Kapitel 1

Josefin Bergstrand, 17år från Lerum. Hennes liv förändras helt när hon reser bort till Usa, Los Angeles, över sommaren på en resa hon vunnit.

Jag fattar egentligen inte varför jag valde att åka till USA när jag vunnit denna resa. Antingen kan det bli så jävla drygt och jag träffar inga nya vänner, visst, jag kan la gå på stan hela dagarna, eller så kan det bli så himla kul med nya vänner och massa fester.. Jag får se det positivt, något kul måste väl hända?
_______________________________________________________________________________________________

Jag steg av flygplanet med darrande ben och gick direkt och försökte leta reda på mina resväskor. Jag hade turen med mig och hittade dem direkt. Jag gick vidare för att leta reda på den bussen som skulle gå till den lägenhet där jag skulle bo i hela 5 veckor. Det var en svensk såkallad "reseledare", jag hörde med henne om det var rätt buss och det var det så jag klev på. Jag satte mig på ett ledigt säte med musik i öronen när bussen började rulla. Jag satt och kollade ut över staden, folk var stressade och gick rätt över gatan. Efter ungefär 25minuter var bussen framme, jag steg av och hämtade all min packning. Reseledaren gick fram till mig.
"Ursäkta? Är du Josefin Bergstrand?"
"Ehm, ja?"
"Det har skett ett litet missförstånd här, det var någon som bokat lägenhet tillsammans och dem säger nu att det inte var så. Så skulle du kunna dela med någon du inte känner?"
Jag tänkte efter, varför jag? Men jag skulle vara snäll så jag säger ja.
"Det går bra" Sa jag och gick sedan inåt mot lägenhet, jag tog hissen och tryckte på våning 8. Det stog en lång och smal kille utanför den lägenheten jag och "någon" skulle bo i tillsammans.
"Hallå?" Sa jag och han vände sig om.
Jag stirrade på honom om och om igen.
"Ska du bo här?" Frågade han.
"Eh ja, men tydligen du också. Eller?"
Han nickade.
"Då är det väl bäst att jag presenterar mig! Jag heter Ulrik" Sa han och sträckte fram handen. Jag tänkte efter, och jag kände igen honom.
"Josefin. Men vänta! Munther, inte sant?"
"Ja, och du?"
Jag skrattade. "Bergstrand" Han log och sedan gick vi in.
Google Image Result for http://fp.images.autos.msn.com/Media/RE/580x348/38/38b3f481448847aaa1aa818ebb3b6e60.jpgZ potrzeby piękna....For Sale: The Colonial-Style House from “Life As We Know It”
Jag sprang igenom hela lägenheten så fort jag kunde, den var verkligen jättefin, som ett riktigt boende. Det fanns ett problem, det var sovrummet. Det fanns bara en säng. Jag sprang ut till Ulrik igen.
"Ulrik, det finns ett problem i denna lägenhet" Sa jag.
Han satt med sin mobil och verkade onintresserad.
"Jaha, vadå då?"
"Det finns bara en säng, en dubbelsäng"
Han skrattade.
"Vad bra, då kan vi ha mysigt"
Jag räckte ut tungan åt honom och gick därifrån.

När jag packat upp alla mina saker, lagt in kläderna i garderoben, bytt sängkläder m.m, låg jag på sängen och spelade wordfeud med min lillasyster Julia. Ulrik kom in och la sig bredvid mig, jag flyttade mig så långt ifrån honom jag kunde utan att trilla ner. Han tog upp sin mobil och började sms:a, jag såg ett namn. En tjej vid namn Rebecka.
"Jasså, vem är Rebecka?" Frågade jag och rynkade på ögonbrynen.
"Haha va?"
"Ja, jag ser era sms så du vet"
Han la snabbt ner sin mobil på bröstet och suckade och började sedan berätta.
"Min flickvän" Han såg inte speciellt glad ut.
"Varför suckar du?"
"För du är jobbig"
Jag slog till honom och han skrattade.
"Älskar du henne?"
Han kollade på mig som om jag vore dum i huvudet.
"Varför frågar du sånt?"
"Varför inte? Svara på frågan"
"Ehm, okej. Nej det gör jag inte"
"Så varför är ni ihop?"
"Kan du bara gå! Jag vill vara själv lite"

Jag gick därifrån och hämtade lite godis ur skafferiet, sedan gick jag in i duschen. Jag undrade varför han blev så arg, kanske han bara ville vara tillsammans med någon, eller så visste han inte hur han skulle göra slut. Jag kunde ha hjälpt honom om han hade frågat. Medans jag stog i duschen och schamponerade mitt hår tänkte jag på hans ögon, dem var riktigt fina. Jag vände mig om och skulle ta handduken när jag ser Ulrik i dörröppningen, jag ryckte snabbt åt mig handduken.
"Vad fan gör du?" Sa jag och var alldeles chockad.
"Förlåt"
"Har du kollat hela tiden jag duschat?"
"Näää. Typ några minuter, jag skulle gå på toa och du glömde låsa, då såg jag dig och stannade kvar, du var naken, och killar gillar nakna tjejer du vet"
"Omen, haha. Är du dum eller?"
Jag låtsades skratta och gick sedan därifrån. Han följde efter mig in i sovrummet.
"Kan du hjälpa mig med en sak?"
"Eh, jo visst"
"Jag vet inte vad jag ska göra med Rebecka, jag har absolut inga känslor kvar för henne"
Jag skrattade. "Ja du, nu finns det inte mycket du kan göra. Men ring till henne och snacka om det och säg som det är"
"Okej tack"
Jag log, han gick därifrån och jag kröp ner i sängen. Efter ungefär en timma kom Ulrik tillbaka och såg alldeles förtvivlad ut. Han tog av sig sin tröja och sina byxor och la sig bredvid mig.

"Hur gick det?"
"Skit typ, hon hatar mig och därför dumpade hon mig istället"
Jag svarade inte, istället la jag ifrån mig telefonen kröp ner under täcket. Klockan var bara 10, men jag var helt slut efter dagen och flygresan.
______________________________________________________________________________________________
Jag låtsades att han hade en flickvän som hette Rebecka, haha. Första delen blev helt stel, men mina idéer kommer senare i novellen! Kommentera nu!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du det var SKIT BRA, nästa imorgon eller hur!:))))

2012-04-24 @ 20:36:31
Postat av: Anonym

Asbra! Längtar till nästa nu :)

2012-04-24 @ 21:11:38
Postat av: Anonym

Längtar till nästa kap!!!

2012-04-24 @ 21:29:40
Postat av: Anonym

Mer mer meeeer! :)))

2012-04-24 @ 21:30:34
Postat av: Anonym

Bra som fan!!!!

2012-04-25 @ 16:49:40
Postat av: Anonym

MER, MER, MER <3 du skriver jättebra!

2012-04-25 @ 20:18:31
Postat av: Linn

Super bra!!! :)

2012-04-25 @ 21:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0