Del 12 - rum 52

Christmas,ChristmaChristmas,ChristmaChristmas,Christma
23 december
 
Jag säger hejdå till Amarina och hon hälsar mig god jul och gott nytt år, jag säger detsamma och går sedan med raska steg mot Ulrik. Han sitter på en bänk utanför skolans område och väntar in mig. När jag kommer fram till honom drar han in mig i en kram så jag får känna hans ljuva doft.
"Hur var skolan idag?" Frågar han.
"Som vanligt typ"
Han nickar och vi tar bussen hem till lägenheten.
 
Jag kommer in i vardagsrummet och får en chock, jag stannar upp och skiner upp i ett stort leénde.
"Wow" Säger jag.
Ulrik kommer in efter mig och kramar om mig bakifrån.
"Granen är svensk" Säger han.
Jag skrattar åt honom och han kysser mig på nästippen.
"Jag har en till överraskning" Säger han.
"Vadå?" Undrar jag.
"Det får du se ikväll"
"Åh, vad jobbig du ska vara då"
Han skrattar och slår sig ner i soffan, jag går ut i köket och börjar med maten, när jag står och skalar potatis plingar det hastigt på dörren.
"Det är nog min överraskning" Skriker Ulrik inifrån vardagsrummet. Jag springer mot dörren och slår upp den så den smäller i väggen. Där står Daniel och pappa, jag skiner upp i ett leénde och kramar om dem båda på samma gång.
"Daniel, pappa! Vad gör ni här?"
"Vi tänkte fira jul med er, om det är okej alltså?"
"Såklart, jag håller på att laga mat nu med så det är perfekt"
 
Julafton.
 
Jag vaknar upp intill Ulrik, jag känner doften av julgran. Med ett leénde kliver jag upp ur sängen och klär på mig.
"Upp och hoppa nu Ulrik"
"Mmmm, jag ska"
"Nu, det är julafton för sjutton"
"Jag vet, god jul älskling"
Jag går in i köket, pappa sitter redan uppe och dricker sitt morgonkaffe medans Daniel sitter och kollar på tv.
 
När Kalle Anka är slut klockan fyra är det dags att öppna paketerna som ligger under julgranen, pappa läser upp det som står på etiketterna.
"God jul Tyra önskar Ulrik" Stog det på den, och så höll det på en bra stund.
 
När jag öppnat alla utom en av mina presenter känner jag verkligen hur det värker i fingrarna, mitt sista paket är ifrån Ulrik. Det är ett litet kuvert. Jag river försiktigt upp kuvertet och tror inte mina ögon när jag får syn på vad som ligger i.
"Åh, Ulrik! Du är seriöst den bästa killen som finns, du anar inte hur mycket du betyder för mig!"
I kuvertet låg två biljetter till Turkiet, två veckor bort från all skit.
"När åker vi?"
"Om två månader"
"Jag längtar redan, och Ulrik! Jag älskar dig"
"Jag älskar dig också sötnos"
__________________________________________________________________________________________
Asdålig del typ! Men orkar inte just nu, mår inte så bra osv osv! Började skolan idag med, men ni får stå ut! Hoppas ni förstår mig, hejdå!

Kommentarer
Postat av: L

Längtar till nästa!!

2012-08-20 @ 20:02:52
Postat av: Em

Jag tycker den var grym i alla fall :)

2012-08-21 @ 16:38:09
Postat av: Anonym

den var visst bra, mer! :D

2012-08-21 @ 16:45:12
Postat av: Anonym

mer nu???

2012-08-23 @ 16:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0