Del 6 - rum 52

LIVE LAUGH LOVEFuck yea moment:Mein Profil - Community - TOPModel
Jag slutar plötsligt att sjunga, Ulrik sitter och stirrar rätt in i mina ögon. Jag ler och sträcker fram handen för att torka bort hans tårar.
"Nej" Säger han.
"Vadå?"
"Jag vill ha kvar tårarna, du är helt fantastisk Tyra, på riktigt"
"Äsch, inte tillräckligt antar jag"
"Vadå inte tillräckligt? Du är helt magisk"
"Jag har försökt att få skivkontrakt kanske 10 gånger, ingen har tackat ja"
"Skojar du?" Jag nickar, han lägger armen om mig och jag lutar huvudet mot hans axel.
 
Jag vaknar upp av att Daniel kommer in på mitt rum, han sätter sig på en stol bredvid sängen.
"Jag pratade lite med Ulrik igår" Säger han.
"Jaha?"
"Han gillar dig"
"Okej, jag gillar honom också"
"Ja, men inte så. Han gillar dig mycket, riktigt mycket" Jag blir förvånad, men fruktansvärt glad. Mitt hjärta hoppar över några slag och jag känner hur bloder flöder upp i mina kinder.
"Någon är lite kär!" Säger Daniel retsamt, jag slår till honom och borrar sedan ner huvudet i kudden. Han går sedan därifrån
 
Jag kommer ner till köket, pappa står ute i trädgården och dricker sitt morgonkaffe. Jag går ut till honom.
"Godmorgon gumman, har du sovit gott?" Säger han och drar in mig i en kram. Jag andas in hans doft och nickar mot honom.
"Jag sticker nu" Skriker Daniel inifrån, pappa vinkar och släpper sedan taget om mig. Jag sätter mig i en solstol och tar en klunk av pappas kaffe.
"Jag trodde inte du gillade kaffe" Säger han och skrattar.
"Det gör jag inte heller" Svarar jag honom.
Jag flinar åt honom och går sedan in igen, det plingar på dörren. Jag springer snabbt och öppnar och blir riktigt överraskad, för där står Ulrik.
"Ulrik! Hej, vad gör du här?"
"Tänkte bara överraska dig litegrann, är det okej?"
"Ja, det är klart" Säger jag och omfamnar honom. Han kliver innanför dörren och tar av sig sina skor, pappa kommer ut och hälsa på honom sedan smiter vi upp på mitt rum.
 
"Du, har du något tips hur man ska kunna bjuda ut en tjej som man gillar mycket?" Säger han, jag blir lite nerstämd. Jag trodde han gillade mig, jag kollar bort ett ögonblick men försöker sakta få ögonkontakt med honom igen.
"Ehm, nä.." Säger jag lite tyst.
"Blev du ledsen nu eller?" Det kändes hemskt, han hade någon konstig attityd mot mig också.
"Lite kanske, min bror sa att du gillade mig.. Men ja.."
"Åh, fattar du inte? Det är ju dig jag vill bjuda ut. Förlåt, jag menade verkligen inte att såra dig" Säger han och lägger armen om mig. Jag blir genast på bättre humör och ler mot honom.
"Så, skulle du vilja gå ut med mig? Imorgon kväll?"
Jag ler och kramar om honom mjukt. "Det är klart att jag vill" Han skiner upp i ett leénde, jag känner mig så fånig som inte kunde luska ut att det var mig han ville ha med sig.
 
Nästan färdig, jag lägger på en ljus ögonskugga och målar sedan ögonfransarna. Ulrik står redan nere och väntar på mig, jag tar ut ett par högklackade skor från garderoben och går sedan ner försiktigt. Ulrik får syn på mig, han går fram till mig och tar tag om min hand.
"Ha det nu så trevligt, kör du hem henne ikväll?" Säger pappa till Ulrik. Han nickar och vi går sedan ut mot bilen. Precis när jag ska ta tag i handtaget på bilen kommer Ulrik före och öppnar, jag kliver in i bilen ich Ulrik sätter sig bredvid mig.
"Vart ska vi ta vägen?" Frågar jag nyfiket.
"Det får du se" Jag suckar och han skrattar åt mig
 
"Förresten Tyra, du är helt underbart vacker idag" Jag ler generat och fjärilarna har tagit plats i min mage igen.
"Du också" Svarar jag och han lägger sin hand på mitt lår.
_________________________________________________________________________________________
Sådan liten mellandel! Imorgon kanske jag inte kommer kunna uppdatera, isåfall blir det torsdag! Kan ni inte göra mig en stor tjänst att slänga in lite kommentarer när ni ändå är här?:))

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du är så bra! Mer! :))

2012-07-31 @ 18:54:20
Postat av: L

Så sjukt braaaaaa!!!!!!!!!!!!

2012-07-31 @ 19:05:20
Postat av: Em

Grym!!!!!

2012-07-31 @ 19:55:09
Postat av: Anonym

Bäst är den!!!

2012-07-31 @ 21:16:41
Postat av: Anonym

meer!!

2012-07-31 @ 22:21:48
Postat av: Kajsaaa

grymt! <3

2012-08-01 @ 09:52:08
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Åh, vad braa!!!!!

2012-08-01 @ 10:14:02
URL: http://torathestar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0