Del 10 - rum 52

(1) FacebookDelicious Foodsbyulrikke -
 
Jag stiger av flygplanet och försöker att få tag på mina väskor bland folkmassan, efter ett tag står jag där med mina två väskor mitt i ett folkvimmel. Jag sicksackar mig ut från flygplatsen, klimatet är varmt och klibbigt
 
Jag sätter mig på en bänk inne i staden och tar upp mobiltelefonen, jag letar upp Ulrik i kontaktlistan och ringer upp honom.
"Tyra!! Hur mår du? Hur gick resan? Jag saknar dig redan!!"
"Ulrik, ta det lungt! Jag mår jättebra och resan gick kanon, jag saknar dig också"
"Jag sa ju att du inte skulle åka.."
"Ulrik"
"Jaja, förlåt! Jag hoppas du får det superbra iallafall, läste du mitt brev?"
"Ja, det var så fint! Och gud vad jag längtar till jul, men jag måste lägga på nu, ska till lägenheten! Jag älskar dig hejdå"
"Jag älskar dig mest, puss"
Jag lägger ifrån mig mobilen med ett leénde på läpparna och letar upp en taxi.
 
"You speak english?" Frågar jag taxichauffören.
"Yes, of course I do"
Jag hoppar in i baksätet på taxin och uppdaterar min facebooksida. "In Paris, wohoooo!"
"Can you take me to the Nanterre please?" Undrar jag. Jag vet egentligen inte så mycket om den staden, det är där jag ska bo och det är en förort till Paris med ca 91 000 invånare.
"Of course I can, where are you from?"
"Sweden. I am going to study here in Paris for a year on art and music school"
"Oh, my daughter studying there. You might meet"
"Yes, who knows?"
 
Jag betalar och går sedan en bit för att komma till min lägenhet, när jag kommer in blir jag sprudlande glad av lycka. Det känns helt fantastiskt att bo alldeles ensam och bestämma över sig själv.
 
Min bror studerade i Paris förut i tre år, då han bodde här. Pappa äger lägenheten så det ända vi har gjort nu är renovering.
Emma ErikssonKitchen Storage | Kitchen BuildingBeeaauuutiful Bathrooms
 
Jag ställer mig i köket och lagar till en ganska enkel maträtt, pasta carbonara. Jag sätter mig vid soffan och slår på tvn, bara en massa franska kanaler, jag suckar och stänger av den igen. Min mobil ringer, jag springer snabbt och kollar vem det är, pappa.
 
"Hej pappa" Säger jag glatt.
"Hej min älskade underbara dotter, hur har du det?"
"Jag har det toppen, det är så mysigt! Men du?"
"Vad roligt! Ja?"
"Jag behöver svenska kanaler" Han skrattar.
"Jaja, det ska vi fixa. Jag ville bara höra hur du mådde, hejdå"
"Hejdå pappa, loveya"
 
2 veckor senare
Jag packar i det sista i min väska och beger mig sedan ut på gatorna, bilar kör kors och tvärs. Jag kommer fram till en stor vit byggnad, nästan som ett slott, skolan. Med tunga steg går jag genom skolgården, med alla blickar riktade mot mig. Jag kollar ner i marken och går in genom dörren tills jag kommer fram till rektorns kontor. Jag klickar på en knapp och den lyser grön.
"Hello! My name is Tyra and I will begin here today"
"Oh hey Tyra! How nice to see you, I'll go get your schedule. Your first lesson begins about a half hour"
Jag nickar och hon försvinner in i ett rum och kommer sedan tillbaka.
 
"There are signs on the ceiling so you can see where to go, you have music theory first lesson with Miss Gonzales"
"Thank you" Säger jag och försvinner ut genom dörren.
 
Jag kommer in i ett rum med ungefär 20 bänkar, en lång dam i blondt hår står och lär ut för eleverna, hon får syn på mig och skiner upp i ett leénde.
"Hey sweetie! You must be Tyra, it's so fun to have you here"
"Thank you" Svarar jag glatt.
"Can you tell us a little about yourself for the class?"
"Yes. My name is Tyra and is 16 years. I come from a country in northern Europe called Sweden, I live in the second largest city Gothenburg. My dad's name is Lenny and my brother named Daniel, I also have a boyfriend, and I love to sing, that's why I'm here."
"Lovely! You can sit next to Amarina"
Jag nickar och går längst bak i klassrummet och sätter mig bredvid henne.
"Hello" Säger jag.
"Hi" Säger hon glatt och ler.
_________________________________________________________________________________________
Tack för alla fina kommentarer det värmer! Hoppas ni gillar delen, kommentera på!! :-))

Kommentarer
Postat av: emEnen

Grym mer!!!!!!

2012-08-12 @ 21:59:00
Postat av: L

Sjukt bra!

2012-08-12 @ 23:29:27
Postat av: Kajsaaa

jättebra meeeer <3

2012-08-13 @ 09:19:39
URL: http://kajsaaa.devote.se
Postat av: Tora (torathestar.blogspot.com)

Superbra :D

2012-08-13 @ 09:28:24
URL: http://torathestar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mer....

2012-08-13 @ 09:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0