Del 20

Tumblr"And I'm In Love With You"KettyPic - Life is what you make itkiss
FEM MÅNADER SENARE
"Ulrik, seriöst. Vad är det?", säger jag och suckar.
"Jag orkar inte Isabella"
"Isabella? Sen när slutade du kalla mig Bella?"
"Sen nu, det här funkar inte längre och Nova.."
"Vad är det du säger? Att du ångrar att vi fick Nova? Att du inte vill ha mig längre? Är det det du menar?", säger jag med en gråt i rösten.
"Jag.. ja..ja"
"Du älskar inte mig längre, du vill göra slut?"
"Jag älskar dig, men inte lika mycket. Jag tror att det är bäst för en paus, det är det jag försöker säga. Människor förändras Isabella", säger han och lägger armen om mig.
"Ah, sant. Du har förändrats, jävligt mycket på bara några minuter. Rör mig inte", fräser jag och reser mig hastigt upp.
 
TVÅ ÅR SENARE
Nova sitter på golvet och kladdar på ett papper medans jag ammar Nova. Trots att Vincent föddes för två dagar sen är jag inte det minsta trött, bara lycklig med mina två ögonstenar. Nova frågar hela tiden efter "papi" och jag vet inte vad jag ska svara, jag har inte hört av honom på över två år. Ulrik är pappa till Vincent också vilket jag tycker är märkligt, jag trodde inte att jag kunde bli gravid eftersom vi inte hade haft sex precis då, men jag bestämde mig för att behålla honom och Ulrik vet ingenting.
 
Det plingar på dörren, Nova springer och öppnar.
"Nova! Vem är det?", ropar jag.
"Pappaaaaaa", hör jag henne skrika. Jag far upp som en stucken gris ur soffan och ut till dörren och får syn på Ulrik som bär på Nova.
"Ulrik", får jag fram. "Vad gör du här?"
"Vet inte, om jag ska vara ärlig. Jag ville se hur du har det och såklart hälsa på min älskade underbara saknade dotter", säger han.
Sa han precis det där? Jag tänker efter, ja det gjorde han.
"Ulrik, jag trodde att d..", jag hinner inte prata färdigt.
"Schh, det är klart att jag älskar henne, och dig också. Allting blev bara så fel och jag ångrar att jag sa det, jag saknar er men jag har inte vågat höra av mig på två år"
Vincent börjar gråta, jag suckar.
"Vänta lite, jag måste berätta något", säger jag och försvinner in i vardagsrummet. Jag lyfter upp Vincent och går ut till Ulrik och Nova igen.
"Ulrik, det här är Vincent. Han står dig närmare än du tror"
"Jaha, förlåt. Jag trodde att, jag trodde att du inte hade någon pojkvän. Förlåt", säger han och släpper ner Nova samtidigt som han vänder sig om och öppnar dörren.
"Nej Ulrik, vänta!"
Han stannar upp och vänder sig igen.
"Vincent är din son"
Han stirrar på mig med med stora ögon och öppnar munnen, han får inte fram något att säga.
"Vad menar du?"
"Jag vet att det låter helt sjukt men det är sant, jag har inte haft sex med någon annan än du och han är lik dig, han har din näsa och din mun"
Han pustar ut och ler litegrann. "Får jag komma in?", frågar han. Jag nickar glatt och släpper in honom. Vi sätter oss i sofffan, Nova sitter i Ulriks knä medan Vincent ligger och sova mot mitt bröst.
"Så jag har en son alltså..", säger han.
"Mmm", säger jag och ger honom ett lite osäkert leénde. "Är du arg?", fortsätter jag.
"Nej. Allt är mitt fel, men det är klart att jag är förvånad och chockad"
"Jag förstår det, men Ulrik jag älskar dig. Jag vill att du ska flytta in här med oss och att vi ska bli en familj igen, det är det ända jag vill"
"Det är det jag vill också. Men gifter du dig med mig då?", säger han och släpper ner Nova på golvet och flyttar sig närmare mig. Han tar upp en ask och sätter sig på knä framför mig, i asken ligger in underbart vacker ring.
"Isabella Svensson, vill du gifta dig med mig?", säger han.
Jag ler stort och känner nästan hur det gör ont i kinderna, mitt hjärta slår fortare än vanligt och mina tårar tränger sig igenom ögonlocken.
"Det är klart att jag vill" Han sätter på ringen på mitt ringfinger och lyfter sedan upp mig, han ger mig en lång kyss och i bakgrunden hör man Nova.
"Jaa, mamma och pappa, älska eeeer", säger hon och skrattar.
__________________________________________________________________________________________
Denna novell är tyvärr slut för kände att min inspiration var helt slut osv...
Kommentera vad ni tycker om delen och vad ni tyckte om novellen så ska jag försöka börja på en ny så småningom!!
puss

Kommentarer
Postat av: Em

En väldigt bra novell gillade den från början till slut. Du är väldigt duktig på att skriva noveller så fortsätt med det. :)

2012-12-16 @ 21:37:58
Postat av: Sofi

Riktigt bra novell, du är jätte duktig! :)

2012-12-17 @ 20:03:42
Postat av: Anonym

grymt börja på en ny snart!!!! :D

2012-12-18 @ 20:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0