Del 2 - rum 52

Breakfast on Primrose Hill | Flickr - Photo Sharing!Music in my heart.diall | Tumblr
Nutid - 2012
Jag vaknar av att solen lyser in genom fönstret, det var egentligen uppstigning för två timmar sedan men jag orkade verkligen inte och eftersom jag är helst så brydde ingen sig. Jag kollade mobilen direkt, två inkomna sms från Ulrik. Godmorgon, jag vill träffa dig snart! Stog det, vi hade snackat om att träffas snart men det har inte blivit av, vi har inte träffats på hela två år, men hållt kontakten har vi gjort. Varje kväll sitter jag i Skype med honom, det är den bästa stunden i mitt liv som finns, inget annat är bättre, dessutom har jag ingen bästa vän här i Spanien längre. Alicia flyttade till Sverige för fem månader sedan, hon är tillsammans med den där killen som hånglade upp henne på festen.
 
Jag tog på mig ett par jeans och en blus och gick sedan ut från mitt rum. Personalen satt i matsalen och åt frukost, jag gick in. Frances kom fram till mig, en av dem som jobbade.
"Godmorgon Tyra" Säger hon. "Du har fått ett samtal från din pappa, jag sa åt honom att du skulle ringa upp" Fortsätter hon.
"Jag gör det senare" Svarar jag glatt och beger mig sedan ut på stan. Jag går in på ett café och köper lite frukost, jag sätter mig ute i morgonsolen och tar upp mobilen ut byxfickan, knappar in pappas nummer på mobilen och ringer sedan upp. Han svarar direkt.
"Hej gumman! Jag saknar dig mer än något annat" Säger han och jag hör att han har en gråt i halsen.
"Pappa, jag saknar dig också. Jag står inte ut här längre, jag vill hem till dig och Daniel" Säger jag, och Ulrik förstås. Men det säger jag inte för han vet ju inget om det.
"Jag vet att du vill det, därför har jag den stora äran att fråga dig om du skulle vilja flytta hem till oss?" Jag blir sprudlande glad och skriker nästan i telefonen.
"Åh, klart som fan att jag vill. Mer än något annat, jag älskar dig!" Säger jag och ler fånigt så att folk som går förbi mig glor. "Jag har redan pratar med personalen på barnhemmet, du åker ikväll" Fortsätter han.
"Skojar du? Det kan inte bli bättre, vi ses inatt" Säger jag och lägger på. Jag skyndar mig hem till barnhemmet och packar i mina saker i resväskorna.
 
Med ett leénde på läpparna lämnar jag rummet och går sedan ner där alla står på rad för att krama om mig.
"Ha det så bra hemma i Sverige" Säger Frances och kramar om mig, jag nickar mot henne och går vidare till nästa. När jag kramat om alla kom taxin, jag vinkade till dem och sedan åkte vi iväg mot flygplatsen. Allt jag kände nu var bara lycka, jag tog upp mobilen och skickade iväg ett sms till Ulrik.
"Ulrik, det här är helt sjukt! I'm going to Sweden!!!" Skriver jag och lägger ifrån mig mobilen, det dröjer inte länge tills jag har fått ett svar.
"Skojar du? Hur länge?"
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara, hela livet tänker jag men nej såhär får det bli.
"Jag ska flytta hem till pappa och Daniel" Till svar får jag en massa glada smilisar och jag kan se framför mig hur glad han blir, jag ser hans leénde som jag är knäsvag för, jag blir det nu även fast han inte står framför mig.
 
Jag hoppar av taxin och går in på flygplatsen, det är ovanligt lite folk här. Jag går och checkar in och det är nästan dags att åka direkt Jag stiger ombord på flygplanet och sätter mig längst in mot fönstret, ingen sätter sig bredvid mig och det är skönt tycker jag. En som jobbar ombord på flygplanet kommer fram till mig. Hon undrar om jag vill köpa något, jag beställer en loka men inget mer. Jag tar några klunkar från lokan och ställer sedan ifrån mig den, och lutar huvudet mot väggen, där somnar jag.
 
På flygplatsen i Göteborg är det betydligt mer folk, det dröjer tills jag hittar min väska på rullbandet, den kommer bland de sista. Jag går ut ifrån Landvetter flygplats och ställer mig utanför men jag ser inte pappa någonstans, in kom ett sms från honom. "Jag är på väg gumman" Står det och jag kan knappt vänta tills han är här, bilen kommer. Den röda gamla bilen som han haft i alla dessa år, ut kliver en man, min pappa. Han har fått grått hår men ser fortfarande ganska ung ut, han ler stort mot mig och jag ler till tillbaka, jag springer mot honom och han tar emot mig när jag hoppar upp i hans famn. Tårarna kommer, jag kan inte stå emot dem, men det gör ingenting, nu är jag fri.
"Jag älskar dig" Viskar jag i pappas öra. Han säger detsamma och sedan sätter vi oss i bilen. Han spelar hög musik, Kiss. När jag och pappa åkte bil förr i tiden lyssnade vi alltid på Kiss, det var det bästa som fanns. Jag steg ut ur bilen och kollade på huset, det såg precis likadant ut som för 10 år sedan, förutom att det nu är vitt. Jag går in i huset, det luktar gott. Jag ställer ner väskan på golvet och går runt i huset.
"Daniel är uppe på sitt rum, gå upp och överraska honom" Säger pappa och ler mot mig. Jag ser hur glad han är att ha mig här, jag ler tillbaka och går sedan upp för trappan. På dörren står det Dannyyyyy, jag blir glad och öppnar dörren.
"Hej" Säger jag tyst. Han tar av sig hörlurarna och öppnar munnen, han blir chockad. Försiktigt reser han på sig och går mot mig, han sträcker ut handen och jag rör vid den.
"Är det sant? Tyra? Vad gör du här?" Säger han chockat. Jag nickar. "Det är sant" Han kramar om mig hårt och jag kramar tillbaka.
"Min bästa vän och syster" Säger han.
"Min bästa vän och bror" Svarar jag och han släpper inte taget om mig, äntligen hemma!
_________________________________________________________________________________________
Vad tycker nu? Kommentera! :-)

Kommentarer
Postat av: Kajsaaa

jättebra! meeeeer! <3

2012-07-22 @ 18:45:39
URL: http://www.kajsaaa.devote.se
Postat av: L

Bra!!!

2012-07-22 @ 20:56:16
Postat av: Anonym

Bra!!!!

2012-07-22 @ 21:14:21
Postat av: Anonym

Grymt!!

2012-07-23 @ 13:58:26
Postat av: Saga

Du är grym!!
Snälla ett till kapitel nu?! ❤

2012-07-23 @ 14:40:31
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Jättebra.

2012-07-23 @ 17:24:08
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Jättebra.

2012-07-23 @ 17:24:10
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättebra!!:-)

2012-07-24 @ 12:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0