Del 18

One and onlyNewborn by =JeanFan on deviantARTJACK’S FIRST WEEK » Kelly Hicks(3) Tumblr
Jag går fram och tillbaka mellan soffan och sängen, värkarna kommer och går. Ulrik kommer hem om fem minuter så att han kan ta hand om mig.
 
"Hemma", skriker Ulrik när han rycker upp ytterdörren. Han ger mig en kyss på pannan och stryker handen över min mage.
"Hur mår du?", frågar han.
"Bra, men det gör riktigt ont"
 
Jag stiger ut ur bilen och Ulrik får leda mig in till förlossningsavdelningen.
"Så bra att ni kom in nu, för det är dags alldeles strax", säger en barnmorska och ler.
"Mmm", säger jag med ett osäkert leénde och märker att min nervositet tar över. Ulrik sitter bredvid mig och kramar om min hand hårt.
"Du klarar detta Bella", viskar han.
"Jag gör det för dig"
 
En halvtimma senare ligger jag med min nyfödda dotter i famnen, glädjetårarna sprutar ut på både mig och Ulrik. Ulrik tar upp sin mobil och tar ett kort på mig och Nova. Sedan instagrammar han ut den.
"Min fina flickvän och våran nyfödda dotter, jag älskar er så jävla mycket så jag spricker. Nova och Bella ♥" Skriver han och får genast en massa kommentarer som lyder "åhh grattis" "grattis sötisar" "vad söt hon är" osv.
 
Medans Ulrik monterar sängen till Nova ligger jag i soffan med en sovande Nova på mig.
"Älskling kom och kolla", ropar Ulrik inifrån sovrummet. Jag reser på mig och går in i sovrummet bärandes på Nova.
"Blir det bra?", frågar han.
"Perfekt", svarar jag och ger honom en kyss.
Jag lägger ner Nova i sängen och kramar sedan om Ulrik.
"Jag fattar det inte, Ulrik", säger jag.
"Vilket?"
"Att vi har en dotter"
"Inte jag heller, men det är helt underbart.. Men det är en sak som har hänt Bella.."
Jag sätter mig ner i sängen, han sätter sig bredvid mig.
"Vad?", frågar jag.
"Jag har blivit erbjuden en karriär i Frankrike, jag får jättemycket betalt och har ett nytt skivbolag där, men jag vet inte vad du tycker om det", säger han och suckar.
"Det är klart att du ska ta det"
"Men vad tycker du om Frankrike då?"
"Ehm, det kanske inte är världens bästa land men jag har ju dig och Nova", säger jag.
"Tack Isabella", han ger mig en mjuk kyss. "Seså, packa nu", säger han sedan och reser sig upp. Han ska alltid vara ute i sista stund med att berätta saker, vi åker tydligen ikväll.
 
Nova Emilia Signe Munther.
"Hej älskade blogg. Jag sitter här med min dotter i famnen, hon sover. Inatt föddes hon och allting gick superbra, både jag och Ulrik är så lyckliga.
 
En sak till, ikväll flyger vi till Frankrike och bosätter oss där, Ulrik kommer få en lysande karriär i Paris. Berättar mer sen, måste kila nu pussar!!
 
"Gate 123, France", ropar dem i högtalarna på flygplatsen. Vi går dit med raska steg, jag har Nova på magen medans Ulrik checkar in oss till flygplanet.
 
"Mot Paris", säger Ulrik när vi sätter i flygplanet. Han tar min hand och kramar om den.
"Det första vi gör imorgon är att låsa fast våran kärlek i bron och kasta nyckeln i floden", säger jag.
Han nickar och ger mig en lång och behaglig kyss.
___________________________________________________________________________________________
KOMMENTERA!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jättebra! Mer! :D

2012-12-02 @ 20:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0