Del 1

LuxeCafeLa la landUlrik Munther – Tell The World I’m Here - Melodifestivalen | SVT.sei♥
 
Jag tittar mig i spegeln en sista gång innan jag rusar ner för trappan, jag har på mig en svart klänning med öppen rygg och mitt hår är uppsatt i en toffs. När jag kommer ner står mamma och lagar maten, min storebror Daniel sitter i soffan och kollar på tv och min lillebror Johan står framför spegeln och piffar till sig. Mammas nya kille och hans son kommer till oss idag, det är faktiskt första gången jag får träffa dem, killen ska vara i Daniels ålder har mamma berättat, alltså runt 18år.
"Gumman, vill du vara snäll och duka?", ropar mamma från köket. Jag går in i köket och dukar fram tallrikar, glas, bestick, servetter osv.
Mamma springer som en yr höna fram och tillbaka i köket.
"Mamma, ta det lungt. Det är ingen galamiddag du håller på att ordna", säger jag och skrattar.
"Jaja, men nästan. Du förstår, jag älskar verkligen Kjell", säger hon.
Ni har varit tillsammans i 3veckor, tänker jag och fånskrattar.
 
Det plingar på dörren, mamma öppnar. In kommer en ganska lång karl, han ger mamma en kram och sedan kommer en blond ganska lång kille in, han ser söt ut. Kjell skakar hand med mig.
"Du måste vara Olivia", säger han.
Jag nickar. "Och du Kjell antar jag"
Han son skakar också hand med mig, jag möter hans blick och blir lite generad. Han är söt, väldigt söt.
"Hej, jag är Kjells son, Ulrik", säger han.
"Hej, Olivia", säger jag och han ler.
 
"Olivia, kan inte du visa Ulrik runt?", säger mamma när vi ätit upp.
"Visst, om du vill?", säger jag och kollar åt Ulriks håll. Han nickar.
Vi går upp för trappan och när jag visat hela övervåningen går vi in på mitt rum. Han sätter sig i min soffa, jag sätter mig bredvid honom. Jag möter hans blick och han ler lite snett.
"Hur gammal är du?", frågar han.
"16, och du 18?"
"Fyller 19 i februari", svarar han.
"Ahmen, då är jag 15.."
Han skrattar.
"Vadå?"
"Nej, du ser bra ut för att vara 15 år liksom"
Jag blir lite generad och kollar ner i golvet.
"Så vad gör din pappa? Eller var bor han?", frågar han.
"Ehm, han bor i Frankrike med sin nya tjej, han lämnade oss för två år sedan och jag har inte hört av honom sen dess"
"Vilket svin", säger Ulrik.
 
Hans leénde gör mig knäsvag, fan tänker jag. Jag kan inte falla för mammas killes son, men han är så läcker och han verkar ju tycka om mig litegrann också. Han tar fram en skrivbok som ligger på mitt bord och börjar läsa, jag märker inte att det är min dagbok förens han börjar skrattar och läsa högt.
"Jag fattar inte vad Joel tänker med, han tycker jag är het men han är inte kär mig, jag dumpar honom imorgon" , läser han högt och skrattar.
"Ulrik, nej!", skriker jag. Han reser på sig och börjar springa runt och läsa i mitt rum, jag springer efter honom, han ramlar rakt på sängen och när jag sträcker mig fram för att få tag på boken ramlar jag över honom, jag känner hans puls mot mitt bröst och hans heta andedräkt mot min hud. Ingen säger någonting, han räcker mig dagboken.
"Du är söt", säger han.
"Du också"
 
Kjell ropar på Ulrik och skriker att dem ska åka hem. Ulrik reser sig upp och går mot min dörr, han stannar upp.
"Jag har haft riktigt roligt med dig", säger han.
"Jag har haft riktigt roligt med dig också Ulrik"
"Ses vi snart igen då?", frågar han.
"Hoppas det, men kom ihåg, våra föräldrar är tillsammans"
"Vet, och det suger för jag gillar dig. Men en kram kan väl inte skada iallafall?"
"Absolut inte", säger jag och möter hans varma kropp mot min, jag njuter av kramen som varar en lång stund, jag andas in hans goda doft och släpper sedan taget om honom.
"Hejdå", säger han.
"Hejdå"
________________________________________________________________________________________
Jag är äntligen tillbaka! Säg till era vänner och alla som gillar Ulrik att börja läsa nu för har skitmycket idéer på denna novellen! Hoppas ni gillar första delen!
 
Kommentera! :)
 

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jättebra ! Mer! :)

2012-12-25 @ 16:53:40
Postat av: Kajsaaa

asbra!!! meeer! :D

2012-12-25 @ 20:22:57
URL: http://believeindreamsforever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0