Del 3 - rum 52

Le loft d’Ivonne à Brooklyn-Gorgeous Lig…_来自小慈的图片分享byjulia -Down the street - Allani.pl
"Godmorgon" Säger pappa när han går in i mitt rum. Han drar upp rullgardinerna och solen tittar fram, jag kisar ut genom fönstret och det ser ut att bli en solig dag.
"Hur mycket är klockan?" Frågar jag sömnigt.
"10, det finns frukost framdukat där nere, du kan dra dig i tio minuter om du vill" Jag nickar och han går sedan ut ur rummet.
"Godmorgon" Säger Daniel när han går förbi mitt rum.
"Godmorgon" Säger jag tyst och gäspar. Jag reser mig upp och drar på mig ett par mjukisbyxor samt en gammal tröja och går sedan ner. Jag brer två smörgåsar och häller upp ett glas apelsinjuice, sedan slår jag mig ner framför tvn.
När jag ätit färdigt stoppar jag i mitt glas i diskmaskinen och går sedan upp på rummet igen, jag knappar in Alicias nummer på displayen och ringer upp henne.
"Hej, det är Alicia" Säger hon och det låter som om jag väckte henne.
"Hej Alicia! Det är Tyra, förlåt om jag väckte dig men jag har goda nyheter!" Säger jag och hon blir genast på bättre humör.
"Vadå? Kommer du till Sverige? Snälla säg att du gör det"
"Haha, jag är i Sverige, här i Göteborg. Jag har flyttat till pappa och Daniel"
"Seriöst? Åh, gud vad kul. Jag har saknat dig så, när kan vi ses?"
"När som helst"
Vi bestämde att vi skulle ses i Nordstan klockan halv 12, jag klädde på mig och plattade sedan håret. När jag var färdig kletade jag på lite mascara på övre fransraden.
"Det får duga" Säger jag när jag gått framför spegeln en stund, jag knyter på mig mina Converse och lämnar sedan huset.
 
När jag äntligen är framme vid Nordstan får jag ett sms.
"Vart är du?" Står det, det är från Alicia.
"Precis vid ingången, mot Kompassen typ"
"Jag ser dig" Jag lägger ner mobilen i väskan igen och vänder mig om. Hon kommer springandes i full fart mot mig. Jag känner nästan inte igen henne, hon ha långt brunt hår som är uppsatt i en fläta, hon är pinnsmal och har på sig en svart långklänning med ett par Converse. Jag ler när jag får syn på henne, hon kramar om mig hårt och jag kramar tillbaka.
"Fyfan vad jag har saknat dig" Säger hon och släpper taget om mig. Jag kan inte riktigt fatta att vi står här, vi har inte träffats på hela två år.
"Två år sedan, jag har saknat dig också" Säger jag och kramar om henne igen. Vi sätter oss inne på Espresso house i "Femman huset" Vi köper varsin muffins och ett glas med juice.
"Så, berätta nu! Hur är det med dig och Anton?" Frågar jag nyfiket. Det var han som hon träffade på den där festen för två år sedan, och dem har varit tillsammans sen dess.
"Alltså, det går faktiskt jättebra. Jag trodde aldrig att man kunde bli så fast vid någon person, innan Anton kom till mitt liv så var jag ju en osäker tonåring. Han har gjort mig till en bättre människa" Säger hon och dricker lite av sin juice.
"Vad roligt" Svarar jag.
"Och du? Har du någon pojkvän?"
"Nää. Jag har inte haft någon på två år. Men jag har träffat någon som jag har hållt kontakten med i två år, han har också gjort mig till en bättre människa" Säger jag, jag ser hur nyfiken hon blir och jag berättar varenda detalj.
 
Vi bestämmer oss för att gå en runda på stan och kika runt i lite butiker, jag sätter min fot i TopShop och därifrån kommer jag inte tomhänt. Så roligt som jag har med Alicia har jag inte haft på två, jag känner verkligen att jag inte vill förlora henne igen, hon är fortfarande min bästa vän och jag kan bara hoppas på att jag är hennes. Vi säger adjö till varandra och jag beger mig sedan hemåt.
 
När jag kommer hem ligger Daniel i solen och pappa fixar i trädgården, jag går ut på baksidan till dem.
"Hej" Säger Daniel. "Vad har du varit?"
"Jag träffade min bästa vän, Alicia du vet" Svarar jag och häller upp ett glas med iskallt vatten.
"Jaha, hon! Hon flyttade hit för några månader sedan va?"
"Yes, hennes pojkvän bor här så det var därför" Han nickar och ler mot mig. Min mobil plingar till, Daniel blir såklart nyfiken.
"Vem var det? En kille?" Frågar han och kollar på mig med en retsam blick. Jag puttar till honom och han skrattar åt mig. Sms:et var från Ulrik.
"När kan vi träffas? Jag antar att du är i Sverige nu / Ulrik"
"Jag vill träffa dig när som helst, men imorgon?"
"Det går jättebra, vi höres"
Jag ler när jag lägger ifrån mig mobilen. "Woho, Tyra har en kille" Skriker Daniel, pappa kollar på oss och skrattar.
"Nej men Tyra, berätta" Jag grimaserar mot honom och går sedan in.
__________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? Gillar ni ens den nya novellen!? ♥

Kommentarer
Postat av: L

Asbra!

2012-07-24 @ 15:41:22
Postat av: Anonym

älskar novellen!<3

2012-07-24 @ 15:45:22
Postat av: Saga

Den är jätte bar!
Älskar den hoppas på mer snart! :)

2012-07-24 @ 18:50:43
Postat av: Anonym

Grym! :)

2012-07-25 @ 09:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0