Kapitel 2

Jag vaknade upp av att solen lyste igenom gardinerna i rummet, jag öppnade försiktigt ögonen och märkte hur ljust det var. Ulrik låg inte bredvid, i hallen spelades det hög musik. Jag steg upp ur sängen och drog på mig en stor tisha och gick sedan ut. Ulrik satt med sin gitarr i vardagsrummet och spelade några enkla ackord och nynnade lite. Jag ställde mig i dörrkarmen och kollade på honom. Han kollade upp.
"Godmorgon" Sa han glatt.
"Godmorgon, vad fint det låter"
"Äsch, jag bara skriver lite ny musik"
"Är det skönt att vara ledig?"
"Det är okej, men jag vill ju ha en massa spelningar"
Jag log och gick sedan ut till köket, jag fixade lite smultronte och en smörgås, sedan gick jag och bytte om till bikini och satte mig på balkongen och solade.
Maja Axelborndestroy whαt destroys you!Inspirations for Living.. / Can't imagine what this place must cost...
Ulrik kom ut och satte sig i en solstol bredvid mig.
"Vad hade du tänkt att hitta på idag?" Frågade han.
"Jag vet inte riktigt, kanske en sväng på stan. Jag skulle så himla gärna shoppa litegrann"
"Låter kul, shopping, shopping, shopping!"
"Vadå? Alla tjejer gillar ju typ att shoppa"
Han skrattade och tog sedan ett bett från sitt äpple.

Efter en stunds snack ute på balkongen bestämde vi oss för att gå ut en sväng på stan, jag tog på mig en blommig top och ett par jeansshorts sedan gick vi ut. Bilar körde hur de ville här, man fick akta sig och ta det försiktigt. Vi följde en lång gata med en massa köpcentrum och småbutiker, caféer, restauranger m.m.
"Du kommer få bli min "outfitfotograferare" nu. Jag har nämligen en blogg, outfitsen måste vara med" Sa jag och skrattade.
"Det blir mig ett nöje" Jag gav honom min kamera och ställde mig en bit bort ifrån honom och han tog ett kort. Vi gick vidare. Jag hittade min favoritaffär, Topshop. Han följde med mig in och satte sig i en fåtölj medans jag kollade på kläder, sedan fick han vara mitt smakprov. Jag provade en sommarklänning, och lite andra saker om man säger så.
Holaa.♥Populagram - #nails popular photos on InstagramCarlota Parga M
När jag hade betalat gick vi ut igen.
"Du har snygg stil" Sa han.
"Haha tack"
Vi gick vidare och letade efter något mysigt café, längst bort på denna gatan hittade vi till slut ett. Vi gick in och köpte fika och sedan satte vi oss ner.
You Only Live Oncejennifer l -Fresh-Squeezed, Lip-Smacking Lemonade | MyRecipes.com
"Så berättade lite om dig" Sa han och tog ett bett i punchrullen.
"Okej ehm.. Jag heter då Josefin Bergstrand som du redan vet, jag är 17år och kommer från Lerum. Jag älskar att laga mat och att springa, jag är 5:a i Sverige på Orientering. Jag har en ganska stor familj, tre systrar, Gabriella 24år, Fredrika 19år, Julia 15år, och två bröder, Gustaf 22år och Philip 13år. Såklart har jag ju två föräldra också, min mamma heter Anette och är 43år och min pappa heter Christer och är 47år. + Att jag har 3 syskonbarn, Gabriella har 2 barn och Gustaf 1 barn. Intressant va?"
"Ja, faktiskt"
Jag skrattade, han skrattade också. Han hade perfekta tänder och jag nästan smälte lite..

När vi kom tillbaka satt jag mig och började blogga litegrann, igår hade jag inte hunnit. Min blogg var ganska stor, känd över hela Sverige.
" Hej på er!:) Igår kom jag fram till USA, det är så himla fint här jag älskar det. Jag bor i en jättefin lägenhet tillsammans med en annan person från Sverige, (tänker inte nämna henne/honom ännu haha!) Vädret är så himla bra har, idag var det mellan 30grader och 35grader här. Vi två har varit ute på stan hela dagen idag och haft det himla mysigt. Hon/han ska få bli min outfitfotograferare haha. Har tagit lite bilder idag på stan och hoppas att ni har det så himla bra hemma i Sverige! Ha en fortsatt fin kväll Godnatt!
That's FashionCould you be the devil, could you be an angelMusic*
______________________________________________________________________________________________
Suttit skitlänge med kapitlet, men är supernöjd! Vad tycker ni allihopa?♥♥

Kommentarer
Postat av: Linn

Skit grymt!!! :)

2012-04-26 @ 22:27:08
Postat av: rebecka

jättebra :)

2012-05-01 @ 11:20:00
Postat av: Anonym

Skit bra! Fortsätt med den bra uppdateringen! :D

2012-05-01 @ 17:47:25
Postat av: Anonym

snälla mer nu? :)

2012-05-07 @ 16:52:45
Postat av: Anonym

Otroligt bra, men kan du inte lägga upp ett till kapitel snart? Har väntat och väntat.. :[

2012-05-07 @ 21:04:17
Postat av: Anonym

Varför skriver du inte? :O Väntat skit länge nu.. M E R!!!!!!!

2012-05-16 @ 13:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0