Del 9 - rum 52

Momentumcathsfoto -Tumblr
1 månad senare
 
När jag vaknar sover Ulrik fortfarande, jag tar ett kort på honom och ler.
"Jag hörde det där" Säger han sömnigt och jag förstår att han menar blixten.
Jag skrattar. "Det finns nog ingen gulligare" Säger jag och pussar honom.
Jag reser mig upp men innan jag hinner ta några steg, Ulrik greppar tag om mig och drar med mig till sängen igen. Jag fnittrar och lägger mig tätt intill honom, våra kroppar möts och blir varma.
"Tyra?" Frågar han.
Jag nickar.
"Jag vill att du ska vara min flickvän" Säger han och drar bort en hårslinga som hänger ner i mitt ansikte. Jag kysser honom passionerat och ler sedan.
"Betyder det att vi är tillsammans nu?" Jag nickar glatt och han kysser mig än en gång.
 
Efter frukosten bestämmer vi oss för att ta en promenad längs med stranden, solen skiner och det är klarblå himmel. Vi stannar till på ett glasscafé, där var jag och Daniel med pappa alltid när vi var små. Jag beställer två glassar till mig och Ulrik, vi sätter oss sedan på uteserveringen.
"Så, Tyra! Vad har du för planer för gymnasiet?" Jag kollar på honom med en suck, jag var inte redo att berätta det för honom ännu.
"Ehm.." Säger jag med en liten gråt i halsen.
"Vadå? Jag lovar att inte bli arg"
"Detta året ska jag gå på en musik och konstskolan i Frankrike, Paris. Jag kom in igår, det är 10 personer som kommer in varje år, jag måste verkligen ta denna chansen Ulrik, snälla bli inte arg"
Han suckar och ser inte så speciellt glad ut.
"Ska du bara lämna mig såhär helt plötsligt? Vi som nyss blivit något stort, jag fattar inte vad du tänker med Tyra!" Han reser sig upp och försvinner som ett spjut därifrån.
"Ulrik vänta" Skriker jag med en gråt i rösten. Jag springer efter honom in i skogen, han stannar och jag går fram till honom.
"Om jag visste att det skulle bli vi hade jag inte sökt dit! Snälla Ulrik, detta är min stora chans i livet till att bli något stort"
"När åker du?" Frågar han surt.
"På torsdag" Säger jag tyst.
"Det är ju för fan imorgon!!"
 
"Kan du inte bara vara glad för min skull? Jag ville ha en perfekt dag med den personen jag älskar idag"
"Älskar du mig?" Undrar han förvånande.
"Det är klart att jag gör, du är bäst helt enkelt"
"Förlåt Tyra! Det är din dröm och jag ska inte få förstöra den, jag vill att du ska lyckas, Men lova att du hör av dig varje dag, och att jag får komma och hälsa på precis när jag vill"
"Jag lovar" Han ger mig en kyss och sedan går vi hem till mig.
 
Ulrik lägger sig i sängen medans jag packar klart min väska, på ett sätt ska det bli så himla roligt att få ett nytt hem. Ett alldeles eget hem som man kan inreda hur man vill, åh!! Men på ett sätt ska det bli så himla tråkigt att lämna dem man älskar bakom sig.
 
Jag lägger mig bredvid Ulrik i sängen, han lägger armen om mig och jag flyttar mig närmare honom. Han söker upp mina läppar och kysser mig passionerat, jag vet vad han vill.
"Vänta Ulrik!" Säger jag.
"Vadå? Du har ju sagt att du har gjort det innan"
"Ja, det var inte det. Men kan vi inte vänta till Paris? Ensamma i en lägenhet, i kärlekens stad"
Han nickar och kramar om mig hårt.
 
Jag vaknar nästa morgon av att Ulrik snarkar lite sött. Det där om att vi skulle vänta till Paris sket sig visst, Ulrik fjäskade som en liten gris för mig så det blev inatt istället, men då vet han ju iallafall att jag älskar honom.
 
