Del 11 - rum 52

there is a light that never goes outOff-white Cocktail Dress - Long Sleeve Cream Dress with | UsTrendyFacebook
2 månader senare
 
"You can sit here" Ropar Amarina.
Jag nickar och går mot henne, bredvid henne sitter två tjejer och två killar, jag slår mig ner bredvid dem och kollar ner i maten. Det ser inte så speciellt gott ut precis, jag lastar på lite mos på gaffeln och stoppar in den i munnen.
"Blääk" Säger jag och alla runt bordet skrattar.
"Don't you like mashed poatoes?" Frågar Amarina.
"Yes I do, but the taste was special"
"Ah, I understand"
 
Jag låser upp lägenheten, jag tar upp posten som ligger precis innanför dörren och går ut i köket. I posthögen ligger två brev och en klädkatalog. Jag öppnar breven, det ena är från Ulrik och det andra är från pappa.
"Hej älskling! Jag saknar dig som in i, det är sjukt jobbigt att gå här hemma hela dagarna. Spelningarna är inte på topp för att jag tänker på dig och hur du har det, jag vill vara i din närhet nu. Jag önskar jag kunde komma idag, jag önskar jag kunde stå utanför din dörr just nu. Men nu är det den 21oktober, det är ungefär två månader kvar, jag hoppas jag står ut! Jag älskar dig / Din Ulrik" Jag pussar brevet flera gånger om och lägger det åt sidan, jag slår in Ulriks telefonnummer på mobilen och lägger luren mot örat.
 
"Hallå" Säger han och han låter stressad.
"Oj hej, jag kanske ringer vid fel tillfälle"
"Nej absolut inte, hur mår du?"
"Jättebra, men jag saknar dig"
"Jag saknar dig också"
"Vad är det för trafik bakom dig? Vad gör du egentligen?" Frågar jag nyfiket.
"Nej du, inget speciellt. Är i stan med en vän, jag måste lägga på nu! Älskar dig"
"Älskar dig också" Säger jag och lägger ifrån mig telefonen.
 
1 december
Jag tar på mig klänningen och sätter mig vid sminket. Idag var det dags, den första sång tävlingen på skolan. Om man hade turen att vinna så vinner man 500 000 och ett skivkontrakt. Det enda jag ville va att ha min familj nära, att få krama om Ulrik och att bli tröstad av honom om det går skit. Jag sätter mig i logen och nynnar på min låt.
"Fokusera Tyra, fokusera" Säger jag tyst för mig själv.
 
"Tyra, you are at number 23" Säger en kvinna till mig. Jag nickar. Det var riktig hård konkurens, ungefär 100personer ställer upp i tävlingen.
 
"Our next contestant is the youngest ever, the 16-year-old Tyra Tapper. The little girl, just 1:54 m long with the huge voice. We wish her well, here she comes with the song, I will always love you by Whitney Houston.
 
Jag går ut på scenen och möts av tusentals ansikten som sitter och glor på mig, ett lyckorus for igenom hela min kropp. På VIP platserna sitter cheferna för tävlingen, dem som bestämmer vem som vinner tävlingen.
 
"I want to bring this song to my wonderful dad and brother, for my boyfriend and my best friend. My mother also, I hope you have a good time in heaven and I hope you're proud of me. I love all of you and will always do that, that's exactly why I chose this song."  .
Jag tar ton och börjar att sjunga, det känns bra, riktigt bra. Den sista delen i sången kommer, den svåraste. Det finns en liten paus där i låten som jag får luft ifrån, sedan tar jag i.
"AND IIIIIIIIIIIAAAAAAAA WILL ALWAYS LOVE YOU AAAA" (som det låter i sången)
Yes, tänker jag för mig själv när jag sjungt klart. Det gick helt galant, jag tar emot den stående publikens applåder, domarna applåderar också, det här kan inte bli bättre. Eller?
 
Mitt framför mig står Alicia, Daniel, pappa och Ulrik och applåderar. Mina ögon fylls med tårar. Jag springer av scenen ner mot världens finaste människor.Alla omfamnar mig på samma gång.
"Älskling, du är underbar" Säger Ulrik glatt och tittar djupt in i mina ögon. Jag kysser hans läppar som jag inte fått göra på ett par månader, äntligen tänker jag.
"Du är bäst sötnos" Säger pappa.
"Ingen når upp till din nivå" Säger Daniel och lägger armen om mig.
"Du lovar att vi är bästa vänner även om du blir världskänd va?" Fortsätter Alicia.
Jag skrattar. "Haha, ja jag lovar"
 
2 timmar senare
"Are you excited? We had indeed a result, a superior. The winner is .." Säger "programledaren" Jag sitter spänt i Ulriks knä, tänk om det blir jag, nej det blir det inte, tänk om, nej, tänker jag. Ulrik håller om mig hårt, det känns som jag ska spy, jag orkar inte.
"Tyra Tapper" Applåderna strömmar in över lokalen, jag fattar ingenting.
"Tyra, du vann" Skriker Ulrik.
"Det är otroligt" Säger Daniel.
"Jag visste att du skulle klara det" Alicia hoppar av förtjusning.
Jag går sakta upp mot scenen, publiken ställer sig upp och jublar. Jag ställer mig bredvid domarna och programledarna.
"Tyra Tapper" Säger han och jag får ta emot ännu mer applåder.
Jag tar emot en stor guldpokal och en check på 500 000 kronor, en man räcker fram ett litet papper till mig, det är om mitt skivkontrakt. Jag tackar och går fram till mikrofonen.
 
"Thank you thank you thank you. This means everything to me, I've had a really difficult childhood with a drugged mom. If no father, Daniel, Alicia and Ulrik had been there for me, I had not been standing here today. And Dad, you're the best. I love you most of all the earth."
 
Vi står på flygplatsen allihopa.
"Men Ulrik, stannar du hos mig eller?" Frågar jag och hoppas på ett ja.
"Ja, det är klart! Nu kan jag absolut inte lämna dig" Han kysser mig och sedan tar jag farväl av dem andra.
 
Jag ligger bredvid Ulrik i sängen, klockan är mycket.
"Jag är stolt över dig" Säger Ulrik helt plötsligt.
Jag ler och kysser honom mjukt.
"Jag har saknat ditt leénde" Säger han sedan.
"Jag har saknat hela dig" Fortsätter jag.
"Du, jag, ensamma, Paris, säng.." Säger han flörtigt. Jag skrattar och flyttar mig närmare honom, han sätter stadigt sina händer på mina höftben och börjar att kyssa mig passionerat och faller bakåt och ulrik lägger sig över mig med händerna i sängen för att inte lägga all tyngd på mig.
"Du är bäst" Mumlar jag mellan kyssarna.
__________________________________________________________________________________________
Kommentera? :)
 

Kommentarer
Postat av: Saga

Meeeeer! Snälla så snart som möjligt! :D

2012-08-16 @ 08:39:33
Postat av: Anonym

Mer så sjukt bra ju:)

2012-08-16 @ 10:22:08
Postat av: Em

Så grym!!! Mer snart elr? det vore gött!!!!!

2012-08-16 @ 10:25:32
Postat av: Lovisa

- Gryyyyyym!.. :D

2012-08-16 @ 16:17:30
URL: http://lovisaketerlins.blogg.se
Postat av: L

Grymt!! Meeer!!

2012-08-16 @ 17:23:36
Postat av: Kajsaaa

men grymt meeeer! <3

2012-08-17 @ 08:35:22
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: Kajsaaa

vart tar du dina bilder ifrån??? <3

2012-08-17 @ 11:40:27
URL: http://kajsaaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0