Del 19

TumblrWe are born wet,naked and hungry.Then things get worse.'s photosYapaaBaby Winter Wear TN01/97/D2Twitter / Recent images by @piendoevelaar
Klockan är 04.00, vi sitter i en taxi påväg in till våran nya lägenhet här i Paris. Nova sover och Ulrik pratar i telefon med sin pappa.
 
Jag vaknar upp av att Nova skriker, jag klockar på klockan och den visar 07.28. I samma ögonblick märker jag att Ulrik har åkt iväg till studion. Jag reser på mig och lyfter upp Nova ifrån sängen, hon blir genast på bättre humör när hon får lite kärlek. Jag ger henne mat och sedan lägger jag mig i soffan med Nova i famnen och sätter på tvn. Jag tar ett kort på mig och Nova och skickar iväg till Ulrik.
"♥♥", skriver jag.
Jag får svar direkt.
"Älskar er mina prinsessor, åkte klockan 05.30 idag, kommer hem om två timmar. Tänkte att vi kunde gå en runda på stan idag? puss♥♥"
"Blir perfekt, vi älskar dig också, puss"
 
Dörren öppnas och in kommer Ulrik.
"Fan vad kallt", säger han. Jag skrattar, han kramar om mig och Nova och tar emot henne när jag lyfter över henne till honom, att se dem två tillsammans gör mig tårögd, mina två ögonstenar.
Ulrik stoppar i sig två smörgåsar medans jag klär Nova, det är en kall aprilmorgon i Paris så jag klär henne varmt.
 
Ulrik sätter ihop barnvagnen, och sedan beger vi oss ut. Vi bor väldigt centralt så det ligger en massa affärer runt omkring. Jag tvingar med Ulrik in på Zara, först och främst för att hitta lite nytt till Nova, men även för att jag tycker att dem har så sjukt snygga kläder.
 "Ulrik, vad tycker du?", frågar jag och håller fram en kofta och en jacka till Nova.
"Jättefint, köp det", säger han.
Jag nickar.
Ulrik betalar och sedan går vi ut ur butiken. Jag drar med Ulrik in på en G-star affär, han får med sig tre par jeans och två skjortor där ifrån.
 
Nova ligger och sover i vagnen. Vi går in i en leksaksaffär och köper en massa saker till Nova.
 
Ulrik ligger i soffan med Nova i famnen medans jag står och lagar mat. Jag tar fram mobilen och tar ett kort på dem.
"Medans jag lagar mat har jag världens finaste syn framför mina ögon, kärlek i massor", skriver jag på Instagram.
 
Nova har somnat, jag och Ulrik får lite tid för oss själva. Jag häller upp lite godis i en skål och lägger mig bredvid Ulrik i sängen. Han smeker min kind och jag ler.
"Jag älskar dig", säger han.
"Älskar dig också min fina"
Han drar in mig i en kram och kramar om mig hårt men behagligt och kysser min hjässa.
Rätt som det är börjar Nova att skrika, vi båda suckar men Ulrik ställer upp för mig och tröstar henne samt byter blöja.
"Tack", säger jag.
Han kysser min panna.
"Jag tror du behöver sova hjärtat, jag tar hand om henne", säger han.
Jag pussar på Nova och Ulrik en sista gång innan dem försvinner ut ur rummet, jag sluter mina ögon och försöker sova. Utifrån vardagsrummet hör jag Ulrik sjunga för henne, jag blir glad och somnar till hans underbara röst.
_________________________________________________________________________________________
Tack för erat tålamod.
Jag har haft så mycket prov denna veckan, och har ännu ett denna vecka. Jag går verkligen in för skolan, så min tid på dagarna är till att plugga och jag hoppas ni förstår det. Men här är del 19 iallafall, jag har lite dålig fantasi just nu, men hoppas det blir bättre!
 
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Mer! Jättebra! :D

2012-12-09 @ 18:24:33
Postat av: Kajsaaa

grymt! mer! :)

2012-12-10 @ 16:36:11
URL: http://myworldspellbooks.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0