Alicia, pappa, Daniel och Ulrik står på en rad för att jag ska kunna säga adjö till alla, först till Alicia. Jag kramar om henne hårt.
"Jag kommer sakna dig som fan" Säger hon.
"Jag kommer sakna dig också, vi måste höras vid så mycket som möjligt" Hon nickar. Jag går vidare till pappa, han kramar om mig stenhårt och fäller några tårar.
"Lova att ta det lungt i Paris, jag älskar dig min stora flicka" Säger han.
"Jag lovar, jag älskar dig pappa"
 
Daniel kysser mig på kinden och kramar om mig.
"Jag kommer och hälsar på det kan du ge dig fan på, jag älskar dig världens bästa syster"
"Kom mer än gärna, jag älskar dig min gulliga bror"
Bara Ulrik kvar, han ser inte så speciellt glad ut, men jag vet att någonstans där inne är han jätteglad och han förstår mig på alla sätt och vis. Jag slår mina armar om honom och han borrar ner sitt ansikte i mitt huvud.
"Ulrik! Du är det bästa jag har, det måste du absolut veta. Jag älskar dig så himla mycket" Han ler mot mig, jag tar fram honom den asken jag köpte för några dagar sedan. Han öppnar den och det kommer faktiskt två tårar från hans vackra ögon. Det var ett halsband som man kan öppna, där i en bild på oss två.
"Åh, jag har faktiskt något till dig också" Han tar fram en liten kartong som jag är på väg att börja öppna när han stoppar mig.
"Öppna den på flygplanet" Jag nickar.
"Hör av dig när du kommer fram! Jag älskar dig min sockersöta Tyra, du är den bästa jag vet" Han kysser mig passionerat och jag hoppar upp i hans famn. Mina läppar kan inte slitas från hans.
"Gate 18 till Paris är nu öppnad" Ropar en kvinna ut i högtalarna. Han släpper taget om mig och kramar om mig en sista gång innan jag börjar att gå med tunga steg på gaten. Jag vänder mig om, alla fyra står och vinkar.
"Jag älskar er" Skriker jag till dem.
 
Jag öppnar den lilla kartongen jag fick av Ulrik, i ligger det ett silverarmband med några bokstäver som bildar "Ulrik" På botten av kartongen ligger det ett kort på mig och Ulrik med en lång text på baksidan.
Kära kära Tyra! Jag vet att jag blev arg när du berättade om Paris, men jag ber så himla mycket om usäkt. Dessutom vet jag att jag kan lite på dig upp till 100%. Jag hoppas att du ska få det så himla bra i Paris, och sen tänkte jag berätta att vid Jul kommer jag till dig och stannar hos dig tills du kommer hem, jag hoppas det är okej? Jag älskar dig 1000 gånger till månen och tillbaka + mycket mer. MIn kärlek till dig går ej att beskriva, jag hoppas du förstår det. Din Ulrik.
Mina tårar kan inte längre styra sig själva, dem rinner ner för mina kinder. Jag sätter på mig mitt armband och pussar det.
"Jag älskar dig Ulrik" Viskar jag och sluter sedan ögonen för att sova.
_________________________________________________________________________________________
Så äntligen!! Nu kräver jag ett antal kommentarer för att ni ska få nästa, över 7 kommentarer så kommer nästa på söndag! Över 10 kommentarer så kommer nästa imorgon. puss!

Kommentarer
Postat av: Em

Grym fortsätt så här!!!!

2012-08-10 @ 15:59:05
Postat av: Rebecca

Asbra! Mer!

2012-08-10 @ 17:21:55
Postat av: L

Skitbra, bästa novellen jag läst!

2012-08-10 @ 17:39:02
Postat av: Anonym

Grymt bra!!! Mer......

2012-08-10 @ 17:49:46
Postat av: Anonym

Grymt

2012-08-11 @ 04:55:44
Postat av: Tova

Asså du e så GRYM på att skriva!! :D

2012-08-11 @ 09:04:28
Postat av: Sofi

Jättebra :) mer !

2012-08-12 @ 18:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0