Del 8 - rum 52

basket, fruit, strawberries - inspiring picture on Favim.comUntitledIf you're a bird, I'm a bird
Jag vaknar upp av ett obehagligt ljud, snabbt kollar jag på klockan, 01.34. Fan tänker jag och hör ljudet igen, det kommer från mitt fönster. Jag reser mig sakta upp och går med lätta steg mot fönstret, med ett snabbt dunkade hjärta drar jag upp rullgardinen och några stenar faller snabbt ner från mitt hjärta, mitt leénde blir stort och jag öppnar fönstret, där står en frusen Ulrik.
"Ulrik! Vad gör du här?" Säger jag och släpper in honom, jag bäddar ner honom i min säng och lägger mig sedan bredvid honom.
"Jag har tappat bort mina nycklar hem, och det är ingen hemma" Jag skrattar åt honom och han puttar till mig.
"Och sen tänkte jag att du och jag kunde mysa lite.." Fortsätter han. Han tar fram sin väska, där i ligger det färska jordgubbar och två läsk.
"Åh, du vet precis hur man gör mig glad" Säger jag, han blinkar åt mig och ger mig en jordgubbe.
 
Jag lägger mig på Ulriks bröst, han drar sin hand genom mitt hår och kysser min hjässa.
"Hur mycket är klockan?" Frågar jag.
"Halv 5" Svarar Ulrik sömnigt.
"Det kanske är dags att få en liten blund trotsallt" Han nickar och tar av sig sina kläder, jag kryper ner under täcket bredvid Ulrik. Han ger mig en kyss och lägger sedan armen om mig, jag sluter mina ögon och somnar i hans famn.
 
När jag vaknar ligger inte Ulrik bredvid mig, klockan är halv 3 på eftermiddagen. Jag läser lappen som ligger i fönstret. "Tack för en mysig natt, du är underbar! Var tvungen att sticka iväg till studion, jag kommer tillbaka ikväll. puss!" Jag ler åt lappen och ser mig omkring, på golvet ligger flera kuddar och filtar, jag skrattar för mig själv och tänker efter på vad jag och Ulrik egentligen gjorde igår, kuddkrig, brottning osv.
 
Med trötta ben tar jag mig ner för trappan, Daniel kommer in genom dörren med Hanna, i handen har han två klädpåsar, en från Jack & Jones och en från Carlings. Jag hälsar glatt innan dem försvinner upp, Pappa sitter inne i vardagsrummet och pratar i telefon, han ser inte så värst glad ut och jag kan luska ut att det är ett viktigt samtal. Han lägger ifrån sig telefonen och suckar.
"Vad är det som har hänt pappa?" Undrar jag och flyttar mig närmare honom.
"Det är din mamma" Säger han lite tyst. Hundra tankar for förbi genom huvudet på mig, vad har hänt egentligen? Jag kollar på honom och han förstår att jag vill veta vad som hänt. Han ögon fylls med tårar och jag kramar om honom.
"Idag i morse.. Hon dog pågrund av överdos..." Så illa trodde jag absolut inte det va, jag tänker igenom det hela och när jag inser att det faktiskt är sant bryter jag ihop. Tårarna bränner fram genom ögonen, pappa kramar om mig hårt och försöker att lugna ner mig.
"Pappa.." Får jag fram.
"Mmm?"
"Lämna aldrig mig, lova det"
"Gumman, jag lovar. Jag älskar dig och Daniel mest på denna jord" Han kramar om mig hårdar och pussar mig på pannan.
 
Med tårar i ögonen ringer jag upp Ulrik.
"Hej" Säger han glatt.
"Hej.." Snyftar jag.
"Gumman? Vad är det?"
Jag brister ut i gråt ännu en gång och får inte fram något svar.
"Prata med mig" Säger Ulrik.
"Får jag komma?" Undrar jag.
"Kom direkt" Säger han och jag lägger på. Jag packar en liten väska med nödvändiga grejer och tar sedan bussen till Ulrik. Jag pingar på, han hinner inte vänta länge innan han öppnar. Han omfamnar mig direkt och drar handen på min rygg fram och tillbaka. Vi sätter oss i soffan, han släpper inte taget om mig.
"Såja gumman, berätta nu vad som har hänt" Säger han.
"Det är mamma" Säger jag tyst och borrar ner huvudet i hans axel. Han förstår direkt och försvinner ut i köket, när han kommer tillbaka har han ett glas vatten i ena handen och papper i andra. Jag tar en klunk av vattnet och snyter sedan näsan.
"Tack" Säger jag och kramar om hans hand. Han bär upp mig på hans rum och lägger mig försiktigt i sängen, han lägger sig bredvid mig och slår armarna om mig. Jag vänder mig om mot honom och blickar in i hans ögon. Han kysser mig på nästippen och jag ler.
"Jag vill se det leéndet hela tiden" Jag ler igen och han skrattar.
"Ulrik.. Kan du lova mig en sak?"
"Vad som helst" Svarar han.
"Kan du följa med på min mammas begravning?"
Han nickar och kysser mig sedan mjukt och passionerat.
__________________________________________________________________________________________
Fick tre kommentarer på förra? Är ni med? Kom igen, lite bättre kan ni!! :)

Kommentarer
Postat av: Tora- (torathestar.blogspot.com)

Superbra :)

2012-08-08 @ 10:19:10
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Em

Grym!!!!! Fortsätt sluta aldrig med dina noveller!!!!!!

2012-08-08 @ 10:41:21
Postat av: Saga

Du är sjukt duktig på att skriva noveller! :D

2012-08-08 @ 10:57:36
Postat av: Anonym

Du är grymt duktig! :)

2012-08-08 @ 11:21:08
Postat av: L

Asbra!!! Den äger!

2012-08-08 @ 12:51:56
Postat av: Anonym

Grym!!!!!! Förtsätt med novellen nu.......

2012-08-08 @ 14:41:25
URL: http://ulrikgull.blogg.se
Postat av: Zelle

mer du är så bra:)

2012-08-08 @ 14:47:44
URL: http://ullegulle.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0