Del 1 - Rum 52

Tyra, 16år. Tyra är bosatt i Spanien, hon bor på ett barnhem då hennes mamma är drog och alkoholpåverkad och inte kan ta hand om henne. Hennes pappa Lenny och broder Daniel är bosatta i Göteborg. Den 5/2 2010 förändras allt inne på rum 52, Tyra är hemma i Sverige med sin bästa vän Alicia och hela hennes liv blir genast mycket bättre. Det enda Tyra kan göra för att bli glad är att prata med honom.
 
Tillbakablick, 5februari 2010.
Jag gick fram och tillbaka framför spegeln, det får duga tänker jag och ringer sedan upp Alicia som bor på hotellrummet bredvid.
"Alltså ärligt, jag vet inte ens vart vi ska? Har du någon idé? Frågar jag.
"Var inte orolig, vi hittar nog något" Svarar hon, jag lägger på och går sedan över till henne. Hon är läcker, döläcker om man jämför med mig. Jag har på mig ett par svarta boots utan klack, ett par jeans och en topp som sitter stenhårt, hon bär en klänning som går precis nedanför rumpan och ett par skyhöga klackar.
 
"Vad har du fått tag i det där? Frågar jag och pekar på systembolagskassen.
"Jag har mina kontakter" Svarar hon med ett flin.
"Du är ju dum" Säger jag och puttar till henne. Vi går ut på gatan, klockan är 22.00 och det är bäckmörkt ute, jag blir faktiskt nästan lite rädd. Vi kommer in i en trappuppgång, det är ett vandrarhem av något slag, väggarna är sönderrivna och golvet som vi går på knakar.
"Är det här verkligen rätt, Alicia?" Frågar jag osäkert.
"Är du rädd? Kom igen nu!" Svarar hon tykigt. Jag följer efter henne och vi hör musiken, det är hög musik och vi går in innanför dörren. Fram till oss kommer en kille i 17-årsåldern.
"Tjena småbrudar, kom in" Säger han och flörtar med Alicia.
"Tack" Säger Alicia lite malligt, jag säger ingenting. Bara någon sekund efter är hon försvunnen med den där killen, dem ligger säkert inne i något rum någonstans som vanligt. Jag går in i det stora rummet där alla andra är, det är trångt och lukat svett blandat med stark parfymdoft. Jag sätter mig på en stol i ett hörn och stirrar rakt fram.
"Ska du ha sprit?" Undrar en halvfull tjej.
"Eh, nej tack!" Säger jag snabbt.
 
En lång kille kommer fram till mig, han måste vara i 20-årsåldern, visst han är snygg som fan men lite väl gammal för en 14-åring.
"Tjena, läget?" Säger han och granskar min kropp noga.
"Ehm, det är bra! Själv?"
"Det blev bättre när jag såg dig" Jag fejkskrattar lite och kollar ner i marken, han rör vid mig snabbt och jag ser att han är upphetsad, däremot inte jag. Jag gillar inte det här. Han tar på mina bröst men jag säger inte emot, nr han börjar kyssa mig slår jag till honom.
"Jävla äckel" Skriker jag och går där ifrån, jag går ut från rummet, in till ett annat bredvid. På dörren står det "Rum 52" Det är mörkt men jag bryr mig inte, jag vill bara vara ifred. Jag sätter mig på en säng som står i rummet och börjar gråta, tårarna brinner egentligen alltid bakom mina ögon men det är sällan som jag låter det ske.
 
"Hej" Säger en röst, det är en kille. Han sitter i en stol i rummet, jag såg inte honom när jag gick in.
"Oj, hej. Vad du skräms, jag trodde jag var ensam"
"Förlåt, jag tröttnade på festen så jag gick in hit"
"Jag också" Säger jag och tänder en lampa som står på nattduksbordet. Jag får syn på honom, han har riktigt fina ögon och hans leénde dödar nästan. Han har på sig en basker på huvudet, när han tar av sig den står hans hår åt alla håll och kanter. Jag ler mot honom.
"Varför gråter du?" Frågar han försiktigt"
"Äsch, jag har det ganska svårt hemma. Jag heter Tyra, du?"
"Du behöver inte berätta, Ulrik" Säger han och ler mot mig.
"Bor du här i Göteborg eller?" Frågar jag.
"Nej, jag bor i Kungsbacka utanför Göteborg. Och du?"
"Jag bor i Spanien, haha. Min pappa är dock svensk"
"Häftigt" Säger han och ler mot mig, jag ler tillbaka.
 
Vi satt och pratade en lång stund, jag berättade om min bästa vän och han om sina. Klockan blev mycket och jag skulle bege mig hemåt.
"Jag följer dig hem, det finns så många skumma typer ute mitt i natten" Säger han.
"Tack" Säger jag och vi går ut.
Vi var framme, det gick faktiskt riktigt snabbt.
"Du, om du inte berättar för någon så kan jag berätta en sak för dig" Säger jag och kollar ner i marken.
"Jag lovar"
"Min mamma är helt nerdrogad och dricker mycket, jag bor inte hos henne. Jag bor på ett barnhem" Säger jag och känner tårarna komma ner för mina kinder, han ser det och lägger armen om mig, det känns konstig eftersom vi inte känner varandra men ändå bra på något sätt.
"Jag beklagar" Säger han, han får mig att le och tänka på andra saker. Vi säger hejdå och han börjar gå.
"Vänta" Skriker jag. Han vänder sig om mot mig och går tillbaka. Jag ger honom en lapp med mitt telefonnummer, han säger tack och går sedan igen. Jag går in på hotellet igen och tänker hela tiden på hans ögon, dem var det vackraste jag någonsin sett. Jag lovar ♥
_________________________________________________________________________________________
Så vad tycker ni om nya novellen? Kommentera, jag vill ha era åsikter! Ni har blivit dåligare på att kommentera, jag vet ju att jag har många fler läsare!
 

Kommentarer
Postat av: L

Den var bra, inte lika bra som den andra men den blir säkert bättre snart! :D

2012-07-22 @ 00:45:47
Postat av: Kajsaaa

den verkar jättebra, men håller med om att den andra var bättre, ;) <333 men den här var också superbra

2012-07-22 @ 08:25:12
URL: http://www.kajsaaa.devote.se
Postat av: Anonym

Hur bra som helst!

2012-07-22 @ 09:56:56
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Bra

2012-07-22 @ 10:53:35
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Grymmaste novellen!

2012-07-22 @ 12:46:09
Postat av: Zelle

as bra:) Mer!!!!

2012-07-22 @ 13:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0