Del 15 - rum 52

Beach & Beauty & Bikini / #summer #beach #sand #shore #sun #sunny #tan #tanned #girl #pretty #bikini #brunetteFile:KATY'S signature.svg - Wikipedia, the free encyclopediaEndless Summer
Vi ligger på stranden och solar, tiden går fort. Bara en vecka kvar i paradiset, min mobil ringer. På displayen står det pappa.
"Det är pappa" Ulrik nickar.
 
"Hej pappa!" Säger jag glatt.
"Hej gumman? Hur är det?"
"Det är helt fantastiskt, men riktigt varmt. Idag har vi 37grader ungefär"
"Här är det ungefär 15, njut av den sista veckan nu så hörs vi! Jag älskar dig Tyra, kom ihåg det!"
"Jag älskar dig också pappa, puss"
 
"Ville han något speciellt?" Frågar Ulrik.
"Nej, bara veta hur vi har det"
 
"Ulrik, när vi kommer hem har jag bara två månader kvar i skolan.."
"Ja, hur känns det? Ska du börja tvåan på gymnasiet i Sverige?"
"Jag har funderat endel övet det där, men jag tror faktiskt jag ska hoppa av skolan. Tycker du det låter dumt?"
"Nej, absolut inte! Jag vet ju att du vill satsa på musiken då ska du göra det! Dessutom är du grym på det du gör"
"Tack älskling" Jag kysser honom. "Nehe, nu är det dags för ett svalkande dopp" Jag drar upp Ulrik, och kramar om hans hand hårt. Tillsammans går vi ner till vattnet och tar oss ett dopp.
 
Kvällen närmar sig, vi bestämmer oss för att ha en lugn kväll på hotellrummet med en massa godsaker. Efter middagen går vi till ett Supermarket som ligger precis bredvid hotellet, vi köper med oss en massa godis och en flaska vatten. Ulrik går upp på hotellet sålänge medans jag går ett varv på nedervåningen på hotellet, småbarn springer kors och tvärs, det får mig att tänka på framtidsplaner, jag ler och går vidare för att läsa på ett plakat som sitter uppklistrar på en vägg.
"Excuse me? Are you Tyra?" Säger en flicka i 7-årsåldern.
"Yes, it's me
"You are awesome at singing, I'm from Germany and the whole country knows about you"
"Oh, thank you"
Hon frågar efter en autograf, jag skriver några stycken som ska ge sina vänner och sedan beger jag mig upp på hotellrummet igen.
 
När jag kommer upp på hotellrummet sitter Ulrik i soffan och har precis satt på en film, jag sätter mig bredvid honom. Han märker att något har hänt, att jag är så glad.
"Älskling? Vad har hänt? Du verkar så himla glad, gladare än vanligt"
"Du anar inte vad som just hände!!" Nästan skriker jag ut.
"Schh, det finns flera som bor på detta hotellet"
"Jaja, förlåt! Det är bara så himla sjukt, en liten flicka från Tyskland kom fram till mig på nedervåningen och frågade om jag var Tyra. Hon berättade att hon tyckte att jag var grym på att sjunga och att hela Tyskland tyckte om mig, Ulrik det är helt sjukt"
"Tyra! Det är fantastiskt, du är ju redan kändis. Jag är så glad för din skull" Han kramar om mig hårt och länge, det får mig på ännu bättre humör.
 
Jag lägger mig bredvid Ulrik i soffan och vi sätter på filmen, hans andetag nuddar vid mitt nackparti, jag ryser till och det märker han. Jag skrattar lite och han kysser mig i nacken.
"Du är bäst" Viskar jag till honom.
"Inte lika bra som du" Svarar han mig. Jag ler för mig själv som en idiot, jag kan inte bli lyckligare, det går bara inte.
 
Jag kommer in till tv-rummet igen efter att ha pratat med pappa i ungefär en timma.
"Ulrik, jag har dåliga nyheter, riktigt dåliga, allt är skit. Jag som var så lycklig, men nu vände allting..."
Han lägger armen om mig och försöker få fram det jag måste berätta.
"Älskling, vad har hänt?"
"Det här var inte den så allvarliga saken, men.. Begravningen är i övermorgon, det går inte ändra på den heller, det är sista gången jag får säga farväl till mamma. Jag vet att du kanske det låter sjukt, men Ulrik.. Vi måste åka hem tror jag, för den andra saken också..."
"Tyra! Lyssna på mig, det är klart vi åker hem, om det hade gällt någon av mina nära och kära vet jag att du hade gjort allt för mig" Han kysser min panna.
 
"För tre år sedan fick pappa magsäckcancer, han var riktigt illa ute men läkarna var så duktiga. Han fick åka till England och opereras, ungefär ett år senare var han helt frisk och lycklig. Den senaste månaden har han haft ont i sin mage och.." Jag hinner inte berätta klart innan tårarna forsar ner för mina kinder.
"Det är okej Tyra, gråt så mycket du vill! Jag förstår dig upp till 100%! Jag finns här för dig i vått och tort, kom ihåg det!"
________________________________________________________________________________________
Tack för kommentarerna! Kommentera nu :-)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Så bra längtar till nästa del:)

2012-08-28 @ 17:02:22
URL: http://novellenomulrikmunther.blogg.se
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Såå braa :D

2012-08-28 @ 18:57:54
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Em

Grym!!! Gött med bra uppdatering fortsätt så!!!

2012-08-28 @ 19:20:16
Postat av: Linn

Awesome! Din novell äger!

2012-08-28 @ 21:16:51
Postat av: L

Grymt!!!

2012-08-29 @ 12:13:23
Postat av: Anonym

super bra, älskar det! :D

2012-08-29 @ 18:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0