jag ramlade över honom.
"Jag är så lycklig med dig" Sa han och jag kände verkligen hur mitt hjärta slog fortare, som om jag var nyförälskad.
asian, boy and girl, bracelet, cuddle, hair - inspiring picture on Favim.comSummer 2012, Come fasterFor that Moment you Turned Awayeverything_here - FotologNo me without you on we heart it / visual bookmark #31983084 on we heart it / visual bookmark #31983800(2) ℒ☮Ṽℰღ
 
Vi satt nere och fikade på altanen med mamma, pappa, André och Julia.
"Ulrik, jag vill bara att du ska veta att du är en del av våran familj. Vi tycker om dig så himla mycket, du är så fin mot Josefin, hon kan inte få någon bättre än du" Sa mamma. De andra nickade och höll med henne, Ulrik kramade om min hand och lekte lite med mina fingrar.
"Ni är som min familj också, den trevligaste jag känner" Mamma log mot honom och gick sedan ut till köket. Hon kom tillbaka direkt med en liten present i handen och räckte den till Ulrik.
"Det här är till dig från hela familjen" Sa hon och slog sig ner bredvid honom. Ulrik blev förvånad, han tackade och öppnade sedan asken försiktigt. I asken låg ett halsband, det satt ett silverhjärta på med texten: Ulrik ♥ Josefin. Han lös upp i ett leénde, och kramade om alla.
"Ni är för underbara" Sa han.
 
Några timmar senare satt vi hemma hos Ulrik i hans soffa och myste tillsammans, han gick bort en stund men kom tillbaka nästan direkt och han höll något i handen. Han stängde av tvn och satte sig bredvid mig.
"Josefin Bergstrand, kan du göra mig en tjänst att lyssna på mig nu?"
"Gärna" Svarade jag glatt.
"Det var den 18 juni vi träffades utanför vårat hotellrum, jag kommer aldrig att glömma när jag såg dig för första gången. Det var kärlek vid första ögonkastet, dina ögon, ditt leénde, din doft, jag drogs till allt det där. Jag har aldrig sett någon vackrare kvinna än du, i mina ögon är du precis allt en kille kan önska sig. Jag är lyckligt lottad som har dig, du är precis vad alla killar drömmer om, också väljer du mig av alla dem. Just nu är våran kärlek starkare än någonsin förut, jag vill leva varje sekund med dig, du är den enda jag vill ha i min närhet. Så därför frågar jag dig"
Han satte sig på knä på golvet framför mig och öppnade en ask.
"Josefin Fredrika Charlotte Bergstrand, vill du gifta dig med mig?"
_________________________________________________________________________________________
Mohaha, sugna på nästa del eller något? :-)
Tack för alla kommentarer på förra inlägget, ni gör mig stark. Kommentera nu, det kanske kommer ett ikväll. Annars kommer det upp ett tidinställt kapitel imorgon klockan 15.00 !

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ååååååh så bra!!!! Mera!! Du måste lägga ut ikväll annars dör jag!!!!!!! :D

2012-07-06 @ 15:37:54
Postat av: L

Meeeeeeer! Snälla lägg ut ikv!

2012-07-06 @ 17:22:46
Postat av: Rebecca

Omg!! Mer nuu!!

2012-07-06 @ 19:40:59
Postat av: Anonym

Åh men gud!! Så bra :-)

2012-07-06 @ 20:05:49
Postat av: Josse

Åh!! Hoppas hon säger ja! Grym novell btw :)

2012-07-06 @ 21:32:53
Postat av: Emelie

Så bra mer nuuuu!!!!!!!

2012-07-06 @ 23:00:26
Postat av: Rikke

Meeeeer har läst från kapitel 1 i kväll och de är as bra

2012-07-06 @ 23:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0